Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

EnKindle me!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 09:36   #81
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EnKindle me!

Er man litt usikker på hvordan det går å lese på f.eks. engelsk kan man jo begynne med noen lette bøker også avansere derfra. I de senere årene har jeg lest flest bøker på engelsk og jeg føler at jeg leser engelsk like godt som norsk. Det er helt klart en vanesak.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:38   #82
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barne- og ungdomsbøker er en veldig grei innfallsvinkel til å begynne å lese et annet språk. Jeg har planer om å komme i gang med Harry Potter und der Stein der Weisen snart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:08   #83
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg greide nettopp å komme meg gjennom "how to parent a asperger kid" på engelsk, ved på bruke kindle på ipad, så det bør jo være mulig. Men det er vel noe med vanen, og å ha tro på at man faktisk kan greie å lese engelsk.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:30   #84
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg er usikker på hvordan det blir å lese mest engelsk, men det er vel en vanesak?

Det er en vanesak, ja. Etter jeg sluttet å studere, så begynte jeg å utelukkende lese engelske bøker på privaten for å holde engelsken vedlike. (Så sant de ikke var skrevet på norsk i utg.punktet. Bøker som ikke er opprinnelig engelske leser jeg også heller i norsk enn engelsk oversettelse)

Jeg begynte med Harry Potter, fortsatte med fjas a'la Shopaholic-bøkene, Marian Keyes osv og mye gammel krim. I starten måtte jeg innimellom slå opp i ordbøker, men nå er jeg blitt så flytende at jeg ikke har behov for det i det hele tatt. Det passive ordforrådet mitt er blitt utrolig mye større de siste 5 årene.

Gammel 12-01-11, 19:55   #85
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har prøvd seg på de norske ebøkene på andre lesebrett enn Kindle? Jeg leser mye på senga, men nakken og skuldrene er ikke spesielt glad for tykke bøker som tviholdes over tid. Et lesebrett hadde vært drømmen. Problemet er at jeg ikke liker å lese på engelsk.

Sist redigert av Irma : 12-01-11 kl 20:13.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:08   #86
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg en slik så inderlig.

Hvis jeg skulle ha kjøpt en slik i dag, hvilken modell burde jeg ha valgt da tro?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:06   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på det med modell. Er et "viktig" å ha 3G på Kindelen? Jeg tenker at jeg heller kan laste ned flere bøker og ha et utvalg på disken. Det er da sjelden jeg ikke har wi-fi tilgjengelig minst en gang om dagen.

Gammel 12-01-11, 22:30   #88
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg lurer også på det med modell. Er et "viktig" å ha 3G på Kindelen? Jeg tenker at jeg heller kan laste ned flere bøker og ha et utvalg på disken. Det er da sjelden jeg ikke har wi-fi tilgjengelig minst en gang om dagen.

Ja, det lurer jeg på også. Og om man har det, kan man surfe på senga?

Gammel 12-01-11, 22:52   #89
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, det lurer jeg på også. Og om man har det, kan man surfe på senga?

Surfe på senga kan du vel gjøre uten 3G like godt? Du har vel trådløst i huset?

Gammel 12-01-11, 22:57   #90
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Må man laste ned ordboken separat når man bruker kindle for PC? Jeg får ikke denne funksjonen til å virke. Jge har ikke windows 7 enda, kan det være grunnen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:49   #91
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Kindle fungerer bare i nødsfall til å surfe på. Hvis min går i stykker tror jeg jeg kommer til å kjøpe ny uten 3G; jeg har hatt nytte av å (gratis) kunne slå opp ting på internett over 3G i utlandet, men den er virkelig ikke egnet til det. Jeg tviler på at jeg kommer til å bruke den til det igjen. Det 3G kan brukes til er å automatisk synkronisere hvor langt du har kommet i forskjellige bøker, slik at du kan fortsette å lese på mobiltelefon, iPad, Mac eller PC. Men jeg bruker ikke det heller og har 3G slått av; jeg har stort sett alltid Kindle med meg, og batteriet varer lenger uten 3G. Man kan naturligvis kjøpe bøker over 3G hvis man får akutt behov for det mens man er ute, men jeg er stort sett i stand til å planlegge litt frem i tid hva jeg skal lese, og siden det er plass til over 1000 bøker på den burde det stort sett gå greit å vente til man har wi-fi med å kjøpe nye.

Min anbefaling: kjøp den billigste 6" Kindle med Wi-Fi, og bruk de $50 du sparer på å kjøpe 7 bøker til den.

Ben "don't forget the leather cover" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:54   #92
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kan man ikke synce mellom feks iphone og iPad og kindle hvis man ikke har 3G?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:57   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Kan man ikke synce mellom feks iphone og iPad og kindle hvis man ikke har 3G?

Du kan vel synkronisere via wi-fi?

Gammel 13-01-11, 00:03   #94
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan vel synkronisere via wi-fi?

Joda, men da virker det ikke over alt, og jeg ser ikke poenget hvis jeg selv må holde styr på og sjekke på iPhonen om det faktisk ble synkronisert sist jeg leste noe på Kindle.

Ben "eliminating extra hassle" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:16   #95
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Surfe på senga kan du vel gjøre uten 3G like godt? Du har vel trådløst i huset?

Ja, klart. Jeg tenkte mer surfe som sådan og på hytta og sånn. Men jeg kan jo veldig greit surfe på HTC'en og lese på denne.

Jeg har aldri vært så keen på en dings før, kjennes veldig merkelig. Må ha, må ha, må ha!

Gammel 13-01-11, 12:34   #96
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ja, klart. Jeg tenkte mer surfe som sådan og på hytta og sånn. Men jeg kan jo veldig greit surfe på HTC'en og lese på denne.

Har du ikke trådløst på hytta altså? Tsktsk.

Gammel 13-01-11, 12:38   #97
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri vært så keen på en dings før, kjennes veldig merkelig. Må ha, må ha, må ha!

Jeg også. Kjenner at jeg bare må må må ha en sånn. Ikke er den såå dyr heller.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:39   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke trådløst på Høttah! Vi er visstnok enige om at det ikke trengs. Liksom. : despo:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:40   #99
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har ikke trådløst på Høttah! Vi er visstnok enige om at det ikke trengs. Liksom. : despo:

Gammel 13-01-11, 14:34   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 3G, dah. På Kindle, iPad og iPhone, betalt. Så det er jo begrenset synd på meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.