Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 17:38   #61
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Nei det har jeg faktisk aldri gjort...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:39   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri gjort. Ikke ventet i bilen heller. Mannen kan godt finne på å vente på en HC-plass, men ikke med meg i bilen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:02   #63
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Never.

Gammel 15-12-10, 18:04   #64
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nei alldri, ser ikke forlenge på dem engang.

Gammel 15-12-10, 18:11   #65
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Skulle ønske det hadde vært mulig å få midlertidig tillatelse når man helt opplagt har bruk for det.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har det, grunnet bekkenløsning.

Jeg også. Og bruker det kun på dårlige dager. Men svarte nei i pollen da, for normalt har jeg ikke hc-kort (med mindre denne dumme bekkenløsninga skulle vise seg å bli varig......).

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:36   #66
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Nei HC-plassene er for de som virkelig trenger dem, så der parkerer jeg aldri. "Tok" faktisk en middelaldrende fyr i fin bil som drev og rygget seg inn på en HC plass på et kjøpesenter her i nærheten. Gav han "blikket" og pekte opp på skiltet på veggen. Utrolig gøy å se hvor pinlig berørt han ble, og han fikk travelt med å late som om han bare drev og snudd

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:39   #67
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, aldri.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:43   #68
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, aldri

Gammel 15-12-10, 18:49   #69
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strengt tatt ikke lappen, men nei, selvsagt ville jeg ikke parkert der!

Gammel 15-12-10, 18:53   #70
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Nei alldri, ser ikke forlenge på dem engang.

Det var da voldsomt.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:59   #71
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Der parkerer jeg aldri.
Dvs, jeg har gjort det en gang, men da hadde jeg med ei venninde av meg som hadde husket på kortet sitt.

Gammel 15-12-10, 19:01   #72
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Det er en ting jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri har gjort.

Gammel 15-12-10, 19:04   #73
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Nei, det kunne ikke falle meg inn.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:10   #74
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Aldri aldri aldri.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:43   #75
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg også. Og bruker det kun på dårlige dager. Men svarte nei i pollen da, for normalt har jeg ikke hc-kort (med mindre denne dumme bekkenløsninga skulle vise seg å bli varig......).

Men altså, er det forskjellig praksis på kommune til kommune om de gir midlertidige tillatelser eller ikke?
Jeg bor i Oslo, og har vært krykkeavhengig og ofte ikke vært i stand til å gå stort mer enn 50 meter uten å få veldig vondt siden juli i fjor, men har altså fått beskjed om at jeg må ha en varig uføregrad for å få innvilget hc-kort.
Nå har jeg jo forsåvidt vært hos en spesialist i høst og fått diagnose "kronisk bekkenleddsyndrom" siden jeg undersøkte saken, og da er det kanskje mulig nå?
Jeg er forsåvidt også av de som kan "sprette ut av bilen" og se overraskende gangbar ut, men det er ikke så lenge jeg holder ut før jeg knapt klarer å flytte meg for egen maskin ut igjen i bilen, så da får heller folk Tenke Sitt så mye de vil.
Men fremdeles har jeg altså ikke parkert på en hc-plass hvis ikke jeg har vært sjåfør for andre i familien med kort.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:58   #76
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har HC-kort, og bedriver en ganske streng selvdisiplin ifht. om jeg synes jeg har lov til å bruke det eller ikke, ut fra føre og dagsform.

Samme her.

Gammel 15-12-10, 19:59   #77
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GydaG: Jeg forsto det som om det var regulert av lovverk at man kan få midlertidig.

Sitat:

Tillatelsen skal gis av kommunen for begrenset tid, maksimalt 5 år, men ikke for mindre enn 2 år. Ved periodiske behov kan det likevel gis tillatelse for kortere tid.

Gammel 15-12-10, 20:00   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det har aldri falt meg inn som en mulighet en gang. Jeg blir også sur på dem som suser inn på familieplassene, uten barn i bilen.

Ja, dem er det mange av på kjøpesenteret her, jeg blir skikkelig grinete!
Og nei, jeg parkerer aldri på HC-plasser, det har jeg aldri hatt behov for.

Gammel 15-12-10, 20:07   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne ikke falt meg inn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:07   #80
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg aldri gjort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.