|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Jeg driter i akklimatisering og det går alltid bra. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Pleier det å være frost når dere henter juletre, Hyacinth?
|
|
|
#26 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Har verken avklimatisert, helt på kokende vann eller sagd av nederst på foten, |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?
Av og til. De siste årene har det nok vært det, men det er ingen absolutt regel, for å si det sånn. I dag var det fem minus. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Her går det fra garasje til gang til stue, står i garasjen frem til vi tar det i gangen - der står det et døgn før det blir satt i fot og får vann. Det året vi ikke rakk dette, altså ifjor, drysset treet en hel del mer. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men vi har alltid (hjemmefra) hatt fine trær som ikke drysser ved å gjøre det slik.
|
|
|
#29 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Min pappa, som trossalt er verdens smarteste mann og kan absolutt ALT, mener at det kun er kjøpetrærne som er importert fra utlandet som trenger akklimatisering, fordi de har vært skilt fra roten så lenge. Mens trær man hogger selv, eller som er relativt nyhogde, ikke trenger det. Da vi var så heldige å bo nesten schmak midt i en tidligere juletreåker (i mangel på bedre ord
|
|
|
|
#30 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Vi har akklimatisert litt, vi satt treet på kontoret (påbygg, for tiden uten varme) et døgn. Så får vi se da. Har kjøpt norsk fjell-edelgran, ikke noe utenlandsk og halvdødt, så jeg håper det går bra. Vi satt det opp i går, og pus er veldig opptatt av det treet - så det er vel mer sannsynlig at han river det ned enn at det visner. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Katter+juletrær er en ganske festlig opplevelse.
|
|
|
|
#32 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?Ja, jeg husker styret fra jeg var liten. Vi kunne bare pynte øvre halvdel av treet, og vi måtte binde det fast i en krok i taket, for pusen vi hadde da var helt propell. En julaften (før vi kom på ideen med krok i taket) ramla det ned tre ganger før vi hadde spist opp middagen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Akklimatisere juletreet, er det nødvendig?
Er du min søster?
|
![]() |
|
|