Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Jeg finner det litt utenkelig at denne nye brukeren skal ha fått mange røde prikker? Jeg mener også at nye brukere kan få litt slækk, men så veldig mye slækk når det gjelder rettskriving er jeg usikker på om nykommere skal få. Vanskelig å lære gammel hund ny kunster elns.
Jeg synes det rart og sært (ikke å legge seg før midnatt nyttårsaften), men å ha en rekke uskrevne regler for når rødprikking er greit og når det ikke er det (hevnprikking er i grunnen den eneste etablerte, er det ikke?), eller at man må oppfylle diverse kriterier for å kunne rødprikke (skriver du ikke perfekt nårsk selv, hånler vi av deg hvis du påpeker andre sine opplagte rosa font/orddelingsfeil). Hvis man rødprikker uten å oppfylle disse kriteriene og uten å følge de uskrevne reglene er man teit. Og barnslig.
Det er tråd etter tråd etter tråd på forumet om hvor lite disse prikkene faktisk har å si for livene våre. Hvis noen tar litt på vei pga en rød prikk som var hard å svelge, får denne personen beskjed om å chille! Ta seg en chillepille! Og jeg er klar over at nykommere er nykommere, og at de ikke er helt inne i forumsjargongen som råder på FP, men er de ordentlig FP-materiale, tar de det! På FP setter man pris på alle de individuelle forskjellene blant medlemmene, og rødprikker'ne for skrivefeil er med på å gjøre forumet så bra som det er. Så nei, jeg synes ikke at man skal ha noe mer informasjon til nye brukere, jeg synes forsiden er mer enn dekkende!