|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt 113 mange ganger på jobb,og en gang hjemme. Det var da datteren min hadde åpnet en boks med Afipran.Jeg fikk beskjed av giftsentralen om å ringe dit.
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg ble forresten reddet av brannvesenet ut av en heis engang. Det var litt flaut og veldig gøy. Det var en glassheis, og jeg ble stående fast med haka i høyde med gulvet i første etasje. Så sto jeg der da, til tre kjekke brannmenn kom og bente opp dørene og løftet meg ut.
|
|
|
#44 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Nå kom jeg på den ene gangen mamma har ringt nødnummer.
|
|
|
|
#45 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har aldri stått ovenfor dilemmaet hvor jeg har måtte avgjøre om jeg skulle ringe ambulanse eller ei, de gangene det har vært aktuelt har andre tatt valget. Minsten ble hentet i ambulanse når han brakk benet på skolen (pga. store smerter) og jeg ble hentet i ambulanse på legekontoret en gang (lungebetennelse, jeg var steindårlig). Da var det hhv rektor og min lege som bestilte ambulanse. Jeg selv ville neppe bestilt ambulanse til meg selv, men til minsten hadde jeg nok gjort det siden han hadde så store smerter at vi ikke hadde sjans til å flytte han selv.
1996 & 2002 "Det har jeg aldri gjort før... Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..." -Pippi Sist redigert av Robyn : 11-01-11 kl 17:24. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt 112 en gang, mamma og jeg kjørte da bak en bil hvor føreren åpenbart ikke hadde noe bak rattet å gjøre. Fikk da bryskt beskjed om å ringe 02800, greit nok. Vi mistet bilen ute av syne på en sidevei. Ble oppringt senere på dagen av politiet som hadde funnet vedkommende og bilen og det var en helt riktig vurdering å kontakte politi. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
nygift
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt en gang for å varsle om pipebrann.
|
|
|
|
#48 |
|
superbruker
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?02800 har jeg ringt flere ganger når jeg ser merkelig kjøring. Flere ganger har jeg sett at bilen blir stoppet.
|
|
|
#49 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?De eneste gangene jeg har snakket med AMK har vært når jeg sitter på jobb. Da har jeg ringt dem opp for mye rart. Men da ringer jeg ikke 113 heller, jeg har dog ropt "ring 113" et par ganger når jeg står der med en dårlig unge og trenger folk. (Vi bruker det nummeret internt også).
|
|
|
#50 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jo, og så har jeg ringt 112 en gang, det var villmannskjøring deluxe. Da fikk jeg HVOR ER DU? som svar, det var en de jaktet på og hadde mistet i biljakt.
|
|
|
#51 |
|
Einsam
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Har ringt to ganger ved bilulykke, en gang da guttungen var 2-3 år gammel, og fikk kokende vann over brystet. Da var de rimelig kjappe med ambulansen, for å si det slik. Jeg hadde allerede stappet guttungen i kjøkkenvasken, noe som hjalp, og vi ble kjørt til sykehuset i nabobyen med ambulansen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg hadde synts at det var bra om det var samme nummer til både politi, ambulanse og brannstasjon i Norge, slik som det er i mange land. Jeg tror at jeg fortsatt har dem i telefonen og jeg husker 113, men de andre kan jeg ikke. Det hadde vært mye enklere og man måtte ikke ta vurderingen hvor man skal ringe om det er en situasjon der flere trengs (ja, jeg vet at de ordner opp om man bare ringer et sted). |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt nødnummeret 3 ganger. Første gangen når Junior fikk spysyken som baby, jeg var helt sikker på at han holdt på å kveles og vi fikk ikke kontakt med han. Veldig snill og rolig mann på telefonen som lyttet helt til vi hadde kontrollen.
|
|
|
#55 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt nødnummer i privat sammenheng bare en gang,- da eldstedattra fikk en alvorlig allergisk reaksjon av egg og hovnet skikkelig opp,- ellers bare i jobbsammenheng.
|
|
|
#56 |
|
I farta!!
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Har ringt 113 en gang, i fjor sommer. Mannen drev med et "helikopter" (pussemaskin på eksos) i kjelleren og drev på litt for lenge. Ute på trappa rett utenfor ble han svimmel og plutselig helt borte. Grusomt ekkelt. Fikk lagt han i stabilt sideleie og ringt. Han kom litt til seg selv mens jeg snakket med de men ambulansen kom etter 10 min og tok han med seg. Var 2 timer på legevakten for å få oksygen. Forferdelige sekund/minutt der han var borte og jeg ringte men jeg var overraskende rolig. Ungene lekte heldigvis på trampolina et stykke unna og fikk ikke med seg at han var borte.
|
|
|
#57 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?
Ja, jeg syntes vel det var i overkant mye oppstyr, særlig når det viste seg å ikke være noe. Jeg spurte jo om de kunne sende en for å sjekke.
|
|
|
#58 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Privat har jeg ringt 113 flere ganger. En gang da gutten min var liten og fikk feberkramper for første gang. Han aspirerte oppkast i lungene og fikk ikke puste. Ambulanse kom med en gang og han ble innlagt på lokalsykehuset til observasjon 1 døgn, også ca 1 uke for behandling av infeksjon.
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Brannvesenet må alltid rykke ut med fullt vaktlag og alt materiell i tilfelle det er en reell hendelse eller de må direkte videre til andre oppdrag, spesielt på natt.
|
|
|
#60 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den følelsen satt jeg også med, etter å ha fylt gata her med brannbiler, ambulanser og politi, men vet jo med meg selv at jeg gjorde det eneste riktige.
|
![]() |
|
|