Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 15:29   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg har ikke hørt utrykket før, og har ikke lest tråden, men jeg ser for meg at meningen må være at man er så UTROOOOLIG takknemlig for jobben som er gjort. Det ville være den meningen jeg la i ordet. Jeg kjenner jeg blir varm inni meg av tanken på å komme hjem til strøkent rent hus.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:38   #2
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at intensjonen er god, men grøsser likevel litt når jeg ser sånne uttrykk. Jeg blir ofte omtalt som engel selv, i jobben min som sykepleier. Flott at folk setter pris på jobben jeg gjør, og omsorgen jeg gir. Jeg tar gjerne imot ros som går på kompetanse og trygghet i måten jeg utfører jobben min på. Men jeg er ikke noen engel, og jeg gjør ikke jobben av godhet, men for penger. Faktisk. Antar at det samme gjelder vaskehjelpen.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:55   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett uttrykket før jeg så det i går her inne, og jeg tenkte at det var da et snodig uttrykk å bruke på vaskehjelpen. Her i huset kaller vi (inkludert ungene) henne ved navn når vi snakker om henne

Vaskeengel gir meg assosiasjoner til at det som gjøres ikke er en jobb, og sånn sett er jeg enig i at det er ca like nedlatende som barnehagetante, selv om det kan være aldri så kjærlig sagt.

Men med tanke på å spre ordet ved å bruke det, så er det ingen sjanse i havet for at jeg skal ta det i bruk, altså. Men dere som bruker det - brukes det muntlig også? Sier dere "i dag kommer vaskeengelen" til venner/mann/barn?

Gammel 11-01-11, 19:11   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det ikke er du som er litt nedlatende, jeg, Heilo. Jeg tenker at det er spesielt vaksearbeidere du tenker på, at et lavstatusyrke ikke må fornærmes enda mer ved å bli kalt noe annet enn sin profesjonelle tittel.

Jeg kan ikke tro at noen tar seg nær av å bli kalt legeengel? Eller ingeniørengel? Eller ambulanseengel? Skal jeg bli fornærma på alle som kaller ambulansearbeidere for ambulansefolk? For det uttrykket florerer hvertfall på FP.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.