|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Det er vel enkelte steder man slipper å betale voksenpris for barn når man reiser alene også. Men tyrkia er bra det. Det er ganske lang flytur og man bør opp i standard i forhold til det man velger ellers, men velger man noe som er rimelig ok så er det bra. Ja, og så er det varmt. I hvertfall når man kommer utover i august. Så kan du reise litt tidlig, for eksempel i juni er det mindre kokende.
|
|
|
#22 |
|
Vaklende
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Hos Star Tour får du rabatt på begge barna, og dette hotellet ser ut som et funn, med bamseklubb og sklie i bassenget. 10 000 om du kan reise 17.juni. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Vi liker oss godt i Alanya og bussturen er helt overkommelig.
|
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Jeg tror All Inclusive passer kjempefint for dere nå, Randi. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Å, der syns jeg faktisk helt motsatt. Jeg vil heller ha et bedre tidspunkt å komme hjem på. Om man starter ferien litt trøtt etter å ha reist på natta, så er det ferie og man kan lett ta seg inn igjen. Å komme hjem utslitt ødelegger mye mer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)
hvordan fikk du det til?
|
|
|
#27 |
|
Vaklende
|
Jeg bare søkte? Jeg ville ikke tatt all inclusive, forresten. Ikke med en voksen og to små barn. (Du får muligens ikke tid til å spise så mye uansett, oppi henting og ordning for de små.) Frokost er det hyggelig å spise på egen terrasse, og middag til de små er så ymse uansett, spesielt i varmen. Middagen på hotellet pleier å være billig, og noen dager har man bare lyst til å spise en pølse på vei til tivoli. uansett. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Vi har vært i Tyrkia.
|
|
|
#29 |
|
Vaklende
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Var det lenken som ikke virket ordentlig? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Jeg anbefaler deg virkelig å dra til Side i stedetfor. Vi reiste med Tyrkiareiser i høst på all inklusive - Hotellet vi bodde på het SEHER Spa og resort. Familierommene var kjempekurrante. Et rom med to enkeltsenger og en dobbeltseng på det andre rommet. God og variert mat, is til ungene (ikke noen stop, men fra ett til tre eller noe sånn) og kjempefin strand. (og fint bassengområde og, for de som foretrekker det) Langgrunn sandstrand. I Alanya er det sykt mye bølger. Anbefales virkelig - Hotellet vårt lå et stykke fra side - men jeg og mannen tok dolums inn til Side en kveld. Fin by, men vi lå stort sett bare å latet oss på stranda uansett
|
|
|
#31 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er her vi skal til sommeren, for tredje gang. Vi trives så utrolig godt der, og alt er helt perfekt for oss.
|
|
|
#32 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Jeg er enig med de andre og ville så absolutt satset på en charterferie alene med to forholdsvis små barn. Da blir det ferie for deg også |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Jeg mener virkelig det der med at det er verre med ukurant reisetidspunkt på hjemreisen. Det ødelegger veldig for meg å komme sliten og trøtt hjem til klesvask og hverdagsliv. Om man har sovet lite den første natten på ferie så er alt nytt og spennende, man kan ta det med ro og utforske nye og spennende omgivelser. Tenk over hva som er viktigst for deg før du bestemmer deg. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)ja for meg er det egentlig viktigst å komme frem til reisemålet i grei tid. et ukjent sted og masse styr, slitne barn, bagasje og videre bussreise osv midt på natten frister ikke.. kan heller komme hjem på natten og slappe av og legge oss..
|
|
|
#36 |
|
I mål
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Avhenger jo også litt av om barna dine, kanskje særlig han minste, kommer helt ut av rytme ved dårlig ankomsttid. Det er litt slitsomt i ferien. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)Min største frustrasjon i Tyrkia var forøvrig at de ikke forsto engelsk, bare tysk. *ikke akkurat vedlikeholdt tyskkunnskapene mine*
|
|
|
#38 |
|
tankefull
|
Dette opplevde vi mest i Side, da vi var der i 2003. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg er helt enig.
Jentungen er jo gammel nok til å hente mat selv og syns sikkert det er litt moro å kunne plukke det hun selv vil ha.
I Alanya er ikke det noe problem, de aller fleste pratet engelsk.
Jeg ville ikke reist til Albena hvis en er ute etter det rimeligste stedet å være. Vi syns det var helt greit i Albena, men det er mye dyrere der enn alle andre byer i Bulgaria. Albena er en rein turistby, den er bygd til turister og ingen lokale bor der. Prisene er derfor mye høyere enn i andre byer. Det er fortsatt rimeligere enn norge da. Ungene stortrivdes der.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)Side kan jeg anbefale også. |
|
![]() |
|
|