Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Nå er det ikke bare bare å rehabilitere narkomane. Svært mange rusmisbrukere har en komplisert bakgrunn hvor rus og psykiatri går hånd i hånd og er et resultat av alt fra vanskjøtsel, overgrep og ubehandlede psykiske problemer i barndom og ungdom. Skal du be folk med psykiske problemer ta seg sammen og slutte å være gale? Man må løse problemene helhetlig, i regi av et godt sammensatt offentlig tilbud og ikke la religiøse rare stiftelser få ta seg av rusavvenningen. I tillegg skader det ikke emd respekt for dem det gjelder. Bostedsløshet er ofte et problem for folk som sliter med psykiatri, og med bostedsløshet og psykiske problemer følger rus og kriminalitet. det er synd at Frp mener man bare skal ta seg sammen og skjerpe seg når problemene er så sammensatt som de er.
Nei. vet du? Jeg vet om ganske mange som sliter med å få det de har krav på. Er ikke det et like stort problem?
Jeg vet om mangle som sliter, og jeg vet om mange som snylter, som jeg tidligere har sagt.
Hvor i Frp's partiprogram står det at man bare skal ta seg sammen og ikke se helheten i problemene?
|