Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 18:46   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere til syv-åtteåringene?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Med fare for å kuppe tråden; kva kamera er aktuelt for barn i denne alderen?

Me vurderer å kjøpe kamera, men usikker på type.

Vi gikk for det jeg tror var det billigste som hadde filming: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435887 - den finnes også i sølv, rødt og blått (Poden får det blå).

Gammel 16-12-09, 18:52   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Med fare for å kuppe tråden; kva kamera er aktuelt for barn i denne alderen?

Me vurderer å kjøpe kamera, men usikker på type.

Vi kjøpte brukt på finn.no. Et skikkelig kamera som både kan ta bilder under vann og som tåler fall fra 1,5 m eller noe slikt. Nypris var 2500, og vi fikk det for under halve prisen. Det virket som en fornuftig løsning for vår vimseguri, som ønsket seg undervannskamera.

Vi fant en eldre modell av dette: http://www.lydogbilde.no/test-olympu...63o83.lbt.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 20:12   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt å kjøpe ipod touch til de to store, men etter å ha prøvd den litt konkluderte jeg med at de ikke vil få så stor glede av den ennå. Så da ble det lego og bilbane istedenfor, det er det de ønsker seg.

Når det gjelder gavenivå, har jeg mindre problemer med å bruke 3000 kr på pc enn 1000 kr på spill til nintendo ds eller lego. Dette fordi pc sorterer under "ting de har bruk for" sammen med ski, klær, skøyter og annet sportsutstyr. Mens lego og spill sorterer under "leker som blir brukt en stund før de mister interressen". Mine barn får endel gaver av oss til jul. Det betyr at klær og småting de trenger rundt juletider pakkes inn, ikke at jeg kjøper så mye ekstra. Når familien er elendig på å gi gaver må man liksom kompensere litt så de får noen pakker under treet.

Gammel 16-12-09, 21:08   #44
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar alle sammen!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:25   #45
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

8 åringen fikk kamera til bursdagen sin, et lys blått nikon ett eller annet (lys blå er favorittfargen hennes). Det har vært mye brukt og hun er veldig flink å passe på det. Kostet ca 1500,-

Gammel 16-12-09, 21:27   #46
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra oss: Digitalkamera
Fra broren: DS spill
Nissen: 2 Ben10 bøker
Fra farmor og farfar: saccosekk og klær
Mormor: klær og Ben10 ailien force klokke 0g nytt armbåndsur
Morfar: skipakke
Oldemor: klær og Rampete Robin bok
Oldemor

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:07   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Fra oss: foreløpig politistasjonen i Lego City
Fra min pappa: digitalkamera
Svigers: Har ikke full oversikt, men i allefall noe ytterklær.
Min søster med fam: Bakugan spillet og noe annet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 02:52   #48
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fra oss selv får åtteåringen (3. klasse)
* Gitar (enkel øvingsgitar, ca 800 kr)
* MP3-spiller (helt enkel, ca 200 kr)
* Hodetelefoner til denne (store, ca 100 kr)
* Suppleringseske med LEGO (ca 175 kr)
* Pakke med fiskesluker (ca 100 kr, vet han får en enkel juniorfiskestang av storebroren)
* Gymnastikkbag med badehåndkle, såpekopp, tennisskjorte og shorts (ca 200 kr, klassen starter med å skifte til gymnastikktimene nå etter jul)
* Litt klær
Normen vi ligger på er "ca 1500 + evt klær" til hver av guttene. Gavenivået ellers har vi diskutert i slekta, og lagt oss lavt: Fra besteforeldrene ca 1000 kr inkl klær (mye klær fra farfar/farmor, hun strikker nemlig gensere/luer/hansker/raggsokker som guttene er svært så glade for), fra onkel/tante kr 300 og fra søskenbarn (ungdom) ca 150 kr.
Ikke pga økomien, den er fra middels og opp hos alle, men fordi vi ønsker det slik.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 11:03   #49
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

7- og 9-åringen får trillekofferter og matchende bag'er og toalettmapper i et kvalitetsmerke som koster endel. Jeg kjøpte dette fordi de trenger det og jeg kom tilfeldigvis over et så godt tilbud (halv pris) at jeg ikke kunne la det gå fra meg. I tillegg får de også et ishockeyspill, miniski, og kanskje noe mer "småtteri".

Fra besteforeldrene får den ene sannsynligvis saccosekk, og den andre et smykkeskrin, og sikkert noe mer småtteri i tillegg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 11:22   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjuåringen får to dataspill av oss: Rabbidz go home og L Super Mario Bros. Av farmor og farfar får han Indiana Jones-lego. Av fadderen får han en pop up-bok om forhistoriske dyr. Hva han får ellers, blir en overraskelse for oss foreldrene også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 17:50   #51
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

............

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:46.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:09   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Bergensis: jeg kjøpte eg Elixim (?), på Fotoknudsen (orket ikke tråle alle el-butikker, får sikkert billigere på lefdal o.l), kostet 1299,-. Da var det 12 megapixler, samt videoopptak (det avgjorde for meg). Ellers hadde de også et veldig ok et til 999,-

Man får også rimeligere kameraer, men de er ofte med vanlige batterier, istedet for medfølgende lader.

Me enda opp med dette i dag

Gammel 17-12-09, 22:15   #53
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Gutten vaar faar iPod og dockingstasjon til det + noe LEGO (Space Police er det hippeste i hans verden for tiden), noe skiklaer og ullundertöy, T-skjorte fra favorittfotballaget og -spilleren, Star Wars lazersverd (jeje), et par puslespill, et par böker, et par DVD-er (Harry Potter 2 og 3 som vi har lest, Star Wars Clone Wars) og et par spill. Dette er fra oss, begge besteforeldre + tante. Mye likevel, men jeg er mer streng paa gaver utenom jul og bursdager og liker gavedryss til jul.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 20:12   #54
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Av oss får han et sett med Lego fra Indiana Jones.
Monopolspill fra søsteren. Fra besteforeldre får han Star Wars sengesett, DVD spiller til rommet og det nye supermario spillet til Wii.
Fra tante og onkler; lego og spion hanske fra en eller annen kjent rotte film?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 12:08   #55
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva liker 7-8-årige gutter i 2010? Jeg tenker da spesielt på om det er en eller annen farsott som går nå. Er SW fremdeles pop? Jeg har virkelig ikke fulgt med i timen, her er det nemlig bare Ben 10 som gjelder for 05-modellen vår, og når jeg nå skal handle gave til hans 7 år gamle fetter ble det vanskelig.

Sist redigert av Beckett : 19-12-10 kl 12:14.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 12:11   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste får 2 DS-spill, et par bamser fra Super Mario (Toad og Luigi), Øisteins blyant-spill og noen småting til, samt vi skal kjøpe mobiltelefon til henne, men jeg vet ikke om det blir nå i julegave eller i januar en gang.

Gammel 19-12-10, 13:22   #57
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Enkelte: de syv år gamle gutta her er på Beyblade-kjøret.

Forøvrig får Andungen sånt fotballspill-bord av oss, og jeg gleder meg vilt til han får pakket det opp. I tillegg får han Kurtbok og flåklypa-spillet til ds'en sin.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 13:37   #58
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Enkelte: de syv år gamle gutta her er på Beyblade-kjøret.

Aha! Det har jeg jo sett reklame for, og det ser ut til å kunne være noe som fenger.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 14:16   #59
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Bey blades er populært men svært vanskelig å få tak i. Butikkene får kun inn små kvanta og det blir utsolgt samme dagen det kommer inn. Vi har strevd lenge med å få tak på bay blades til 8 og 12 åringen uten å lykkes.

Gammel 19-12-10, 14:48   #60
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Toy's r us har hatt inne beyblade alle de gangen vi har vært på jakt etter det (bursdagsgaver o.l)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.