Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ditt vokabular...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 20:48   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt vokabular...

Jeg har et stort ordforråd, men pleier å ordlegge meg sånn at tiltenkte tilhørere skjønner hva jeg mener. Ellers er det jo ikke så mye vits. Og muntlig bruker jeg ikke så mange fremmedord, unntatt i diskusjoner om temaer der ordene er nødvendige for å få frem akkurat det jeg mener, og da også gjør jeg det bare dersom jeg diskuterer med folk som har de samme ordene i sitt ordforråd.

Jeg skal ikke prøve meg på å komme med eksempler på "ord jeg kan som jeg ikke tror andre kan". Jeg tror ikke jeg kan så mange ord som ikke ganske mange på FP også kan. (Selv om jeg skulle grave opp de smaleste matematikktermene jeg husker, så ville det jo ikke hjelpe når jeg kjenner til minst en håndfull som har studert minst like mye matematikk som jeg.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:49   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt vokabular...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er ikke det et helt vanlig ord da?? Er det noen som soer det ikke er det

Noen nevnte vel "rekapitulere" litt tidligere i tråden, og det er kanskje marginalt mindre vanlig enn "kapitulere" - men jeg oppfatter det som et ganske vanlig ord, det også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:00   #43
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt vokabular...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Noen nevnte vel "rekapitulere" litt tidligere i tråden, og det er kanskje marginalt mindre vanlig enn "kapitulere" - men jeg oppfatter det som et ganske vanlig ord, det også.

Ja, men ikke blant 13-15-åringer, det er sånne jeg omgir meg med.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:57   #44
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt vokabular...

Jeg prokrastinerer ofte, men sier det sjelden. Det kan jo også ha noe med at jeg ikke vil innrømme at jeg gjør det.

Ellers bruker jeg ikke mange fremmedord i dagligtale, det enkle er ofte det beste. :har jobbet på rema: Men jeg vet stort sett hva det jeg leser betyr da, også når jeg leser tekster med mange fremmedord.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 01:15   #45
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt vokabular...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har et svært stort ordforråd, men bruker sjelden ord andre stusser på eller ikke forstår. Jeg kommuniserer som regel for å bli forstått, så jeg forsøker som regel å bruke allmenn kjente ord.

Folk som bruker sjeldne fremmedord i vanlig tale er ofte ikke helt inne i det sosiale spillet, eller skrytepaver som bruker tåpelige hersketeknikker.

Kan i grunnen helthjertet signere dette.

Men i jobbsammenheng bruker jeg bl.a ordet profylaktisk/profylakse veldig ofte - jeg humret litt da jeg hørte Astrid Gunnestad på P4 forleden, der hun forbannet Aftenposten for bruke ord ingen vanlige, dødelige forstod, der profylakse var eksempelet ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no