Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp - waldorfsalat!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 00:11   #41
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - waldorfsalat!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Druene da, med eller uten skall og i blandingen eller på toppen?

Med skall, uten stener, blandes i

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:12   #42
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg ville laget den samme dagen. Det holder seg ikke så bra synes jeg. Og det går jo rimelig kjapt å lage den også, - om ikke annet, så får gjestene se på mens du lager den på tampen, det funker bra det også.

Åkei da, tenkte jeg skulle få unna alt med en gang. Vel, da får jeg lage både i morgen og neste dag.
Jeg gleder meg til middagen i morgen så jeg er helt dårlig her, dette er årets høydepunkt. Julemiddag kan ikke sammenlignes med dette.

Gammel 31-12-10, 00:14   #43
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

oi, er det så mye i en pakke? Det visste jeg ikke.. .. jeg tenkte å ha ca 750 gram druer.. fant oppskrift på gilde der man kunne sette inn antall porsjoner..

Jeg bare ser for meg at jeg må lage den største bollen jeg har. Heller for mye enn for lite..

MÅ det være salt, pepper og sukker i? Det sto det ingenting om i min oppskrift??

Gammel 31-12-10, 00:15   #44
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det bare jeg som bruker rømme og majones i blandingen`?

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:21   #45
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Aldri hørt om den kombinasjonen. Jeg bruker majones, sitron og kremfløte.

Gammel 31-12-10, 00:27   #46
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skal da ikke ha kål i wardorfsalat?

Oh, yes! Ikke hodekål?! :tsktsk:

Gammel 31-12-10, 14:49   #47
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenkte jeg skulle prøve Mim's waldorf med rømme og majones i dag. Er litt usikker for jeg har alltid laget med krem.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 15:08   #48
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Også ikke noe hermetikk-ananas.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 15:10   #49
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Jeg bruker røde, faste epler uten skall, stangselleri, røde druer uten stener med skall delt i to, blanding av hjemmelaget majones og kremfløte som smakes til med salt, pepper og litt sitronsaft. Valnøtter i salaten og hakket bladpersille til pynt. Man kan også ha litt creme fraiche i majonesblandingen.

Og selvsagt rikelig med waldorf.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:00   #50
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg syns krem og majonesblandingen min ble så fast :-/... Så det ble ganske heavy masse. Men den smaker godt da, satser på at den blir godkjent.

Gammel 01-01-11, 00:31   #51
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg syns krem og majonesblandingen min ble så fast :-/... Så det ble ganske heavy masse. Men den smaker godt da, satser på at den blir godkjent.

Du spedde den ut med ananas saft og sitronsaft? Det pleier jeg å gjøre sånn at den blir passe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 03:00   #52
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Lagde en modifisert waldorf i dag og den falt veldig i smak hos både små og store.
1/3 L pisket kremfløte
2 ss Creme Fraiche
1 eple uten skall
ca 200g røde druer delt i to
en dæsj sitronsaft, salt, pepper og sukker etter smak

Valnøtter i en skål ved siden av siden ikke alle tålte nøtter.

Gammel 01-01-11, 12:24   #53
Merete
Superaktiv

Merete sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

waldorfen blir ikke ødelagt vis den står kaldt? Man kan spise den i dag da?

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:25   #54
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Merete, her.

waldorfen blir ikke ødelagt vis den står kaldt? Man kan spise den i dag da?

Spis i vei! (Du kjenner det på smaken om den har blitt sur, og det har den ikke om den har stått kaldt.) Jeg synes den er best på dag to.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:21   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salat engasjerer ser jeg. Min funka den. På tredje krempiskingsforsøket. Den kenwooden er i overkant effektiv til å lage smør. Mannen og den ene gjesten koste seg med waldorf, jeg liker ikke seleri og den andre voksne gjesten og det eldste barnet tåler ikke epler og nøtter.

Gammel 01-01-11, 14:23   #56
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Salat engasjerer ser jeg. Min funka den. På tredje krempiskingsforsøket. Den kenwooden er i overkant effektiv til å lage smør. Mannen og den ene gjesten koste seg med waldorf, jeg liker ikke seleri og den andre voksne gjesten og det eldste barnet tåler ikke epler og nøtter.

Ja, hjelpes, jeg endte også opp med noe som lignet mer på smør enn krem i Kenwooden da jeg laget krem til waldorfen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:36   #57
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også slikt opplegg, og lager 3 versjoner: 1 original waldorf, 1 uten stangselleri og 1 uten nøtter/epler. Funker så fint så.

Gammel 01-01-11, 14:49   #58
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi har også slikt opplegg, og lager 3 versjoner: 1 original waldorf, 1 uten stangselleri og 1 uten nøtter/epler. Funker så fint så.

Ah - det skal jeg gjøre neste gang!

Gammel 01-01-11, 15:18   #59
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg også. Med rømme blir holdbarheten mye lengre og den smaker like godt dagen etter.
Jeg har også i en ss sukker og to ss appelsinjuice.
I tillegg til alt det andre nevnt av dere

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 19:36   #60
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan rapportere om at den er minst like god etter 30+ timer. :stappmett igjen:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.