|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappaperm
Ja, jeg tenkte jo helt feil, egentlig. Jeg er helt enig i forslaget og synes det høres knallbra ut! Håper bare jeg klarer å få meg en jobb før neste svangerskap slik at pappaen får rett på permisjon, for nå har jo ikke fedre individuell opptjeningsrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermDet høres helt fantastisk ut dette forslaget. Vet at min samboer hadde blitt helt henrykt om han hadde fått to måneder ekstra permisjon! Han elsket å være hjemme alene med storebror mens jeg jobbet fedrekvoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermOlfiga: Det er jo helt frivillig om man vil bruke dette velferdsgodet?? For noen selvstendige næringsdrivende så vil det nok ikke gå, nei. Det gjelder vel også for kvinner. Jeg kjenner kvinner som utsetter barnefødsler, fordi det ikke går mens de bygger opp firmaet sitt. Og andre som velger minimumspermisjon, av samme grunn. Ikke tar de studiepermisjoner, laaange ferier, ferie utenom fellesferien, etc., heller. Sånn ER det å være sin egen sjef.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermOg Olfiga: Hvis kvinner velger å ta husarbeidet når det er mannen som er hjemme og de jobber, så er det de som er tette i pappen, og strengt tatt ikke fortjener bedre.
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermDet forslaget støtter jeg! Men jeg ønsker samtidig at far kan tjene opp rett til fedrekvote-tid uavhengig av om mor jobber eller ikke.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermJa, jeg syns også det skal gjelde barn fire. Det gjelder tross alt ikke så mange at det blir noen stor utgift, vil jeg tro?
![]() |
#7 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regjeringens forslag om utvidet pappapermDette er et fantastisk forslag. Her i huset har vi delt permisjonen i 9 og 3 mnd. Mannen tjener mer enn meg og over 6G, så vi tapte godt over 30 000 på de tre mnd mannen var hjemme, men det var så absolutt verdt det. Vi forberedte oss godt økonomisk (fikk utsatt studielån en termin og betalte bare renter i 2 mnd på huslånet). Blir pappapermen utvidet, vil det si at vi kan få muligheten til å dele 50/50 uten at det går ut over amming og det er kjempebra.
![]() |
|
|