Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 17:01   #681
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.

Gammel 05-01-11, 17:09   #682
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi leser Brødrene Løvehjerte. Stor suksess og åndeløs spenning!

Heldiggris! Jeg er så glad for at jeg fortsatt har én unge igjen å lese den for første gang for.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 05-01-11, 19:39   #683
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi leser Marikken og Junibakkens Pims, men jeg klarer ikke å si Marikken, så da blir det Madikken.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 05-01-11, 19:50   #684
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentungen og jeg er på Harry Potter-bok nr 7, Harry Potter og Dødstalismanene. Bare litt over 100 sider igjen...
Kjenner jeg gruer meg litt til vi er ferdige, har jo holdt på i drøye 1,5 år snart, og det blir uvant å ikke "føloge" Harry Potter videre...

Gammel 05-01-11, 20:14   #685
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den unge mannen (2005) og jeg er halvveis i Harry Potter og de vises stein!

Gammel 05-01-11, 23:03   #686
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi leser Harry Potter og Føniksordenen. Den har vi slitt med en god stund, så vi gleder oss egentlig til å bli ferdig. Jeg husker ikke at den var så tung å lese da jeg leste den for meg selv.

Tuppen er ikke aktiv  
Gammel 06-01-11, 08:14   #687
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har akkurat begynt på Tonje Glimmerdal av Maria Parr her.

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Rampete Robin får lus. Jeg har ikke lest noen av disse før, men datteren min har hørt dem på skolen, så da måtte vi prøve dem.

Denne lånte vi på lydbok fra biblioteket(mener det var fire forskjellige historier på lydboken), 5-åringen digget den.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 20:29   #688
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Doktor Proktors tidsbadekar leses her i huset.

Gammel 07-01-11, 20:34   #689
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Svein og Rotta og noe hestegreier (husker ikke nøyaktig tittel).

millact er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 21:29   #690
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I kveld: Den lille helten og kattekidnapperen
Spennende og engasjerende for både 1.klassingen og lillesøster på 3.
Anbefales!

Ser at boka ikke fikk så god kritikk i bokkritikk.no men her står det også litt.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 21:31   #691
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Vi har akkurat begynt på Tonje Glimmerdal av Maria Parr her.

Å, den er fin. Skikkelig morsom og med handling. Både vi voksne og ungene elsket den når vi hørte den på lydbok i sommer på biltur. Bør leses på klingene sunnmøring for ekstra effekt

Gammel 08-01-11, 21:32   #692
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag var det Rampete Robin møter dronningen.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 22:25   #693
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:snufs:
Vi ble ferdige med Harry Potter og dødstallismanene i kveld...
Skikkelig rart å ikke skulle lese mer om hvordan det går....

Gammel 09-01-11, 11:21   #694
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nå leser andreklassingen og jeg Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje.. Femteklassingen og jeg leser Agnes Cecilia. Dvs, hun leser til meg, ikke omvendt.

Gammel 09-01-11, 22:19   #695
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi leser Marikken og Junibakkens Pims, men jeg klarer ikke å si Marikken, så da blir det Madikken.

Jeg sier det samme. Og så griner jeg så fælt av den boka. Ler og griner om hverandre.

Gammel 12-01-11, 14:56   #696
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leser Brødrene Løvehjerte. Stor suksess og åndeløs spenning!

Greier du det uten å gråte? Jeg hadde hikstet så mye at han ikke hadde skjønt noe, tror jeg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 12-01-11, 14:58   #697
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greier du det uten å gråte? Jeg hadde hikstet så mye at han ikke hadde skjønt noe, tror jeg.

Jeg grein i første kapittel, og så kan det vel komme til å holde hardt i siste også. Og sjuåringen gråt fryktelig da det så ut til at Tengil skulle rappe hesten til Kavring. Gøy for hele familien.

(Helt alvorlig synes jeg det er fantastisk å ha unger som kan grine av bøker og filmer.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-01-11, 15:05   #698
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Helt alvorlig synes jeg det er fantastisk å ha unger som kan grine av bøker og filmer.)

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er veldig glad for at jeg greier å leve meg slik inn i fantasiverdener. Sønnen min er ikke slik at han gråter i øyeblikket, han er mer typen som har det kvernende i hodet, og kan begynne å gråte lenge etterpå. Det er litt verre.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 12-01-11, 23:55   #699
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Til minsten: Knerten og Emil
JC: Hardyguttene (for tiden er det mest pappan som leser for ham)
HE: Historien om Florence Nightingale

Kaija er aktiv nå  
Gammel 13-01-11, 00:22   #700
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi prøver oss på en samlebok med Pippi-historier. Det blir litt langt for minsten, men snuppa følger spent med. Minien har dessuten ca tusen spørsmål per side, og det blir en smule slitsomt i lengden.

Når pappaen er her leser han forøvrig i Trond Viggo si bok om kroppen. Da sitter det to unger med øyne og ører på stilk, da.

I bilen hører vi på lydbok om mormor og de åtte ungene i skogen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.