Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 00:17   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren ?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hva ligger p.o.p sine på da? De er vel ikke så billige de heller.

Mener at vinterdressene kostet rundt 1200 kr, men mulig vårdressene er noe rimeligere?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:17   #22
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Nå som jenten min er blitt førsteklassing, så har jeg tenkt å droppe vårdress. De andre årene har jeg hatt Reimatec, men for å være ærlig, var det mye penger for så lite bruk.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:18   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Eldste hadde 134 i dette forrige sesong. Butikkene her i byen hadde i alle fall ikke større.
Tror jeg har sett disse buksene med seler? Mine hadde uten.

www.barnogleker.no har HH Shelter pants med seler i str 98/110/122

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:18   #24
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Pop frister veldig, jakken koster mer enn HH-settet tilsammen.

Om jeg ikke finner noe pent brukt. Eller salg.

Da tenker jeg det blir HH hos oss, evt bukse fra POP og HH jakke. Viktigste er at det holder helt tett og er lett å få av og på for en kommende skolejente.

Gammel 12-01-11, 00:19   #25
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Takk! Men vi må nok ha 128, har 122 nå i samme buksen men uten seler.

Gammel 12-01-11, 00:21   #26
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Noe sånt blir det evt her også. Ikke noe heldress til vår/høst. Men vinteren derimot så synes jeg det er greit å investere noen kroner i en skukkelig dress.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:52   #27
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener POP skalljakke ligger på rett under 1000-lappen og bukse ca halvparten. Husker ikke nøyaktig, men det er ikke billig....men utrolig bra!!!
Blir nok et POP sett tipper jeg.....men har også tenkt å ha ett sett til, med mindre jeg tar Berganssettet på hytta med hjem....

Har to sett fra i fjor som ikke er solgt ennå (Color Kids og Jonathan, som vi har vært veldig fornøyde med), og hadde tenkt å se om et av dem holder i vår iallefall.... 1 klassingen går på skole et sted og SFO et annet sted, ikke langt fra hverandre, men langt nok til at jeg synes hun må ha reservesett hengende på SFO.....

Gammel 12-01-11, 02:02   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker på p.o.p. eller TTH. Har en TTH fra i fjor som fremdeles passer, men må ha to å bytte mellom. Det er vår andre parkdress fra det merke og tredje dress totalt og jeg er veldig fornøyd med kvaliteten.

I tillegg har vi en skalljakke fra p.o.p., men jeg vet ikke om vi trenger noen skallbukse til, vi får se.

Gammel 12-01-11, 09:34   #29
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Lillemor har fått en så godt som ubrukt Refleks vårdress og så har vi et to-delt sett fra Pop.

Mellomste har todelt fra Skogstad, todelt fra Bergans og TTH vårdress. (Om noe av det kommer til å passe, det er en annen ting.)

Eldtse, han har ikke noe vårtøy som passer. En nok for liten Bergans bukse, jakka blei borte på skolen, en softshell jakke som nok blir knapp. Han har ei ekstra jakke fra Lindex, FIX, den kan man ta ut fleeceforet på, men tror den blir knapp på armene. Han kommer til å få Pop eller Bergans(om jeg tørr kjøpe det igjen).

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:50   #30
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Mellomste har todelt fra Skogstad, todelt fra Bergans og TTH vårdress. (Om noe av det kommer til å passe, det er en annen ting.)

Så Skogstad har bukse til våren også, altså? Har den seler? Har du vært fornøyd med den? Trenger noe som er helt vanntett da hun ikke bruker regntøy.

Gammel 12-01-11, 09:55   #31
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så Skogstad har bukse til våren også, altså? Har den seler? Har du vært fornøyd med den? Trenger noe som er helt vanntett da hun ikke bruker regntøy.

Fireåringen hadde bukse med seler fra Skogstad i fjor. Den var i str 98, så jeg vet ikke om den går høyt opp i størrelsen med seler.
Jeg har ikke prøvd den i regnvær, for da har hun alltid brukt regntøy.

Gammel 12-01-11, 10:08   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De har vårtøy ja!!
Får både med og uten seler. Selene kan også taes av!
Kjøpte den sent på sesongen, men veldig fornøyd så langt det blei brukt.
Blei brukt både på våte og tørre dager og han holdt seg tørr.

Gammel 12-01-11, 10:14   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Tok vekk bildet...Dette er min mellomste i settet fra Skogstad.

Sist redigert av Grøten : 12-01-11 kl 21:55.
Gammel 12-01-11, 10:29   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har troll til lillebror (både hel dress og todelt) og todelt isbjørn til storebror. Jeg er mest fornøyd med at mine barn ligger sånn kledelig unna Nins pode jeg

Gammel 12-01-11, 10:34   #35
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er redd vi gjorde et dårlig kjøp til Storebror i høst, da vi kjøpte Reima i 104 og ikke 110. Blæh!
Han har en Stormbergdress i 110 da, som "hjemme" dress. Så bruker han enten Reimaen fra i høst, eller så blir det vel en ny Reima.

Lillesøster har fått seg en name it dress.

Regntøy tror jeg ikke Lillesøster trenger, og hun har nok noe som kan brukes i nødtilfelle etter Storebror.
Storebror sitt Reimaregntøy tror jeg passer enda.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:46   #36
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har et spørsmål til dere dresskyndige: Hvilken størrelse satser man på for våren til ei jente på 18 måneder og rundt 80 cm, som har 80 i Reima-vinterdress nå, som er litt stor fortsatt? Hun er ganske smal av seg, men ikke mager.

Jeg tenker først og fremst PoP eller TTH, eller Reima. 86 eller 92? På den ene siden bør jo dressen vare en stund, men på den annen bør hun ha bevegelsesfrihet, også.

Gammel 12-01-11, 11:12   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har et spørsmål til dere dresskyndige: Hvilken størrelse satser man på for våren til ei jente på 18 måneder og rundt 80 cm, som har 80 i Reima-vinterdress nå, som er litt stor fortsatt? Hun er ganske smal av seg, men ikke mager.

Jeg tenker først og fremst PoP eller TTH, eller Reima. 86 eller 92? På den ene siden bør jo dressen vare en stund, men på den annen bør hun ha bevegelsesfrihet, også.

Jeg synes det kommer ann litt på formen på dressen. En dress med strikk i livet, kan man godt kjøpe litt stor og brette opp på ermene og snurpe godt i livet. En dress uten strikk i livet er det vanskeligere å kjøpe for stor, da den ikke blir holdt oppe med strikken i livet og dermed vil bli liggende som en sekk rundt rumpe/lår om den er mye for stor.

Jeg ville nok kanskje satset på str 92 til ei som er 18 mnd nå....men på den andre siden, i og med at str 80 i Reima er litt stor nå, kan det godt hende str 86 vil holde......Bør kanskje prøve dress før kjøp ?

Gammel 12-01-11, 11:19   #38
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, vi bør nok prøve først. Reima er vel videre i fasongen enn de andre nevnte, også, eller kanskje dette bare gjelder vinterdressene? Jeg har foreløpig bare sett på PoP-dressene, og de virket fine i fasongen til smale unger, men her trengs det tydelig mer research.

Gammel 12-01-11, 11:21   #39
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fireåringen passer forhåpentligvis fortsatt i Ticketdressen i 110, mens ettåringen arver Reimadress i 86. Håper på en billig vår, altså.

Gammel 12-01-11, 11:41   #40
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

TTH er stor i størrelsen. Knøttet vårt som snart fyller 6 år brukte TTH sin vårdress i str 92 til hun var 5 år ... (Nå bruker hun forøvrig en TTH vinterdress i str 98.) Jeg kjøpte en TTH vårdress til Lillesøster sist vår (eller var det til høsten jeg kjøpte den?) i str 80. Den var romslig da og det skulle overraske meg svært om den ikke holder kommende sensong også. Hun blir 2 i februar. Du må prøve dress før du kjøper dersom du ikke har erfaring med det merket fra før.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.