|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Er norske barn friskere?
Det er ikke helsegevinst i astma- og allergigaten etter 4 mnd alder OG gluten er introdusert slik man ser verden idag. Som du vet kan jo det endre seg, dette er et område det forskes mye på. Men infeksjonsmedisinerne anbefaler at man ammer i hvertfall til ungen nærmer seg året da man mener antistoffene har endel å si. Ernæringspolitisk er ikke morsmelk overlegent noe som helst når de er blitt så store.
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
Det er veldig godt spørsmål altså og jeg vet ikke helt. Hun får jo ikke så mye morsmelk nå da, det er morgen og kveldsamming og en og annen lunsjpupp om jeg er hjemme. Og hun får jo grøt hvor det er melk i, nesten alle disse barnegrøtene er det litt melk i.
![]() |
#3 |
maler
|
Hun bør ha morsmelkerstating der hun ellers ville drukket melk. Altså ikke vanlig kumelk. Dette hovedsaklig på grunn av jerninnholdet og den effekten melk har på jernopptaket som du jo kjenner.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
Hun blir 10 måneder når jeg kutter ut. Det er bra det, i forhold til hvor sterkt jeg misliker det, og til dels fordi at når hun er 10 mnd så må jeg reise bort en ukes tid, så da tenker jeg at det går av seg selv.
![]() |
#5 |
maler
|
Ja, det er sant. Det er veldig mye føleri i ammedebatten. Det kan være flott å amme lenge, men det er som du sier viktig å holde helsegevinst i Norge fra helsegevinst i u-land og helsegevinst fra andre fordeler. Folk er ofte lettere sjokkert over barnelegers lette holdning til amming, det er ikke alltid en fordel.
![]() |
|
|