Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Spinnåff: Hvis man vil unngå kjerring-stempel, hva har man da på seg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 22:41   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Hvis man vil unngå kjerring-stempel, hva har man da på seg?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Korte skjørt og trange topper kan være kjerring det også.

*gir opp*

Men altså - det finnes vel ikke noe verre enn kjerring inni ungdomsklær? Min mor hadde en sånn 40-årskrise og det var alt annet enn kledelig. Selv om hun egentlig er av de med ungt utseende også nå som hun er over 50.

Gammel 17-01-11, 22:43   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men det er da ikke noe mål å ikke bli stempla som kjærring av fjortisene? Er det noen som bryr seg om hva en 14-åring synes om klesstilen deres? Jeg vil helst ikke stemples som kjærring i klesveien av andre voksne, jeg.
Blir litt som en 9. klassing jeg var kontaktlærer for. Hun og venninna hadde bestemt seg for å være greie med meg, fordi jeg var så kuul ( ), så de tilbød seg å gi meg sminketips og leksjoner Jentene var søte de, altså, men de gikk jo med nattklubbsminke til hverdags Jeg er fornøyd med mascara på jobb.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:44   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

.. omtrent sånn som jeg og venninnene mine gikk kledd i 1992, da vi var - 15.

Ohoi, der dukket i alle fall definisjonen av kjerring opp for mitt indre blikk. I min vennegjeng fra videregående ler vi så vi griner når vi ser på gamle bilder fra perioden 1990-93, da vi var ca. 17 til 20 år og hadde pynta oss. Det var kjerringer, det! Blondekrager, uformelige bluser med grelt blomstermønster (gjerne lånt av mamma), vide og flagrende bukser eller beige slacks som var smale nederst, fullstendig formløse vinterjakker i burgunder, med skinnkrage. Ei venninne hadde på et bilde en drakt med storprikkete svart og hvit bluse og tilhørende vide, stripete bukser. For ikke å glemme permanenten! Vi var åpenbart veldig opptatt av å virke voksne.

Gammel 17-01-11, 22:44   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hva fjortisene synes spiller ingen rolle. Men det er litt greit om jevnaldrende ikke synes jeg ser kjerring ut. Såpass forfengelig skal jeg innrømme at jeg er. Med mindre det krever ubehagelige plagg og enorm innsats, da vinner komforten er jeg redd.

Gammel 17-01-11, 22:45   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Klær som tenåringer syns er "kjerring" trenger ikke være det for voksne damer da.

Helt enig.
Jeg prøver også å kle meg litt "damete" for å unngå å kle meg likt som fjortisene jeg jobber med, men jeg tror ikke de synes jeg er kjerring likevel.

For meg er kjerring hele stilen, ikke bare klær. Utvaskede klær som er falmet og som har mistet fasongen er lite pent og har man kjedelig hår som bare henger der og er usminket og blass, så kan man lett se litt kjedelig og kjerring ut. På den annen side: er man oversminket og hipp&kul kan det fort bli litt krampeaktig se_så_ung_jeg_er, og det er heller ikke særlig pent.
Synes jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:45   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Blir litt som en 9. klassing jeg var kontaktlærer for. Hun og venninna hadde bestemt seg for å være greie med meg, fordi jeg var så kuul ( ), så de tilbød seg å gi meg sminketips og leksjoner Jentene var søte de, altså, men de gikk jo med nattklubbsminke til hverdags Jeg er fornøyd med mascara på jobb.

Kostelig

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:46   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

For meg er kjerring hele stilen, ikke bare klær. Utvaskede klær som er falmet og som har mistet fasongen er lite pent og har man kjedelig hår som bare henger der og er usminket og blass, så kan man lett se litt kjedelig og kjerring ut.

Ruth Narvestad!

Gammel 17-01-11, 22:47   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei, hva fjortisene synes spiller ingen rolle. Men det er litt greit om jevnaldrende ikke synes jeg ser kjerring ut. Såpass forfengelig skal jeg innrømme at jeg er. Med mindre det krever ubehagelige plagg og enorm innsats, da vinner komforten er jeg redd.

Det er sånn jeg også tenker. Fjortisene synes nok jeg er en gammel kjerring uansett

Det var forresten enklere da jeg var tynnere Med et par kilo ekstra, synes ihvertfall jeg det er lettere å gå i kjerringfellen

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:50   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, nei, unnskyld! (Har du en sånn bukse, kanskje? )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:55   #30
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg må nok ha en sånn. Jeg blir i alle fall ikke forvekslet med elevene da.

Gammel 17-01-11, 22:57   #31
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo også helt ann på hvilket miljø man beveger seg i. Blandt mine sosialarbeiderkollegaer er jeg nok både vill, gal og ikke så rent lite "ungdommelig" i stilen. Alikevel tror jeg nok at ganske så mange andre vil definere stilen min som tantete. Det får være greit, så lenge jeg føler meg vel.
Jeg bruker foresten mye kjoler som jeg "røffer opp" med grove sko ala Dr. Martens og for ikke å glemme traktorsveisen min.

Sist redigert av Heiko : 17-01-11 kl 23:07.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:58   #32
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kul (og litt ungdommelig) frisyre og litt sminke kan gjøre underverker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:05   #33
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Odd Molly, hunter boots, Bergans, Dr. Martens relicts etc. Ikke en og en, men når det akkumulerer seg......

Gammel 17-01-11, 23:11   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Odd Molly, hunter boots, Bergans, Dr. Martens relicts etc. Ikke en og en, men når det akkumulerer seg......

Gammel 17-01-11, 23:13   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ohoi, der dukket i alle fall definisjonen av kjerring opp for mitt indre blikk. I min vennegjeng fra videregående ler vi så vi griner når vi ser på gamle bilder fra perioden 1990-93, da vi var ca. 17 til 20 år og hadde pynta oss. Det var kjerringer, det! Blondekrager, uformelige bluser med grelt blomstermønster (gjerne lånt av mamma), vide og flagrende bukser eller beige slacks som var smale nederst, fullstendig formløse vinterjakker i burgunder, med skinnkrage. Ei venninne hadde på et bilde en drakt med storprikkete svart og hvit bluse og tilhørende vide, stripete bukser. For ikke å glemme permanenten! Vi var åpenbart veldig opptatt av å virke voksne.

Heh, ja. For ikke å glemme disse vestene med satengrygg som vi skulle ha over pologenserne. Og bukseskjørt til midt på leggen ... moten på 90-tallet var litt sær.

Gammel 17-01-11, 23:35   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ruth Narvestad!

Ja, hun er kjerring!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:36   #37
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er mest kjerring er hos oss synes jeg er damer med skinnyjeans, oppå-låret-støvletter, et par sånne "lag-på-lag" topper/singleter/trøyer oventil med noen "festlige" kjeder (og armbånd), og ikke glem prikken over i'en: Pelsvesten. Gjerne litt sånn langhåret og krøllete. Og tilfeldig såtebustehår på toppen.

Det er i hvert fall uniformen til damene 45+ her for tiden virker det som.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:38   #38
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det som er mest kjerring er hos oss synes jeg er damer med skinnyjeans, oppå-låret-støvletter, et par sånne "lag-på-lag" topper/singleter/trøyer oventil med noen "festlige" kjeder (og armbånd), og ikke glem prikken over i'en: Pelsvesten. Gjerne litt sånn langhåret og krøllete. Og tilfeldig såtebustehår på toppen.

Det er i hvert fall uniformen til damene 45+ her for tiden virker det som.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:43   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

90-tallet var utrolig kjerring. Captain har et kostelig bilde av seg og eksen fra 17. mai 93, og de ser mye eldre ut enn nå.

Heldigvis var jeg student på kjemilab, og dessuten grunger. Jeans og store skjorter på meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:59   #40
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kjerring kan være retro hvis man bærer det med stil :hjelpsom:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.