|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg har ikke hørt utrykket før, og har ikke lest tråden, men jeg ser for meg at meningen må være at man er så UTROOOOLIG takknemlig for jobben som er gjort. Det ville være den meningen jeg la i ordet. Jeg kjenner jeg blir varm inni meg av tanken på å komme hjem til strøkent rent hus.
![]() |
#2 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg skjønner at intensjonen er god, men grøsser likevel litt når jeg ser sånne uttrykk. Jeg blir ofte omtalt som engel selv, i jobben min som sykepleier. Flott at folk setter pris på jobben jeg gjør, og omsorgen jeg gir. Jeg tar gjerne imot ros som går på kompetanse og trygghet i måten jeg utfører jobben min på. Men jeg er ikke noen engel, og jeg gjør ikke jobben av godhet, men for penger. Faktisk.
![]() |
#3 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg har aldri sett uttrykket før jeg så det i går her inne, og jeg tenkte at det var da et snodig uttrykk å bruke på vaskehjelpen. Her i huset kaller vi (inkludert ungene) henne ved navn når vi snakker om henne
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg lurer på om det ikke er du som er litt nedlatende, jeg, Heilo.
![]() |
|
|