Sv: Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Min sønn er smart som tar lappen så lenge han bor hjemme, for da betaler mor og far. Jeg betaler lappen hans nå, ikke om 5 år. Da er det søsteren sin tur.
Jeg tok lappen etter min fire yngre søsken og før mitt yngste søsken. Foreldrene mine hjalp meg med lappen, slik de har hjulpet de andre. Faktorenes orden var heldigvis likegyldig.
Jeg tok det aller meste av lappen mens jeg var høygravid med nummer tre og det gikk greit, det altså.
Selv om søsknene mine har hatt lappen lenge og er mer erfarne på langkjøring og landevei enn jeg er, så er jeg glad jeg ventet og tok lappen i det bymiljøet jeg faktisk kjører i til hverdags. Min søster har feks fått full panikk i Oslo flere ganger, det blir for mange filer, for mange skilt, for mange trikkeskinner, enveiskjøringer og rundkjøringer for en fra landet. Det er virkelig stor forskjell på å ha alle kjøretimene i Bergen eller Oslo vs. et lite tettsted med en fartsdump, en rundkjøring og to-tre skilter. Der jeg kommer fra reiser de til Trondheim og har en dag med bykjøring. Jeg får ikke panikk på en lokal riksvei. 
Jeg innrømmer gjerne at jeg er en pyse på glatten og at jeg som fersk sjåfør synes det er kjempeekkelt med speilhålke, bratte bakker og baby i bilen.
Sist redigert av Harriet Vane : 11-01-11 kl 13:14.
|