Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Akseptabel ventetid er:
Under 1 time 81 48,80%
1-2 timer 56 33,73%
2-3 timer 8 4,82%
Alt er akseptabelt! 21 12,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 12:23   #61
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Begge de to siste gangene har minsten blitt innlagt da vi kom på barneavdelingen......., så legevakten gir jeg ikke mye for.

Dere burde jo hatt åpen inngang til barn akutt, i og med at han har vært dårlig flere ganger!

Jeg har vært på legevakten bare én gang i mitt liv - da gikk det faktisk veldig raskt. (Satt og ventet i 20 minutter) - Normalt sett vet jeg jo at det tar laaaang tid.

Jeg skal være veldig bekymret for å dra på legevakta med prinsen ja - venter heller på akuttime hos legen neste dag, for å sitte der å henge er ikke no gøy.

Gammel 25-02-07, 14:57   #62
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Her kan det bli opptil flere timers venting. Husker når eldstemann var kun 2 mnd. med 40 i feber, da ventet vi i fem timer før vi fikk komme inn.

Gubben hadde fått allergisprøyte i skinka for et par år siden, det satte seg verkebyll i stikksåret. Han var skikkelig syk, men måtte vente 5 timer han også. Han ble lagt inn og da han kom opp på avdelingen så svimte han av på gulvet. Ble opperert dagen etter. Det syns jeg er uutholdbart.

1 time er greit å vente, ikke 5 timer. "Heldigvis" så har vi nå kommet inn med en gang vi har måtte brukt legevakten, spesielt fredagskvelder pga. astmabarn. Når jeg vender nesa inn dit, så er gjerne mine barn så syke at de blir lagt rett inn.

Gammel 25-02-07, 16:09   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjenner en dame som har jobbet på legevakten i mange år, og hun sier at om folk kun kom dit da de hadde et reelt behov for det, ville køen være langt kortere. Mange kommer med småplager som man egentlig skal til fastlegen med.

Men hvordan skal folk - uten noen som helst medisinsk bakgrunn - kunne avgjøre hva som er et legevaktsbesøk verdig?

Jeg er mer for å trappe opp personellet på legevakten, kontra å la folk leke doktor og kanskje fatte avgjørelser som kan få fatale følger. Jeg mener ikke at man skal løpe til legevakta når man har flis i fingen eller snørrete nese, men er man usikker, så er det bedre med et besøk for mye enn et besøk for lite. Etter min mening!

I mitt yrke samarbeider vi mye med politiet, og tro meg, vi får overlevert folk med alt fra bittesmå kutt, til alvorlige hodeskader. Hvorfor? For politiet er ikke kvalifisert til å avgjøre hva som er alvorlig, og ikke. Publikken hyler ut når fulle mennesker dør i fyllearresten, naturlig nok, men blir irriterte når de kommer på legevakta med dem?

Jeg renner heller ned dørene på legevakta enn å gå hjemme å være bekymret, og om det betyr at køen vokser, so be it. Min datters helse går foran alt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:11   #64
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det som irriterer meg er at alltid kommer politiet inn med noen fylliker som har gjort et eller annet i fylla og går foran. Jeg skjønner jo at politiet trenger å få unna arbeidet, så de kan gjøre andre oppgaver. Men.....

Politiet, som ambulansepersonellet, slipper å sitte på venterommet med pasientene sine. At noen blir irritert over det, forundrer meg veldig! Politiet tar seg av mye som har med helse å gjøre de også, spesielt i helgene. Ambulansepersonell har ikke lov å ta folk med makt, det er en politioppgave ettersom det går på ordensforstyrrelser, og det skulle bare mangle at politiet, som det sammarbeidende etatet politiet er, bare kan spasere rett inn på legevakten.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:08   #65
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri ventet under en time på legevakt på lillestrøm. Vanligvis to-tre (med syk unge under ett år) . De prioriterer visst ingenting, bare å stille seg i kø.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:10   #66
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Mer enn en time er uakseptabelt syns jeg.

Hvis jeg er feberhet og i dårlig form så vil over en time på et venteværelse være uutholdelig. Samtidig er jeg med på å smitte andre...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 18:29   #67
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

her skyter jeg av arbeidsplassen min..og kommer på vakt i dag til villt kaos, 2,5t ventetid og hurramegrundt...jadda. Sånn er det med influensa + omgangsyke i byen gitt. Legg på akeulykker, folk som sklir på holka, skader seg, har blærekatarr eller er døde = lang ventetid !

ps- vi fikk inn ekstra lege og ryddet opp

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:15   #68
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes egentlig det bør ta under 1 time. Det pleier å ta nærmere 3 her i byen da...

Signerer

Husker når jeg hadde galleblærebetennelse, og jeg måtte vente i det u-endelige det var mildt sagt j%¤##¤ fatter ikke at de ikke ga meg noe når jeg måtte vente så lenge, og de så at jeg hadde sinnsyke smerter.
Jeg ba til, og med om et rom jeg kunne være i fred på (fikk med en gang). Det endte med at jeg måtte mase for å bli hørt, (ang få legehjelp fort) Det burde våre helt unødvendig.
Takke meg til at snille doktormannen kjøndte hva det gjaldt når han omsider kom Morfinsprøyten sendte meg rett til himmels å jeg trodde ikke lenger at jeg skulle dø

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:17   #69
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Dere burde jo hatt åpen inngang til barn akutt, i og med at han har vært dårlig flere ganger!

Det skal man egentlig være glad man ikke har.
For dersom man trenger det, så får man det, uten å spørre for å si det slik, og da har man virkelig en syk unge altså.
Jeg skulle vært den åpne døra vi har på barne mottaket foruten

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:25   #70
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Jeg kom på en gang jeg måtte på legevakten. Utover dagen fikk jeg en skikkelig UVI, og fikk ikke komme til hos fastlegen. Måtte ha med meg Lille,
som da var baby, for sambo var på reis.
Da jeg kom fikk jeg grei beskjed om at det var lang ventetid, og at jeg ikke burde ta med meg min lille datter. Hun kunne jo bli smittet.
Jeg ble snakket til på en så utrolig nedlatende måte at jeg vurderte å drite i hele legevakten, og heller vente til dagen derpå.

Gammel 25-02-07, 21:27   #71
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg kom på en gang jeg måtte på legevakten. Utover dagen fikk jeg en skikkelig UVI, og fikk ikke komme til hos fastlegen. Måtte ha med meg Lille,
som da var baby, for sambo var på reis.
Da jeg kom fikk jeg grei beskjed om at det var lang ventetid, og at jeg ikke burde ta med meg min lille datter. Hun kunne jo bli smittet.
Jeg ble snakket til på en så utrolig nedlatende måte at jeg vurderte å drite i hele legevakten, og heller vente til dagen derpå.

Ja man tar jo med barnet om det ikke er ytterst nødvendig
Kan møte noen skrudde folk hos legevakten ja

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:33   #72
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det burde være slik at ventetiden på legevakten ikke er til stor belastning for den som er syk. Her om dagen satt vi og ventet i 2,5-3 timer, og da var det mange som var veldig syke i venterommet. Det var svært fullt der også, så folk satt på gulvet bortetter.

Skikkelig kjipt når vi kom inn og så at årsaken var at to sterkt rusede personer drev og sloss og blødde i korridoren bak der. To politimenn prøvde å holde dem fra hverandre, men de hylte og heiet og det var blod på gulvet. Det var i grunnen ganske dramatisk. Det er ikke så morsomt når man kommer med barn inn der.

Jeg har også opplevd å vente på legevakten med Vesla fra halv åtte om kvelden til halv ett om natten. Hun hadde alle symptomer på skarlagensfeber. Dette var søndagskveld og symptomene hadde bare seget på i løpet av helgen. Feberen hadde vært høy i flere dager. Jeg er fortsatt sint og opprørt over legen som sendte oss hjem med beskjed om at det bare var en forkjølelse siden hun ikke flasset i hendene. Vi prøvde å si vi hadde lest at flassingen kom senere i sykdomsforløpet og han bare himlet med øynene av oss. Flassingen kom nøyaktig en uke etter feberen hadde gitt seg, akkurat som det sto i alle legebøkene, på nettet og som fastlegen kunne opplyse oss om da vi fikk konstatert skarlagensfeber hos han dagen etter. Etter fem timers venting med en to-åring med 40 i feber så syns jeg vi kunne fått en skikkelig undersøkelse, han tok ikke strep-test engang. Da klaget vi høylytt i ettertid, og vi ble hørt og forstått av det øvrige personalet på legevakten.

Når det er sagt, så må jeg si at vi har fått god hjelp der de gangen det har vært ille ute med noen. Når det virkelig er alvorlig og bortimot livstruende så har det vært full aksjon så fort vi har satt bena innenfor døren. Så det er ikke bare negativt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:35   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke det er ok at det tar over 2 timer når man sitter i et glovarmt venterom med en på 6 måneder med falsk krupp for eksempel.

Falsk krupp er vel så vidt jeg vet ikke spesielt farlig, bare skummelt så jeg skjønner ikke at det skal prioriteres?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har opplevd både lange og korte ventetider. De gangene jeg har måttet vente lenge så har jeg sett at folk som er langt sykere enn meg selv har blitt prioritert, og det synes jeg er helt greit.

Nettopp, det har vi opplevd også. Det har også hendt at vi har ventet lenge fordi Ullevål har forlangt at en hel haug med prøver blir tatt før vi ble sendt videre dit.
Jeg syns legevakta i Oslo gjør en god jobb med de ressursene de har til rådighet. I tillegg kan man også ringe på forhånd og evt. dra til en basesatsjon med kortere ventetid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:03   #74
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har også opplevd å vente på legevakten med Vesla fra halv åtte om kvelden til halv ett om natten. Hun hadde alle symptomer på skarlagensfeber. Dette var søndagskveld og symptomene hadde bare seget på i løpet av helgen. Feberen hadde vært høy i flere dager. Jeg er fortsatt sint og opprørt over legen som sendte oss hjem med beskjed om at det bare var en forkjølelse siden hun ikke flasset i hendene. Vi prøvde å si vi hadde lest at flassingen kom senere i sykdomsforløpet og han bare himlet med øynene av oss. Flassingen kom nøyaktig en uke etter feberen hadde gitt seg, akkurat som det sto i alle legebøkene, på nettet og som fastlegen kunne opplyse oss om da vi fikk konstatert skarlagensfeber hos han dagen etter. Etter fem timers venting med en to-åring med 40 i feber så syns jeg vi kunne fått en skikkelig undersøkelse, han tok ikke strep-test engang. Da klaget vi høylytt i ettertid, og vi ble hørt og forstått av det øvrige personalet på legevakten.

.

Kan nok tenke meg hvilken lege du har vært hos dessverre.

Til dere alle : super, super viktig at dere klager til kommuneoverlegen eller helsesjefen dersom dere ikke blir bra behandlet på legevaktene. Vi som jobber der har fint lite vi skal ha sakt hvis ikke dere "hjelper" oss med å gi tilbakemeldinger på legene.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:04   #75
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i kommunen har vi en legevakt som man ikke drar til hvis det er noe veldig alvorlig, dvs. ikke røntgen, småkirurgi osv., da drar man til nabokommunen. Og når man ringer får man time. Nå kommer jo selvfølgelig veldig akutte ting inn først, men vi har brukt legevakta en god del, og har aldri ventet mer enn en time. Og sykepleieren på telefonen der er fantastisk god å ha når man lurer på om man gjør ting riktig og vurderer riktig ifht. om man må til legen og sånt.

Gammel 25-02-07, 22:07   #76
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Falsk krupp er vel så vidt jeg vet ikke spesielt farlig, bare skummelt så jeg skjønner ikke at det skal prioriteres?

Det kommer veldig an på hvor alvorlig anfallet er, om barnet også har astma osv. Ulvejenta har hatt falsk krupp hver vinter siden hun var to, ett anfall var alvorlig (sånn at hun var blå, bare lå og klynket og ikke klarte å gråte engang og svært raskt fikk kortisonsprøyte på legevakta), de andre har vi taklet selv med kald luft osv.

Gammel 25-02-07, 22:23   #77
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det kommer veldig an på hvor alvorlig anfallet er, om barnet også har astma osv. Ulvejenta har hatt falsk krupp hver vinter siden hun var to, ett anfall var alvorlig (sånn at hun var blå, bare lå og klynket og ikke klarte å gråte engang og svært raskt fikk kortisonsprøyte på legevakta), de andre har vi taklet selv med kald luft osv.

Oki, jeg visste ikke at det kunne være såpass alvorlig.

Uansett, hvis man er på legevakta med et 6 m¨åneder gammelt barn som er blått i ansiktet vil man vel i de aller fleste tilfelle ikke måtte vente i et par timer. Jeg er fullstendig klar over at de gjør feil, men i bunn og grunn gjør de en god jobb med det de har. Og ofte er det ikke farlig å vente, men det kan selvfølgelig være ubehagelig. Nå snakker jeg generelt altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:35   #78
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Oki, jeg visste ikke at det kunne være såpass alvorlig.

Uansett, hvis man er på legevakta med et 6 m¨åneder gammelt barn som er blått i ansiktet vil man vel i de aller fleste tilfelle ikke måtte vente i et par timer. Jeg er fullstendig klar over at de gjør feil, men i bunn og grunn gjør de en god jobb med det de har. Og ofte er det ikke farlig å vente, men det kan selvfølgelig være ubehagelig. Nå snakker jeg generelt altså.

Problemet er jo for lite bemanning. Syns ikke "det de har" er godt nok!
Det siste halve året har vi hatt mye med lege/legevakt/sykehus og gjøre.
Og av de stedene vi har vært, så er det kun en avdeling jeg bare har godt å si om! Dessverre!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:44   #79
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det lengste vi har ventet er vel drøye timen.
Som regel slipper vi inn etter 0-20 minutter.
S har astma så det har blitt en del turer på legevakta de to siste årene.
Nå har hun vært helt fin i ca 8 uker. Bank i bordet.
I morgen går turen til 1 ukes opphold på Voksentoppen for utredning.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:45   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, nei, det er sjelden dødelig for å si det sånn, men det går iallfall an å tilby et rom hvor det går an å puste. 2 timer i varm, tett luft er ikke ideelt med falsk krupp (vi måtte til slutt be om å få flytte, og måtte holde ham ut av vinduet mot Anker hotell...) og jeg synes vel i utgangspunktet at et barn som bare er 6 måneder og nesten ikke puster bør prioriteres. Det var iallfall sånn at de andre på venterommet så på oss og spurte "blir ikke dere prioritert?". Vi havnet på Ullevål også forøvrig. Jeg hadde ikke forventet en tilsvarende prioritering om han hadde fått det nå som 2-åring som forøvrig ikke har luftveisproblemer, sånn sett er jeg enig med deg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.