Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 16:57   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde glemt julepyntingen fra i fjor, og tenker at hvis man tar prikkene så seriøst at man ikke liker at de skifter litt farge, så er det kanskje en god og nødvendig øvelse i å ikke ta tilbakemeldingene så himla seriøst. Det står jo ikke noe annet der, selv om prikken er rød.

.

Jeg sa ikke at jeg ikke likte det fordi jeg blir skremt eller føler meg usikker. Jeg sa bare at jeg ikke synes det er spesielt morsomt. Jeg kan for det meste tenke meg til hvilke prikker som er grønne og røde uansett.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men det er to typer eksponeringsterapi: Den ene er å kaste offeret øh, beklager, pasienten inn i det som er triggeren til fobien, typisk kaste noen med slangeskrekk ned i en ormegård. Teorien er da at man venner seg til det før man dør av skrekk.

Den andre er å eksponere gradvis uten å trigge frykten. Man får se bilde av triggeren, prøve å tenke seg at man er i nærheten av triggeren i virkeligheten, før man blir utsatt for triggeren.

Sånn i etterklokskapens navn så burde dere kanskje ha laget en tråd først med et innlegg som dette:

(For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som ikke synes at julekontrollpanelet ikke er noe morsomt er redd for rødprikker altså.)

Jeg noterer meg at jeg ble utsatt for den første eksponeringsterapien.

Ved nærmere ettertanke har jeg vel aldri vært så redd for de prikkene. Jeg har sett at begrepet "prikkejomfru" har blitt brukt noen ganger. Hvis jeg skal fortsette å bruke den terminologien, kan jeg kanskje si at jeg har blitt utsatt for prikkevoldtekt. Opptil flere ganger. Mulig jeg fortjente det forresten, jeg går jo alltid i så korte skjørt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:16   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere

Jeg finner det litt utenkelig at denne nye brukeren skal ha fått mange røde prikker? Jeg mener også at nye brukere kan få litt slækk, men så veldig mye slækk når det gjelder rettskriving er jeg usikker på om nykommere skal få. Vanskelig å lære gammel hund ny kunster elns.

Jeg synes det rart og sært (ikke å legge seg før midnatt nyttårsaften), men å ha en rekke uskrevne regler for når rødprikking er greit og når det ikke er det (hevnprikking er i grunnen den eneste etablerte, er det ikke?), eller at man må oppfylle diverse kriterier for å kunne rødprikke (skriver du ikke perfekt nårsk selv, hånler vi av deg hvis du påpeker andre sine opplagte rosa font/orddelingsfeil). Hvis man rødprikker uten å oppfylle disse kriteriene og uten å følge de uskrevne reglene er man teit. Og barnslig.

Det er tråd etter tråd etter tråd på forumet om hvor lite disse prikkene faktisk har å si for livene våre. Hvis noen tar litt på vei pga en rød prikk som var hard å svelge, får denne personen beskjed om å chille! Ta seg en chillepille! Og jeg er klar over at nykommere er nykommere, og at de ikke er helt inne i forumsjargongen som råder på FP, men er de ordentlig FP-materiale, tar de det! På FP setter man pris på alle de individuelle forskjellene blant medlemmene, og rødprikker'ne for skrivefeil er med på å gjøre forumet så bra som det er. Så nei, jeg synes ikke at man skal ha noe mer informasjon til nye brukere, jeg synes forsiden er mer enn dekkende!

Gammel 05-01-11, 17:19   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg finner det litt utenkelig at denne nye brukeren skal ha fått mange røde prikker? Jeg mener også at nye brukere kan få litt slækk, men så veldig mye slækk når det gjelder rettskriving er jeg usikker på om nykommere skal få. Vanskelig å lære gammel hund ny kunster elns.

Jeg synes det rart og sært (ikke å legge seg før midnatt nyttårsaften), men å ha en rekke uskrevne regler for når rødprikking er greit og når det ikke er det (hevnprikking er i grunnen den eneste etablerte, er det ikke?), eller at man må oppfylle diverse kriterier for å kunne rødprikke (skriver du ikke perfekt nårsk selv, hånler vi av deg hvis du påpeker andre sine opplagte rosa font/orddelingsfeil). Hvis man rødprikker uten å oppfylle disse kriteriene og uten å følge de uskrevne reglene er man teit. Og barnslig.

Det er tråd etter tråd etter tråd på forumet om hvor lite disse prikkene faktisk har å si for livene våre. Hvis noen tar litt på vei pga en rød prikk som var hard å svelge, får denne personen beskjed om å chille! Ta seg en chillepille! Og jeg er klar over at nykommere er nykommere, og at de ikke er helt inne i forumsjargongen som råder på FP, men er de ordentlig FP-materiale, tar de det! På FP setter man pris på alle de individuelle forskjellene blant medlemmene, og rødprikker'ne for skrivefeil er med på å gjøre forumet så bra som det er. Så nei, jeg synes ikke at man skal ha noe mer informasjon til nye brukere, jeg synes forsiden er mer enn dekkende!

Jeg er så glad Skremmern er tilbake!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.