|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereTanken bak fokuset om godt språk er vel at forumet generelt skal være lesevennlig, at budskapet man prøver å få frem i innlegget er veldig mye lettere å få med seg om tegnsetting og denslags er på plass, at det ikke er mengder med unødvendige smileyer, at fonten ikke er et irritasjonsmoment. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJøss, er det virkelig så vanlig å rødprikke på grunn av skrivefeil at en ganske ny bruker har fått flere slike? Det overrasker meg; det er ikke så mange rødprikker som gis her, og hvis det har blitt en kultur for å rødprikke for denslags, synes jeg det er flott at du tar det opp her, m^2.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereDette vet jeg vi har diskutert før, men det er jo ikke alle som ser egne skrivefeil pga dysleksi og sånt. Det er jo ikke dermed sagt at de legger mindre omtanke i innleggene sine |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereSå lenge kontrollpanelet er "julepyntet", kan man vel ikke vite om prikken for skrivefeil er rød eller grønn? (Det er ikke meg, altså. Jeg gjør aldri slikt.
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg syns kommentarene om skrivefeil i introduskjonstråder er skikkelig stygt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereDet er mange som synes "tonen" på FP er vanskelig å komme inn i, har jeg hørt. Og det er jo heller ikke bare én "tone" her, og det er ikke alle som er enige i alt - noen synes jo til og med ikke det er morsomt med julespøk på kontrollpanelet, ser jeg.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Jah. Jeg har aldri fortjent en eneste rødprikk. :såra&vonbroten: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Du fikk primært motbør fordi du misforstod hva "motdebattantene" dine mente, faktisk. Det var ingen som gikk inn for at man skulle drive med utstrakt retting på folk som ikke ønsket det. (Ja, jeg husker også den diskusjonen ganske godt.
Joda, men noen ganger blir den morsom igjen hvis man gjentar den mange nok ganger.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg synes for så vidt at skrivefeil kan være ganske forferdelig, men det betyr ikke at jeg er nødt til å kommentere det i presentasjonstråden for det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hertuginne
|
Ja, det er en ganske stor forskjell der. Det handler om å gi folk litt slækk i starten, og innta vente-og-se-holdningen og håpe det går seg til.
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Siden jeg nettopp har tilstått at jeg av og til kommenterer i tråder: hvis det er meg du hinter til, så kan du gjøre det på rommet ditt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Jeg hinter da aldri.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Jeg husker også godt den diskusjonen, og jeg husker også at flertallet var helt klar på at det var en uting å rette opp feil i andres innlegg. Det er jo også noe ganske annet enn å gi korreks til andres feil via en tilbakemelding. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg ble også overrasket over at det var vanlig med rødprikk for skrivefeil. Men det er jo ikke så lett å ha oversikten over hva som er prikkekultur, all den tid man som regel bare har oversikt over egne prikker og de få som outes i forumet (få i forhold til antall prikkes som gis).
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det er jo ikke det. Det var jo på grunn av julekontrollpanelet at det så sånn ut at det var mange.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukereJeg husker godt en diskusjon her om akkurat dette for noen år tilbake. Jeg mente da at en ikke skulle drive å rette opp feil dersom personen ikke ønsket det. Jeg var midt i en modul om dysleksi på min spesialpedagogikk akkurat da. Jeg fikk kraftig motbør den gang. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Du er pinadø ikke sann. Har du lest den diskusjonen om igjen eller?
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Nei, det tok jeg meg ikke tid til nei |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
For i den tråden var vi enige! Det var ingen som hadde noen interesse av å terpe på rettskrivingen til andre brukere - ei heller masserødprikke nykommere eller støvsuge hele forumet for skrivefeil. Det du reagerte på var altså et ikke-eksisterende problem, og ikke vet jeg hvofor du feilet å se det etter så mange teskjer, men det gjorde du altså ikke. (Jeg har lest den tråden mange ganger, spesielt på nattevaktene.
|
![]() |
|
|