Sv: Irland
Irland! 
Hva vil du vite? Det er jo så mange fantastiske steder å besøke!
Man har Cliffs of Moher like ved Galway, Giant's Causeway i Antrim, Aran Islands , Cork - byen er ikke så fin, men i County Cork er det mange steder å besøke; Kinsale, Cobh (Titanics siste havn), Blarney Castle ...
I County Kerry - Dingle Peninsula, her kan man svømme med delfinen Fungi - om han fortsatt er i live, og det ser slik ut.
I selve Cork, County Kerry og Aran Islands snakker de fortsatt irsk-irsk. Det er flust av steder med ordentlig irsk musikk, storytelling, céílí (irsk folkedans) og masse gøy!
Kan jeg få være med?
Jeg kan fortsette i all evighet som du sikkert skjønner!
Jeg tror ikke det er så vanlig å leie hus for sommeren, skjønt det vet jeg ikke sikkert. Jeg har bare prøvd det på årsbasis, - men en ting kan være greit å tenke på: Irland er ikke spesielt stort, men (sitat irsk venn: ) veiene er fryktelig dårlig - slik at man skal få følelsen av at det er større. Det tar omlag 4 timer med tog fra Dublin til Cork, det tar et par timer fra Cork til Limerick (enda jeg tok turen ofte husker ikke hvor lenge ...) men det er relativt greit å komme seg rundt med tog og buss.