Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frokost for brødleie og travle barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 19:54   #21
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Frokost for brødleie og travle barn

Mine har også gått lei av brød, men de elsker alle varianter av knekkebrød da. Og havrefras med melk er også en hit.

Hva med youghurt naturell med frukt oppi?

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:54   #22
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De aller fleste liker vafler

Lag en vaffel røre med grovt mel, bakepulver, mange egg og appelsin/ananas/eple juice.

Siden man bruker juice trenger man ikke sukker!

Jeg laget disse når jeg hadde kiosk ansvar og de forsvant så fort at jeg klarte ikke lage nok.

La vaffelhjernet stå på benken og ha røra i kjøleskapet.

Stikk i kontakten når du kommer inn på kjøkkenet, hell på røre og ikke mange minutter senere en knall god frokost. Like mye næring som en brødskive.

Bland oppi litt havre gryn, udo choice olje, finknuste linfrø e.l .for å få i enda mer næring

Jeg mener oppskriften jeg brukte var slik:
1 kg grovt mel
1,5 L juice
6-7 egg
1 dl smelte smør
2 ts bakepulver

Jeg har brukt mellom 6 og 10 egg avhenig av størrelse.
Mulig du trenger mer/mindre mel da jeg bruker en ferdig melblanding mer mer fiber i.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:00   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lager mos av bær fra frysedisken, og blander det med naturellyoghurt, litt havregryn og eventuelt litt kaldpresset rapsolje.

Gammel 08-01-11, 02:01   #24
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Wheetabix med bærmos og melk er en hit hos min kresne 11- åring....Mellomste har overlevd på havregryn og melk, med litt sjokopulver på (??!) Hver sin smak sier jeg bare Ellers er smoothie med youghurt naturell, banan, frosne bær, eplejuice og havregryn kjørt i blender/stavmikser slik at grynene "forsvinner" populært også, servert i høyt glass med sugerør. Og Nennes rundstykker er alltid gangbart

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 03:10   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene her i huset sverger til Axa rllrt Goddag frukthavregryn, med melk eller yoghurt.
1/2liters boksermed vaniljeyoghurt, og vips= ferdig spist.
Før spiste de også vanlig havregryn, men jeg prøvde heller en teskje syltetøy enn sukker på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.