Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen flyvertinner/flyverter her inne? (Baby i sjal i stedet for sele?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 07:49   #41
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen flyvertinner/flyverter her inne? (Baby i sjal i stedet for sele?)

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det er jo liten vits å diskutere hva som er sikrest av sjal og sele i et fly. Reglene er vel ufravikelige på dette punktet? Og om man ramler ned fra himmelen, er det sjelden noen overlever uansett.

Min erfaring er at det er mest praktisk å bruke sjal eller meitai når man skal ut og fly. Da har man armene frie til andre barn og bagasje. Om man har med bilstol, er den tung å bære på, samt at man ikke er garantert ledig seteplass ved siden av seg.

Du har helt rett.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 10:42   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å huske at jeg fikk buksert babyen i sjalet slik at jeg fikk puttet selen rundt han selv om han var i sjalet og kunne hvile og ammes der.

Men babyen må jo ha ansiktet fremover? Snudde du ham etter dere var oppe da, eller fikk du ha ham feil vei? Og hadde du selen hans inne i sjalet? Jeg skulle gjerne fått til noe som gjorde at jeg slapp å ta ham ut av sjalet under flyturen, men klarer ikke vri hjernen nok til å finne en løsning på det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:26   #43
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men babyen må jo ha ansiktet fremover?

Nei, det må den vel ikke? Jeg har da mer eller mindre alltid ammet mine ved letting og landing. Med beltet på, så klart.

Gammel 30-01-11, 15:02   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du, jeg husker jommen ikke. Det var noe mikk, husker jeg, men det gikk. Særlig siden jeg reiste alene med spedbarn, 3-åring og 5-åring. Jeg hadde et langt og elastisk sjal, da.

Gammel 30-01-11, 15:14   #45
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nei, det må den vel ikke? Jeg har da mer eller mindre alltid ammet mine ved letting og landing. Med beltet på, så klart.

Det måtte min da vi fløy rundt nyttår, fikk nesten kjeft for at jeg hadde ham litt skrått så han satt i den ene armkroken min. Begge veier faktisk.

Gammel 30-01-11, 16:03   #46
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det måtte min da vi fløy rundt nyttår, fikk nesten kjeft for at jeg hadde ham litt skrått så han satt i den ene armkroken min. Begge veier faktisk.

Jøss, da praktiseres dette tydeligvis forskjellig. Jeg mente det ble gitt som generelt råd å amme ved letting og landing også jeg, for å unngå øresmerter.

Gammel 30-01-11, 16:05   #47
Input

Input sin avatar

Standard

Tydligvis ikke hos SAS da.

Gammel 30-01-11, 16:34   #48
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det er ulike regler for ulike flyselskap, så helt enige er de vel ikke om den forskningen, i så fall.. Det er først og fremst i skandinavia at unger skal sitte med sånt belte. Mange flyselskap har ikke engang sånne seler, fordi forskningen har vist at det er bedre å ikke bruke det. Nå husker jeg ikke helt hva de i TAP vi diskuterte dette med begrunnet med, men det virket veldig fornuftig da de sa det

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:53   #49
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vet du, jeg husker jommen ikke. Det var noe mikk, husker jeg, men det gikk. Særlig siden jeg reiste alene med spedbarn, 3-åring og 5-åring. Jeg hadde et langt og elastisk sjal, da.

Jeg reiste med fly da lillebror var 2-3 mnd (og storebror 4 år) Jeg mener jeg fikk ha ham i meitai-en under flyturen den ene veien, men måtte ta ham utav den andre veien. Jeg bare løsnet på meitai-en da og fikkdratt selen rundt ham, men han var delvis fastspent i meg da også. Flypersonalet diskuterte litt frem og tilbake før de ga meg lov til å ha ham i meitai-en, men "ga seg" til slutt. Dette er vel 3 år siden, på en innenlandsflygning.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.