Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du en vinliker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-10, 22:00   #21
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en vinliker?

Jeg leste "Er du en vinkliner", og ville bare bekrefte at dét er jeg, i høyeste grad!
Men jo, jeg er en vinliker. Gleder meg veldig til ungene popper ut, og jeg kan nyte et glass rødvin eller tre igjen. Jeg er ikke så glad i rosé, men både hvitt, rødt og champis nytes ved passende anledninger.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:03   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg liker ikke alkohol i det hele tatt. Jovel, rusbrus går ned, men jeg foretrekker brus. Ikke liker jeg kaffe heller. Blir aldri voksen jeg.

Sist redigert av Dixie Diner : 30-12-10 kl 22:14.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:04   #23
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Mest rød, gjerne italiensk. Ikke for mange glass, men et eller to er nydelig.

Gammel 30-12-10, 22:06   #24
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er er rødvinselsker!
Jeg tar meg ofte et glass rødvin, og har som nyttårsforsett hvert år at jeg skal drikke mer enn i fjor...
Amarone-viner er min favoritt, men det meste går ned... Jeg har i voksen alder funnet ut at dersom man kjøper vin til over 130,- (og ikke til 80,-) så er det meste veldig brukandes!
Hvitvin drikker jeg ganske sjeldent, men det går an det også.

Gammel 30-12-10, 22:08   #25
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Røde viner fra Australia og Chile
Gjerne med litt shiraz. Mest cabernet-shiraz, men annet kan også drikkes. Masse smak er viktig, og dermed er det ikke så ofte jeg går over to glass.

Hvitvin ødela jeg i tenårene, men til reker smaker øl fortreffelig!
Øl til varme dager, rødvin til kalde

Gammel 30-12-10, 22:09   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Ja, det lurer jeg på....
Liker du vin? Nei, jeg elsker vin.
Foretreker du rød? hvit? rosé? Jeg drikker mest rød, men om sommeren kan jeg veldig godt ta et glass tørr hvitvin eller et glass rosé.
Kun til mat eller også til kos? Ja takk, begge deler.
Er det en spesiell type vin du evnt foretrekker?Jeg elsker champagne eller champagnekloninger. Det er helst mannen som kjøper rødvin her i huset, og han er glad i spanske og portugisiske viner, så det er helst det vi drikker, men jeg sier ikke nei takk til vin fra andre deler av verden heller.

Og så må jeg skrive noe under quoten.

Gammel 30-12-10, 22:10   #27
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rødvin

Og nyttårsforsettet mitt er å læra meg med kvitvin.

Gammel 30-12-10, 22:16   #28
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Kom gjerne med tips og favorittviner??

Gammel 30-12-10, 22:22   #29
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men ikke slik at jeg er opptatt av vin utover å drikke den. Jeg har mine preferanser, men det er på overordnet nivå, som at jeg ikke liker amarone, men elsker chianti. Og denslags. Og så er jeg veldig glad i champagne.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:24   #30
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, jeg liker ikke alkohol i det hele tatt. Jovel, rusbrus går ned, men jeg foretrekker brus. Ikke liker jeg kaffe heller. Blir aldri voksen jeg.

Som jeg skulle skrevet det selv.

Gammel 30-12-10, 22:27   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, er glad i rødvin (spansk eller italiensk), bare ikke hodepinen dagen derpå
Tar jeg bare et par glass så går det greit.
Hvitvin liker jeg ikke noe særlig.
Av øl, så må det være lyst, gjerne corona med lime på en varm sommerdag

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:31   #32
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått en italiensk Ripasso i julegave, er det noen som har erfaring med en sånn? Skal visst likne litt på amarone.....

Ripasso er godt, det er det jeg kjøper mest, for Amarone er for dyrt, så det blir bare en sjelden gang. Jeg drikker det meste, bortsett fra øl, men jeg drikker lite. Som oftest ikke ukentlig, engang.

Jeg er sær og drikker kun italiensk rødvin, ikke de billigste, heller. Men jeg er for gammal for dårlig vin.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:33   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg foretrekker rød. Hvit drikker jeg bare på varme sommerdager, og selv da tenker jeg at jeg gjerne skulle hatt rød i stedet ...

Gammel 30-12-10, 22:38   #34
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ripasso!

Gammel 30-12-10, 22:39   #35
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Men jeg er for gammal for dårlig vin.

Jeg har et ordtak på veggen på kjøkkenet "Life is to short to drink cheap wine"

Gammel 30-12-10, 22:41   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vin, spesielt rød og gjerne italienske eller spanske

Gammel 30-12-10, 22:45   #37
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det lurer jeg på....
Liker du vin?
Foretreker du rød? hvit? rosé?
Kun til mat eller også til kos?
Er det en spesiell type vin du evnt foretrekker?

Ja, ja, ja og ja. Både mat og kos, er spesielt glad i Zinfandel og Champagne av alle slag. Hvit kan også godt være Chablis. Soave er også nydelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 22:53   #38
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Absolutt! Ser frem til å kunne ta et glass vin igjen om en ganske så lang stund.

Jeg foretrekker rødvin, drakk nok for mye søt hvitvin i ungdommen og har måttet venne meg til at det finnes veldig mange varianter av hvitvin og at noen av dem er veldig gode (f.eks. Chablis!), så nå liker jeg hvitvin også godt. Og musserende, men der tåler jeg ganske lite. Men sånn til ultimat kos er det rødvin som gjelder, ja. Øl tåler jeg ikke særlig godt, men en kald Corona glir lett ned.

Men altså, nå for tiden går det i Clausthaler, og det er heldigvis veldig godt! Alkoholfri rødvin, derimot, har jeg gitt opp. Venter på ordentlig vin, heller.

Gammel 30-12-10, 23:25   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig, veldig glad i mørke, rødviner med mye smak og fruktighet og lite garvesyre.

Jeg er også glad i hvitvin som ikke er for søt, men heller ikke for snerpete.

Gammel 30-12-10, 23:26   #40
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker ikke vin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.