Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Utrolig mye man sparer på å bake brød?!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 13:03   #21
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Wix: Søk på Mims hellebrød. Det er kjempegodt og man slipper å kna seg til blods om man ikke er eier av kjøkkenmaskin.

Denne har jeg prøvd, den ble flat og vond.

Gammel 13-01-11, 14:09   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg syns ikke det jeg, jeg bare sørger for å sove lenge på lørdagen, og så står jeg opp til nybakt brød. Enkelt-penkelt.

Ja, det er jo sånn jeg også gjør det, åff kårs.

(Og mannen klager faktisk ikke heller)

Gammel 13-01-11, 14:14   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Den største grunnen til at jeg ikke baker brød er at jeg er avhengig av å få det oppskjært på butikken. Vi kjøper brød på Obs som regel, 3 stk for 39,- og skjærer opp, putter i poser og fryser ned. Synes det smaker helt greit.

Etter at vi begynte med ferdigskjærte brød, virker det veldig smulete å drive med denne skjæringen.

Gammel 13-01-11, 14:19   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker brødbakemaskin og er kjempefornøyd med det, kjøper aldri brød lenger.

Gammel 13-01-11, 14:24   #25
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Baker innimellom, men i det siste har ikke tiden strukket til.

Kjøper de brødene jeg liker best, skjærer opp i butikken, i plastpose og så i frysa.
Synes de brødene vi har er saftige og gode, selv etter fryserunden. Men så taes det opp om kvelden og spises om morgene. Nesten like ferskt som nytt fra butikken, synes jeg.
At det er penger å spare på å bake selv, DET er det nok ingen tvil om.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:04   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Det er helt utrolig hva man sparer på det ja, både pga prisen på brød og altt det man ellers putter i kurven. Ellers er det ingen jobb i det hele tatt å bake brød her, brødbakemaskinen min er fantastisk og har vært i bruk daglig siden julen 2005!

Hvilken har du Mirasol? Gir den stor brød?

Det er rimeligere og bedre, men det går litt tid. Jeg baker bare tre brød om gangen, men lurer litt på om det går an å steike seks om gangen ved å lage to etasjer i ovnen. Noen som har prøvd?

Lurer jeg også...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:18   #27
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

hender jeg baker 6 brød og det går fint. Varmluft og skrur ned ca 20 grader, altså 180 i stedet for 200. Funker fint det.

Gammel 13-01-11, 19:35   #28
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Den største grunnen til at jeg ikke baker brød er at jeg er avhengig av å få det oppskjært på butikken. Vi kjøper brød på Obs som regel, 3 stk for 39,- og skjærer opp, putter i poser og fryser ned. Synes det smaker helt greit.

Etter at vi begynte med ferdigskjærte brød, virker det veldig smulete å drive med denne skjæringen.

Gjør som meg! Ta med dine egne hjemmebakte brød, og skjær de opp i maskinen på butikken!

Tuller bare!!!!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:33   #29
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Denne har vi, er veldig fornøyd. De blir litt avlange og gir ca 12-15 rimelig store skiver.

Gammel 13-01-11, 23:12   #30
Svanhild
Aktiv

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Svanhild er litt kul
Standard

Det er rimeligere og bedre, men det går litt tid. Jeg baker bare tre brød om gangen, men lurer litt på om det går an å steike seks om gangen ved å lage to etasjer i ovnen. Noen som har prøvd?

Javisst, det går helt fint hvis du har varmluftsovn. 200 grader i en time, så er det gjort

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:14   #31
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da skal jeg prøve 6 brød. Må bare gå til innkjøp av 3 brødformer til..

Gammel 14-01-11, 11:28   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg baker helst selv, og baker grove brød i brødform som jeg skjærer med skarp kniv i tynne skiver uten smuling. Jeg baker to brød i to ganger i uken og det holder ganske greit for oss.

Gammel 14-01-11, 11:28   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

IKEA-brødformene er faktisk veldig bra!

Gammel 14-01-11, 11:57   #34
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi baker også brød. Ca 1 gang i uka. Den som har turnusfri står for brødbakinga. Vi synes det er så utrolig mye bedre enn å kjøpe på butikken.

Gammel 14-01-11, 12:39   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg baker en (veldig) sjelden gang, men jeg er også fan av den skjæremaskinen, så som regel kjøper jeg. Hjemmelaget brød blir altfor smulete syns jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:08   #36
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ønsket meg Kenwood-maskin nettopp for å kunne bake brød. Men har jeg gjort det? Niks. Skjerpings.

MÅ man ha Kenwood e.l. for å bake brød? Jeg bruker muskelkraft, da får jeg arm- og håndtrening, samt tid til enten prat eller filosofering.

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hva med å legge de tre siste ved siden av hverandre i lanpanna som følger med ovnen? Har du litt fett mellom brødene går det helt fint.

Jeg baker vanligvis 3 store langpannebrød og et brett med rundstykker 1 gang i uka. Hvert brød er ca en halv gang større enn det du får i en brødform. Trenger vi mer brød, kjøper vi, eller spiser havregryn

Etter at jeg lærte meg kutte melkeprodukter i deigen (rester og slumper av fløte, melk, rømme, yogurt osv) og å bruke tid på knaingen, smuler mine brød minimalt, også etter en tur i fryseren.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:32   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

MÅ man ha Kenwood e.l. for å bake brød? Jeg bruker muskelkraft, da får jeg arm- og håndtrening, samt tid til enten prat eller filosofering.

Nei, selvsagt må man ikke. Men jeg tenkte at det ville gjøre det litt mer lettvint. Siden jeg er dørgende lat.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:34   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at jeg lærte meg kutte melkeprodukter i deigen (rester og slumper av fløte, melk, rømme, yogurt osv) og å bruke tid på knaingen, smuler mine brød minimalt, også etter en tur i fryseren.

Mener du kutte eller putte her?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:24   #39
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Hva med å legge de tre siste ved siden av hverandre i lanpanna som følger med ovnen? Har du litt fett mellom brødene går det helt fint.

Jeg baker vanligvis 3 store langpannebrød og et brett med rundstykker 1 gang i uka. Hvert brød er ca en halv gang større enn det du får i en brødform. Trenger vi mer brød, kjøper vi, eller spiser havregryn

Synes dem blir så lave uten brødform? Men mulig jeg må ha større deig...?

Gammel 14-01-11, 21:06   #40
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Inspirert av denne tråden tok jeg opp igjen brødbakingen her, og jeg må si at i tillegg til å slippe å tusle i butikken i tide og utide må jeg bare minne meg selv på at hjemmebakt tross alt er bedre, holder seg lengre, og er veldig enkelt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.