Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Det er mange som synes "tonen" på FP er vanskelig å komme inn i, har jeg hørt. Og det er jo heller ikke bare én "tone" her, og det er ikke alle som er enige i alt - noen synes jo til og med ikke det er morsomt med julespøk på kontrollpanelet, ser jeg. Og noen synes skrivefeil er helt forferdelig, mens andre ikke kunne brydd seg mindre. For eksempel.
En annen ting er jo at folk ser ganske forskjellig på rødprikker. De fleste bruker dem antagelig bare når de synes noen har gjort noe skikkelig ille, det vil i praksis ofte si aldri, mens andre ser dem som en helt normal del av en diskusjon, og rødprikker spesifikke irritasjonsmomenter hver gang de dukker opp. Jeg synes, som sagt, man kan prøve å ha i bakhodet at man kan være litt forsiktig med nye, eller ukjente, brukere, men samtidig er det jo også sant at vi ikke har noen regler for prikking her, og som FP-bruker kan man risikere å få rødprikker for ting man selv ikke synes "fortjener" det. Og da er det veldig nyttig å være bevisst på at mange har lav terskel for rødprikking, og at en enkelt rødprikk fra en enkelt bruker på ingen måte er et uttrykk for at man ikke er velkommen på forumet av brukerne som helhet.