|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Originala
|
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Ja, vi må enten jobbe halvdag, avspasere en halv dag eller ta ut en hel feriedag. Feriedag både nyttårsaften og julaften betyr mao to feriedager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Nja.
![]() |
#23 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi velger om vi vil gå på jobb halv dag eller ikke, men må bruke avspasering. Bruker vi feriedager trekkes vi en hel dag for hver, så det er veldig lite gunstig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi holder i utgangspunktet åpent til kl 12, men dersom det ikke kommer noen barn den dagen, må de som er satt opp på vakt avspasere. Det samme gjelder for romjula og nyttårsaften. Kommer det ingen barn, må man avspasere.
![]() |
#25 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Får lønn, da jeg har hjemmekontor da om jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi får fri med lønn julaften, romjula og nyttårsaften
![]() |
![]() |
#27 |
Javel
|
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Hos mannen tror jeg de har stengt jul og nyttårsaften, men de blir vel trukket en feriedag. Hos oss har vi åpent til 12 begge dagene, men må kun jobbe en av dem. Blir ikke trukket noe.
![]() |
#28 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Jeg får fri med lønn hele jula. Jobber i det private og så lenge en av oss som jobber der har telefon og mailvakt hjemme (dette går på rundgang) får resten fri med lønn.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi har fri med lønn.
![]() |
![]() |
#30 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?
Da hadde jeg faktisk bare blitt på jobb, jeg. Vi kan gå hjem dersom det ikke kommer barn uten å måtte bruke avspasering. Nå tviler jeg sterkt på at det kommer til å skje, og jeg har jo uansett med meg mine egne barn så barn kommer det jo uansett
![]() |
#31 |
Passiv
|
Det er helt greit. Det er lagt opp sånn at alle har avspasering. Vi jobber noen minutter lengre arbeidsdager hele året gjennom, og det er dette vi avspaserer til jul, påske og sånt. Ansettes man 1. desember så får man bli med i ordningen fra start likevel. |
![]() |
![]() |
#32 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Hos oss så er de kommet til en avtale i lønnsavtalen mellom arbeidsgiver og de organiserte. Så flertallet har sagt ja til dette, så da må resten føye seg til flertallet. Sånn er det bare. Så har en ikke ferie igjen eller avspasering så har en visst om at dette burde en spart opp, eller så blir en trukket en dag i lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
maler
|
Arbeidsgiver har styringsrett over ferie. Man har krav på å få 3 uker sammenhengende mellom mai og september, og i størst mulig grad ta ut restferie som hel uke. Utover det er det i utgangspunktet arbeidsgiver som bestemmer når man kan ta ferie. Så hvis bedriften bestemmer at man skal bruke en ferieuke på jul- og påskefri, så er det ikke så mye man får gjort med den saken. På den andre siden får man da faktisk fri på disse dagene de fleste av oss ønsker seg fri.
![]() |
#34 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi har arbeidstid frem til kl.12 og fri en av dagene med full lønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
Ok. Det er bare veldig fremmed for meg.
![]() |
![]() |
#36 |
maler
|
Nei, ferie er jo noe som skal planlegges også. Det må være utrolig frustrerende når det er uvisst til like før.
![]() |
#37 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi får betalt halve dagen, resten av dagen må vi avspasere om vi ikke vil på jobb en av dagene. Den andre dagen får vi helt fri med lønn |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Vi har stengt begge dager og får fri med lønn. Jobber i priv. barnehage.
![]() |
#39 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir dere trukket for feriedag for fri på julaften og nyttårsaften?Her tyner de oss for det de klarer så vi blir trekt en halv dag både jule- og nyttårsaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|