Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofaforslag ønskes

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 12:21   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sofaforslag ønskes

Vi skal ha oss ny sofa i løpet av våren.

Vi vil ha en hjørnesofa med sjeselong tror vi.
Omgivelsene er biritapet og merbauparkett samt et par romdelere fra Ikea. Antagelig sorte sådanne med grå eller hvite høyglansskapdører på en del av hyllene.

Vi tror vi vil ha skinn.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:24   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Ja - og vi vil definitivt ikke ha mønster eller noe sånt. Ensfarget. Kanskje sort for eksempel.

Bordet vårt er et ekornesbord i kirsebær, resten er utbytteprosjekter.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:26   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Vi har den som heter Modern Living (?) fra Living, og er ikke mer enn sånn passe fornøyd. Jeg har det hjørnet med sjeselongdelen, og når jeg ligger sånn halvveis som man ofte gjør mens man ser på TV så sklir sjeselongputa ut (dvs det er vel ikke en sjeselong, men en åpen ende)

Og stoffet har blitt litt nuppete der hvor jeg har bena mine, enda den er ganske ny.

Å se til synes jeg den er ganske fin da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:29   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Vi har Fantasy fra Brunstad. Den er en modulsofa, så den kan settes sammen som du vil, og kommer i mange forskjellige trekk tror jeg: http://www.brunstad.no/default.aspx?...2&product=1029

Den er farlig god å sitte i, og holder seg godt. Vår er arvet, tror den er rundt 10 år gammel, og den er som ny.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:32   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Bare pass på at det er plass til en skål med grønnsåpe under.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:37   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Vi har en sofa fra Furninova (selges på Bohus).
Jeg fant ikke vår, men den ligner på den som heter Malibu, bare at vår nok er lengre på den lange delen. Det er sånn maxi-avslutning/sjeselong på ene enden. Den skulle være helt faaantaaastiiisk og putene var SpecialGreier som ikke skulle sige sammen, men det har de gjort. Det viktigste for oss var nå uansett at den kom i fargen leverpostei/prim siden vi har små barn, at den kunne vaskes av (enten med klut eller i maskn, vår kan begge deler) og at den ikke kostet så mye for vi hadde ikke særlig med sofabudsjett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:39   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Stoff som kan vaskes er interessant, ja. Det er igrunnen på grunn av søl vi tenkte skinn.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:45   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Jeg synes skinn blir så klamt, derfor valgte vi det bort.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:46   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Vår har microfiber eller noe på selve sofaen også vanlig stoff på ryggputene. Begge deler kan vaskes, enten med klut eller i vaskemaskinen. Det er veldig greit å ta det i maskinen altså, spesiellt siden vi har lys sofa og grisebarn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:02   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Jeg har vært veldig glad for skinn, det er en god del søl som ikke lar seg fjerne fra stoff, og selv om stoffet kan tas av og renses - vel, hvor ofte gidder man det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:05   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har vært veldig glad for skinn, det er en god del søl som ikke lar seg fjerne fra stoff, og selv om stoffet kan tas av og renses - vel, hvor ofte gidder man det?

Man orker det når ungene kaster opp i sofaen i alle fall. :btdt:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:24   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Jeg hadde en treseter i skinn med sjeselong før jeg kjøpte ny. Syns det kom mye "stæsj" nedi sofa´n som var vrient å få ut.

Nå har jeg en mondulsofa fra Trendmøbler som jeg setter sammen som jeg vil. Den består av tre deler (+ puff som står på loftstua). Kan brukes hver for seg, to deler sammen og en seperat som sjesenong, som en laaang sofa eller som en U-form som jeg har nå. Den er ikke i skinn, men lett å vaske av (litt ru). Er superfornøyd! Den er STOR, myk og helt digg å sitte/ligge i. Og så er det løse og store myke puter som jeg kan ordne som jeg vil i den. Har også kjøpt med noen flere lyse (pynte)-puter for å myke den opp litt siden den er ganske mørkbrun/grå i fargen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:31   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Vi har den samme som Cilen, i grå. Superfornøyd!
God plass til familien på seks pluss to passe store hunder.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 15:51   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi har den samme som Cilen, i grå. Superfornøyd!
God plass til familien på seks pluss to passe store hunder.

Haha, syns jeg ser dere! Venninna mi har også kjøpt den. Den er fin ja!

Da vi malte soverommet sov jeg og mannen fint ved siden av hverandre i den. (tok bare vekk putene). Deilig med stor sofa!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 16:00   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.826
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg hadde en treseter i skinn med sjeselong før jeg kjøpte ny. Syns det kom mye "stæsj" nedi sofa´n som var vrient å få ut.

Nå har jeg en mondulsofa fra Trendmøbler som jeg setter sammen som jeg vil. Den består av tre deler (+ puff som står på loftstua). Kan brukes hver for seg, to deler sammen og en seperat som sjesenong, som en laaang sofa eller som en U-form som jeg har nå. Den er ikke i skinn, men lett å vaske av (litt ru). Er superfornøyd! Den er STOR, myk og helt digg å sitte/ligge i. Og så er det løse og store myke puter som jeg kan ordne som jeg vil i den. Har også kjøpt med noen flere lyse (pynte)-puter for å myke den opp litt siden den er ganske mørkbrun/grå i fargen.

Hvilke av sofaene er det du har? Det kom bare opp en hel haug med modeller i linken din...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 16:16   #16
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hvilke av sofaene er det du har? Det kom bare opp en hel haug med modeller i linken din...

Det ser desverre ut som de ikke har den lenger.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:34   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofaforslag ønskes

Har du funnet sofa? Jeg leter også, vi har reklamert på den vi har og må ha ny, helst skinn, men jeg finner jo ingen pene. Den vi har er en brun-sort hjørnesofa med sjeselong og vi bør ha noe liknende. Egentlig har "de" bedt oss om å finne noe hos Home&Cottage, men der har de ingenting sånt.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no