Sv: Tregere ned på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Lavkarbo er så vidt jeg har skjønt ikke en slankekur i seg selv, men vektregulerende. Så om man ikke er veldig overvektig, er det ikke sikkert man går ned i vekt.
For meg hører 1300-1500 kalorier for lite ut på lavkarbo. Jeg har aldri telt kalorier på lavkarbo og aner derfor ikke hva som er mye og lite, men 1300-1500 kalorier er jo lite selv på GR. Jeg ville ha prøvd å øke fettmengden i maten, for å se om det kunne hjelpe.
Det er nå så, men i og med at jeg har et kaloriunderskudd så burde jeg jo gå ned uavhengig om det er lavkarbo eller kun sjokolade jeg trykker i munn. Jeg teller ikke kalorier som sådan (det kommer automatisk når jeg bruker diett.no for karbo-loggføring), men det er det jeg ender opp på når jeg spiser det jeg vil av karbofattig mat. Det er ikke lite mat altså. I og med at jeg ikke er i ketose kan jeg vel ikke pøse på med fett heller. Nå ligger jeg på omtrent 50% fett i kosten, det er jo ikke lite, men det er det det blir om jeg skal ligge på 30 karber og 1,5 gang proteiner.
1300-1500 er helt kosher på lavkaloridietter for meg. Det er det jeg blir anbefalt å ligge på både i vektklubben (GR) og vektklubb (VG)
Nei, jeg fortsetter med friskt mot så får jeg se om det slipper snart. Bare den magen hadde ordnet seg snart. 
|