Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 11:45   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier... (noen som vil anbefale tyrkia?)

Det er vel enkelte steder man slipper å betale voksenpris for barn når man reiser alene også. Men tyrkia er bra det. Det er ganske lang flytur og man bør opp i standard i forhold til det man velger ellers, men velger man noe som er rimelig ok så er det bra. Ja, og så er det varmt. I hvertfall når man kommer utover i august. Så kan du reise litt tidlig, for eksempel i juni er det mindre kokende.

Gammel 08-01-11, 11:45   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hos Star Tour får du rabatt på begge barna, og dette hotellet ser ut som et funn, med bamseklubb og sklie i bassenget. 10 000 om du kan reise 17.juni.

http://www.startour.no/bestill-reise...0f2d2f730077df

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:55   #23
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi liker oss godt i Alanya og bussturen er helt overkommelig.

Ang pris på tur så kom vi oss avgårde, 3 voksne 1 barn til 12000,-
Det er mulig å få billige turer om du bare er tålmodig og venter med å bestille.

Gammel 08-01-11, 11:59   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror All Inclusive passer kjempefint for dere nå, Randi.
Men jeg ville tenkt gjennom flytidene, alene med to barn hvor det ene er ganske lite. Å lande i halv ett tiden er ganske slitsomt. Du må regne med at det tar minst 1 time før bussen går. Dvs buss fra halv to til halv fire eventuelt.

Jeg ville forsøkt å få en bedre landingstid og heller ha en mer upraktisk hjemreise, det er lettere å komme hjem på et dårlig tidspunkt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:03   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, der syns jeg faktisk helt motsatt. Jeg vil heller ha et bedre tidspunkt å komme hjem på. Om man starter ferien litt trøtt etter å ha reist på natta, så er det ferie og man kan lett ta seg inn igjen. Å komme hjem utslitt ødelegger mye mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:11   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hos Star Tour får du rabatt på begge barna, og dette hotellet ser ut som et funn, med bamseklubb og sklie i bassenget. 10 000 om du kan reise 17.juni.

http://www.startour.no/bestill-reise...0f2d2f730077df

hvordan fikk du det til?

Med all inclusive og diverse tillegg, blir det minst 16000. Men selv det var jo ikke så ille da forresten.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:48   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

hvordan fikk du det til?

Med all inclusive og diverse tillegg, blir det minst 16000. Men selv det var jo ikke så ille da forresten.

Jeg bare søkte? Jeg ville ikke tatt all inclusive, forresten. Ikke med en voksen og to små barn. (Du får muligens ikke tid til å spise så mye uansett, oppi henting og ordning for de små.) Frokost er det hyggelig å spise på egen terrasse, og middag til de små er så ymse uansett, spesielt i varmen. Middagen på hotellet pleier å være billig, og noen dager har man bare lyst til å spise en pølse på vei til tivoli. uansett.

Jeg håper dere kommer dere av gårde på noe, og får en fin tur.

Gammel 08-01-11, 13:51   #28
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært i Tyrkia.

Vi var her http://www.startour.no/bestill-reise...ca75fdb86546e5
Og det kan absolutt anbefales! Det var helt nydelig, men absolutt ikke det rimeligste bostedet. Men det var utrolig nydelig der.

Ellers kan jeg også anbale Bulgaria.
Vi var her: http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Også et flott sted. Masse bassengmorro for ungene. Ligger i en liten og veldig rolig by. Perfekt for barnefamilier. Kort gangavstand til en laaang nydelig strand. Billig.
Hotellet ligger rett ved gågata. Her kjører ingen biler forbi. Masse butikker og stands i hele gaten. Anbefaler en shoppedag til Golden Sands. Billigere og bedre utvalg.
Bulgaria har veldig billig mat. På dette hotellet kan du velge mellom hotellrom eller leilighet. Anbefaler ikke frokosten. Den var kjedelig.

Vi var i Tunisia nå i sommer. All inclusive. Masse god mat, og den mest fantastiske stranden jeg har vært på i direkte tilknytning til hotellet.
Vi var her http://www.thomascook.com/destinatio...-khayam-hotel/

Kunne ikke finne noen norsk side på dette nå. Det var et helt greit hotell, men nesten ingen norske der. Det virket som om det var flest engelskmenn og endel fra Sveits.

Gammel 08-01-11, 13:52   #29
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Var det lenken som ikke virket ordentlig?
Prøv denne:
http://www.startour.no/bestill-reise...6320d29f430435

Gammel 08-01-11, 13:55   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler deg virkelig å dra til Side i stedetfor. Vi reiste med Tyrkiareiser i høst på all inklusive - Hotellet vi bodde på het SEHER Spa og resort. Familierommene var kjempekurrante. Et rom med to enkeltsenger og en dobbeltseng på det andre rommet. God og variert mat, is til ungene (ikke noen stop, men fra ett til tre eller noe sånn) og kjempefin strand. (og fint bassengområde og, for de som foretrekker det) Langgrunn sandstrand. I Alanya er det sykt mye bølger. Anbefales virkelig - Hotellet vårt lå et stykke fra side - men jeg og mannen tok dolums inn til Side en kveld. Fin by, men vi lå stort sett bare å latet oss på stranda uansett

Jeg likte godt all inclusive med små barn jeg altså - Storebror spiste sikkert bare belgiske vafler, chips og salat, men det var jo ferie for dem også. Lillebror er jo altetende og spiste som en voksen kar.

http://www.tyrkiareiser.no/reiser/no...tel-5-272.html

Bussturen til hotellet tok i underkant av en time tror jeg det var.

Gammel 08-01-11, 13:59   #31
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi har vært i Tyrkia.

Vi var her http://www.startour.no/bestill-reise...ca75fdb86546e5
Og det kan absolutt anbefales! Det var helt nydelig, men absolutt ikke det rimeligste bostedet. Men det var utrolig nydelig der.

Det er her vi skal til sommeren, for tredje gang. Vi trives så utrolig godt der, og alt er helt perfekt for oss.

Gammel 08-01-11, 14:06   #32
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med de andre og ville så absolutt satset på en charterferie alene med to forholdsvis små barn. Da blir det ferie for deg også Velg fortrinnsvis et hotellanlegg som er ment for barnefamilier. Da er alt lagt til rette for barna Jeg ser egentlig for meg at all inclusive kan være greit. Da vet du hva det koster, det kommer ikke så mye utenom. Det vil ellers fort gå en del penger bare til is og drikke for barna.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:07   #33
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

takk for masse tips.. håper jeg får til noe i år.

Gammel 08-01-11, 14:14   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener virkelig det der med at det er verre med ukurant reisetidspunkt på hjemreisen. Det ødelegger veldig for meg å komme sliten og trøtt hjem til klesvask og hverdagsliv. Om man har sovet lite den første natten på ferie så er alt nytt og spennende, man kan ta det med ro og utforske nye og spennende omgivelser. Tenk over hva som er viktigst for deg før du bestemmer deg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:19   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

ja for meg er det egentlig viktigst å komme frem til reisemålet i grei tid. et ukjent sted og masse styr, slitne barn, bagasje og videre bussreise osv midt på natten frister ikke.. kan heller komme hjem på natten og slappe av og legge oss..

Gammel 08-01-11, 14:23   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avhenger jo også litt av om barna dine, kanskje særlig han minste, kommer helt ut av rytme ved dårlig ankomsttid. Det er litt slitsomt i ferien.

Det som kan være slitsomt med all Inclusive, er at det gjerne er buffet. Ganske fiffig å skulle hente mat til 2 barn OG seg selv til alle måltider. Jeg er enig med det som ble nevnt over her, at det kanskje kunne være like greit å ha mulighet til frokost hjemme og fleksi middag, men at det er fint at det er ok muligheter for mat på bostedet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:26   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min største frustrasjon i Tyrkia var forøvrig at de ikke forsto engelsk, bare tysk. *ikke akkurat vedlikeholdt tyskkunnskapene mine*

Gammel 08-01-11, 14:45   #38
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Min største frustrasjon i Tyrkia var forøvrig at de ikke forsto engelsk, bare tysk. *ikke akkurat vedlikeholdt tyskkunnskapene mine*

Dette opplevde vi mest i Side, da vi var der i 2003.
Vi har også vært i Alanya, og i Kemer, og der skjønner de engelsk veldig godt.
Kemer er også veldig fint, og det ligger bare 1 times tid fra flyplassen i Antalya det også. Evt en liten by 5 minutter fra Kemer, som heter Camyuva. Der er det også veldig koselig. Mindre forhold enn Kemer.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:15   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg mener virkelig det der med at det er verre med ukurant reisetidspunkt på hjemreisen. Det ødelegger veldig for meg å komme sliten og trøtt hjem til klesvask og hverdagsliv. Om man har sovet lite den første natten på ferie så er alt nytt og spennende, man kan ta det med ro og utforske nye og spennende omgivelser. Tenk over hva som er viktigst for deg før du bestemmer deg.

Jeg er helt enig.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Avhenger jo også litt av om barna dine, kanskje særlig han minste, kommer helt ut av rytme ved dårlig ankomsttid. Det er litt slitsomt i ferien.

Det som kan være slitsomt med all Inclusive, er at det gjerne er buffet. Ganske fiffig å skulle hente mat til 2 barn OG seg selv til alle måltider. Jeg er enig med det som ble nevnt over her, at det kanskje kunne være like greit å ha mulighet til frokost hjemme og fleksi middag, men at det er fint at det er ok muligheter for mat på bostedet.

Jentungen er jo gammel nok til å hente mat selv og syns sikkert det er litt moro å kunne plukke det hun selv vil ha.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

I Alanya er ikke det noe problem, de aller fleste pratet engelsk.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ellers kan jeg også anbale Bulgaria.
Vi var her: http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Også et flott sted. Masse bassengmorro for ungene. Ligger i en liten og veldig rolig by. Perfekt for barnefamilier. Kort gangavstand til en laaang nydelig strand. Billig.
Hotellet ligger rett ved gågata. Her kjører ingen biler forbi. Masse butikker og stands i hele gaten. Anbefaler en shoppedag til Golden Sands. Billigere og bedre utvalg.
Bulgaria har veldig billig mat. På dette hotellet kan du velge mellom hotellrom eller leilighet. Anbefaler ikke frokosten. Den var kjedelig.

Jeg ville ikke reist til Albena hvis en er ute etter det rimeligste stedet å være. Vi syns det var helt greit i Albena, men det er mye dyrere der enn alle andre byer i Bulgaria. Albena er en rein turistby, den er bygd til turister og ingen lokale bor der. Prisene er derfor mye høyere enn i andre byer. Det er fortsatt rimeligere enn norge da. Ungene stortrivdes der.

Ellers er jeg enig i at du burde vurdere en annen by enn Alanya hvis du har lyst på strandturer. Alanya er uegnet for bading på stranda for små unger. Av mine var det kun 10 åringen som orket å bade i sjøen pga de høye bølgene. 2 åringen var livredd.

Gammel 08-01-11, 15:29   #40
Left
Passiv

Standard

Sv: Jeg er der jeg pleier. (Noen som vil anbefale Tyrkia?)

Side kan jeg anbefale også.
Vi var to uker i fjor sommer. Vi reiste utenom skoleferien, og betalte 10000 for to voksne og to barn.
Vi bodde her, og det er utrolig rent og fint.
Maten på hotellet var ikke noe å skryte av, men alt det andre var desto bedre, så det gjorde iiiingen ting. Vi fant oss et fantastisk spisested 300m fra hotellet, hvor de hadde den beste iskenderkebaben jeg noen gang har spist
Var det et eller annet vi ønsket på hotellet f.eks - vi ringte ned fordi vi ville ha et teppe til i den ene sengen, og det gikk 5 min så var de på døra. Ved en annen anledning kom det inn sånne bittesmå maur i et hjørne ved inngangsdøra, og de kom og tok kverken på dem 5 min etter at vi ringte. Og alltid bare blide og hyggelige.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.