Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 15:14   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Hender det at dere parkerer på handicap-plass om dere bare skal inn på butikken en kjapp tur? Eller står dere der og venter på partner mens h*n er inne i butikken?

*påll på vei*

Gammel 15-12-10, 15:15   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Kunne ikke falle meg inn å verken parkere eller vente der, nei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:22   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kunne ikke falle meg inn å verken parkere eller vente der, nei.

Jeg kunne godt ha ventet der, i bilen, forutsatt at det fortsatt var flere ledige. Det går da ikke utover noen? Sånn hvis alternativet var å stå midt i veibanen å vente?

Gammel 15-12-10, 15:23   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg kunne godt ha ventet der, i bilen, forutsatt at det fortsatt var flere ledige. Det går da ikke utover noen? Sånn hvis alternativet var å stå midt i veibanen å vente?

Men om det var den eneste plassen og det kom noen og ville parkere der, så hadde du vel flyttet deg?

Gammel 15-12-10, 15:27   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men om det var den eneste plassen og det kom noen og ville parkere der, så hadde du vel flyttet deg?

Ja, selvsagt!!!! Og hvis det var den eneste plassen så hadde jeg nok prøvd noe annet.

Gammel 15-12-10, 15:27   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

*glem det*

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:24   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:26   #8
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Ei heller om det bare var for å vente noen minutter og jeg selv satt i bilen. Om det kom noen med HC-tillatelse, hva skulle de da gjøre? Gå ut og be meg flytte bilen? Nei vet du, jeg synes det er skikkelig frekt å bruke hc-plasser om man ikke har tillatelse.
Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:28   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 15-12-10, 16:47   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.
Hadde jeg da vært blant dem som virkelig trengte hc-plassen hadde jeg dengt mannen med krykka.

Det er ikke alle som som har HC-tillatelse som har et synlig fysisk handicap, det er endel skjulte funksjonshemninger som også kvalifiserer til slikt.
Det kunne jo også være at dette var en person som skulle å hente en som var funksjonshemmet.
Man skal være yderst forsiktig med slik synsing, det er mangt og meget som kan skjule seg bak et friskt og spenstig utseende.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:53   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er ikke alle som som har HC-tillatelse som har et synlig fysisk handicap, det er endel skjulte funksjonshemninger som også kvalifiserer til slikt.
Det kunne jo også være at dette var en person som skulle å hente en som var funksjonshemmet.
Man skal være yderst forsiktig med slik synsing, det er mangt og meget som kan skjule seg bak et friskt og spenstig utseende.

Jepp. Mannen min parkerer på HC-parkering om han skal hente meg hos legen f.eks. Det har også hendt at han har satt meg av utenfor døren til butikken før han har kjørt og parkert på HC-plassen (om det regner f.eks.) -og da hender det at han springer inn i butikken.

Gammel 15-12-10, 17:00   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Helt enig. Pappaen min har HCkort, men man ser ikke på han at han er dårlig. Og han bruker det helst på dårlige dager, er han i ok form så parkerer han på vanlig plass.

Gammel 15-12-10, 20:38   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Jepp - jeg spretter rett som det er frisk og freidig ut av min HC-bil - med HC-kortet godt plantet på dash-bordet. Så det kan fort ha vært meg du har sett.

Hvor mye vet du da at jeg A: skal hente sønnen min? B: har sønnen min i bilen?

Jeg ble faktisk stoppet en gang av en veldig så ivrig parkeringsvakt i forbindelse med at jeg parkerte utenfor sykehuset. Jeg spratt ut av bilen, frisk og fin, og begynte å gå mot inngangsdøra. Jeg ser så at parkeringsvakten er veldig ivrig borte ved bilen min, går tilbake og spør om det er et problem. Det var da ganske så gøy å kunne åpne døra og vise fram Lillemann som satt og sov i bilen.

(Han sov veldig godt, og jeg ville ikke vekke ham, drasse ham ut i rullestolen og inn på sykehuset, for de fem minuttene det ville ta meg å løpe inn og hente noe jeg visste var klart.)

Men som sagt - det kunne ikke du ha visst om du så meg sprette bortover - så da hadde du kjapt stemplet meg som en HC-snylter.

Gammel 15-12-10, 17:34   #14
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Ei heller om det bare var for å vente noen minutter og jeg selv satt i bilen. Om det kom noen med HC-tillatelse, hva skulle de da gjøre? Gå ut og be meg flytte bilen? Nei vet du, jeg synes det er skikkelig frekt å bruke hc-plasser om man ikke har tillatelse.
Jeg blir også rimelig forbanna på de som bruker tillatelsen uten å trenge den (ja da, de finnes. Jeg har både sett dem og hørt om dem). F.eks låne partnerens bil som har hc-plass, uten at denne som trenger det er med. Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.

Det finnes dessverre mange falske kort i omløp. Folk kjøper også gjerne et utgått kort og jeg har selv ringt kommunen når en nabo har tatt HC-plassen på den måten. Det er virkelig lavmål å gjøre noe slik.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:14   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast. Og det å f.eks parkere bil på vegne av en hc-bruker synes jeg må være helt ok - så lenge hc-brukeren skal komme seg tilbake til bilen. Dermed vil friske folk kunne gå ut av en bil med hc-bevis.

Jeg husker for øvrig ubehagelige opplevelser fra da jeg var barn, og ute med et familiemedlem som hadde hc-bevis. Folk som slang dritt på tross av at det lå et hc-bevis i frontruta. Det er ikke alle smerter og fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast, og jeg synes ikke man skal måtte legge fram diagnoser og begrunnelse for hc-politiet™ ute på gata. Det finnes en del av dem. *erfart*

Jeg har hatt stor nytte av HC-bevis og følgelig parkert en del på HC-plasser, men har heldigvis ikke bruk for det lenger. Jeg skjønner jo nå at jeg antageligvis har skapt sinne hos folk i den perioden hvor jeg kom meg ganske glatt ut av bilen. De samme folka så ikke nødvendigvis tårene som spratt da jeg prøvde å karre meg tilbake i bilen. Eller når jeg ble stående fast midt i butikken, uten å klare å komme meg verken hit eller dit.

Jeg synes ikke at det er ok å parkere på HC-plasser uten bevis, eller å bruke disse til venting. Min erfaring er i motsetning til andre i tråden at den type plasser ofte fylles opp, men det varierer nok fra sted til sted.

Gammel 16-12-10, 01:51   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg skrev tidligere her at jeg kan stå å vente på HC plass, og vil bare legge til at dette utelukkende skjer på en butikk i nabolaget her. Er 3 HC plasser der, og det er sjelden det står biler der. Ikke er det ofte jeg stopper der heller.

Min mor fikk en gang skikkelig kjeft av en forbipasserende når hun parkerte på HC plass, med gyldig bevis i vinduet. Vedkommende la merke til at hun kom relativt lettbent ut av bilen...

Min mor har parkinson, og hos henne så kommer det ikke an på dagsform. Der snakker vi form fra omtrent minutt til minutt. Når hun er på topp med medisinene, så er hun lett til bens og tar seg frem uten krykker/rullator, men i løpet av få minutter så kan hun gå inn i "en nedtur", og da er hun omtrent ikke gangfør.

Og nettopp pga dette så bruker hun HC plasser. Hun vet at hun omtrent kan hoppe ut av bilen, og løpe inn på butikken, for så å ha problemer med å komme seg ut til bilen igjen etter endt handletur.

Etter at mamma fikk denne diagnosen, så har jeg lært at det er dumt å dømme ut fra førsteinntrykket. Det kan ligge tilstander bak som man ikke ser ved første øyekast.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 11:14   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forrige dagen så jeg en som parkerte der, slang så opp tillatelsen (som lå i dashbordet), før han spratt ut av bilen mer lettbent enn snurre sprett og sprang inn i butikken med tydelig dårlig tid og god fysisk form.

Jeg kan også være relativt spretten på vei ut av bilen. Og så kan det plutselig snu seg fra ett skritt til et annet, og jeg kan nesten ikke gå. Og det er jo litt vanskelig å forutse akkurat når det skjer. Jeg kan heller ikke bære noe særlig, så hvis det ikke går an å trille varene helt til bilen har jeg et stort problem hvis bilen står for langt unna.

Gammel 15-12-10, 18:02   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Never.

Gammel 15-12-10, 20:54   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Aldri.

Gammel 15-12-10, 15:15   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.