|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gavepress og gavemas
Dette er snakk om til barna og jeg syns det er helt ok. Hadde en voksen krevd at jeh skulle bruke så og så mye på de hadde de ikke fått noe. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Personlig ser jeg ikke forskjellen og hadde reagert like negativt på prisgrense til ungene. Jeg har min egen prisgrense, så klart, men jeg vil ikke at den skal styres av noen andre. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gavepress og gavemasHI: Jeg skjønner deg veldig godt. Forsøker å finne noe til mottaker som jeg tror de blir glad for, og så blir det ikke nøyaktig likt alltid, ikke mellom mine egne engang. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det hadde jo løst problemet i HI f.eks. Da hadde ikke noen plutselig hatt 2-300 kroner til overs på en gave. Da har man satt en øvre grense. Det vil alltid være noen som føler på dette med pris på gaver. Alltid. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vaklende
|
Sv: Gavepress og gavemasJeg hadde tenkt å skrive omtrent det som Teofelia skrev. Jeg leter etter gaver jeg tror vil slå an, og kjøper etter det og hvordan lommeboka har det akkurat da. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Prematurmamma
|
Jo, det er det jeg gjør. Kjøper det jeg tror de trenger og/eller liker, og så får de reagere som de vil. Så overser jeg heller at de slenger genseren med motiv fra favorittfilmen til side, mens Malin jubler over prinsessetrusene og de hjemmestrikkede sokkene fra oldemor.
|
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Gavepress og gavemasDet er ikke flaut å ta hensyn til sin egen økonomi når man skal kjøpe julegaver. Så selv om Tante Rik sier at dere ikke trenger å bruke "mer enn" 400 kr til deres barn fordi hun ikke bruker mer til deres barn, tenker jeg at det ignorerer man glatt. Så kan du heller med høyt hevet hode si at du har et budsjett på max 200 kr per hode hvis det faller naturlig en annen gang.
|
|
|
#28 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gavepress og gavemasDet der er slitsomt. Jeg fikk nettopp en telefon fra søsteren som mente at vi burde ut for å finne en gave til 50-100 kr til vår far fordi mor har fått tilsvarende dyrere gave. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Gavepress og gavemasØvre gavegrense er en fin ting i store familier eller der det er store forskjeller i økonomien familiene mellom. Jeg kan lett forstå at det er kjipt å være den som år etter år gir de rimligste gavene, samtidig som man mottar flotte, dyre gaver tilbake. Vi har ganske romslig økonomi, og lite tid og energi til å finne passende gaver. Blir derfor ofte til at jeg kjøper det jeg kommer på/syns passer, litt uavhengig av pris. Har registrert at det av og til blir en "åh, det var en altfor fin gave" tilbake og at noen blir forlegne. Er derfor blitt litt flinkere til å passe på prisen. |
|
|
|
![]() |
|
|