|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?
To om dagen!? Vi snakker vanligvis seks om dagen. Doble. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Vi kverner også hele bønner. Kverna vår har en oppbevarer slik at bønnene kan ligge der et par dager, så om morgenen trykker vi bare på knappen - vsjzzzzzzz, heller over i kaffedingsen, setter koppen under og lager espresso. Selve kverningen tar bare marginalt lenger tid enn å hente en kapsel i skapet, og stappe den i maskinen.
|
|
|
#85 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Vi har kaffemaskin som maler bønnene selv, og er godt fornøyd med den. Man kan ikke bytte type for hver kopp, men vi varierer mellom å kjøpe alt fra Ikea-kaffe til dyre poser på kaffesjapper. Kaffen blir god, kaffegruten går i matavfallet, og thats it.
|
|
|
#86 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Å lage i Nespresso går langt kjappere, jo, det er nemlig bare å sette den på og be Sneipen lage to stk.
|
|
|
#87 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Og i tillegg kommer så klart det logistiske med å kjøpe nye bønner hver uke eller så, da, når man hverken jobber eller bor i urbane strøk. :snev av bitterhet:
|
|
|
#88 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Den metoden hørtes unektelig temmelig styrete ut. Om det er vanskeligere å legge om vanene enn å kjøpe en ny dings, så skjønner jeg selvsagt at dere velger nespresso.
|
|
|
#89 |
|
Shake it out!
|
Enig i det. Og det med søppelproduksjon. Men det var jo en fantastisk ide av Nestle da!
|
|
|
#90 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#91 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bekrefter nok en gang dobbeltmoralismen/uvitenheten til en god del av de som er her inne. Boikotter Nestlè men kjøper lett Nespresso...
|
|
|
#92 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Candy: jeg skjønner at dere velger en annen løsning da. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Glamorøs
|
... Også var det det med å lese hele tråden da, før man lar spotten runge. Det er ikke nødvendigvis de samme som boikotter og som har kjøpt nespressomaskinen, skjønner du.
|
|
|
#94 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greia med Nespresso?Det som slo meg umiddelbart når jeg oppdaget dette kommersielle fremstøtet er at det skjer i en by der melkeskummet har flyti som sevje over kaffebegerkantene i 15 år, med fersk og delig kaffe fra hele verden, stadig økende kunnskap og et kritisk marked som handler kaffe over disk i alle mulige former. Så kaster man seg på denne pulverkaffemagnatens påfunn fordi maskina er stilig og det er praktisk?
|
|
|
#96 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Brutus, jeg kan forsikre deg om at kaffen i kapslene ikke er pulverkaffe, men av veldig mye bedre kvalitet enn det man ellers får tak i hvis man bor i - helt tilfeldig valgte eksempler - i Norhordland eller Innbygda.
|
|
|
#97 |
|
Epikur
|
Neimen, hva er du sier? Fyller vi ikke alle Elins bilde av dobbeltmoralistiske happymuffinser som gjemmer Toro i skapet?
|
|
|
#98 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#99 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, ikke bare kanskje...eller kanskje de har fornuft nok til å holde kjeft? De kan jo med stor risikere å røpe seg selv som uopplyste og/eller ikke så rent lite inkonsekvente? Hva vet jeg. Ikke bryr det meg nevneverdig heller ettersom jeg synes boikott rammer helt feil sånn stort sett alltid.
|
|
|
#100 |
|
Shake it out!
|
Alle skal få, M, alle skal få!
|
![]() |
|