|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser | |||
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0,41% |
Parkerer der av og til om jeg har det travelt |
1 | 0,41% |
Nei, der parkerer jeg aldri |
231 | 94,29% |
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere |
0 | 0% |
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere |
6 | 2,45% |
Jeg har HC-kort |
6 | 2,45% |
Annet (spesifiser i tråden ![]() |
4 | 1,63% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?Hender det at dere parkerer på handicap-plass om dere bare skal inn på butikken en kjapp tur? Eller står dere der og venter på partner mens h*n er inne i butikken?
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?
![]() |
#4 |
|
Men om det var den eneste plassen og det kom noen og ville parkere der, så hadde du vel flyttet deg?
![]() |
#5 |
Off the map.
|
Ja, selvsagt!!!! Og hvis det var den eneste plassen så hadde jeg nok prøvd noe annet.
![]() |
#8 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?Nei, det gjør jeg ikke. Ei heller om det bare var for å vente noen minutter og jeg selv satt i bilen. Om det kom noen med HC-tillatelse, hva skulle de da gjøre? Gå ut og be meg flytte bilen? Nei vet du, jeg synes det er skikkelig frekt å bruke hc-plasser om man ikke har tillatelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?Nei.
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
Det er ikke alle som som har HC-tillatelse som har et synlig fysisk handicap, det er endel skjulte funksjonshemninger som også kvalifiserer til slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jepp. Mannen min parkerer på HC-parkering om han skal hente meg hos legen f.eks. Det har også hendt at han har satt meg av utenfor døren til butikken før han har kjørt og parkert på HC-plassen (om det regner f.eks.) -og da hender det at han springer inn i butikken.
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
Helt enig. Pappaen min har HCkort, men man ser ikke på han at han er dårlig. Og han bruker det helst på dårlige dager, er han i ok form så parkerer han på vanlig plass.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
Jepp - jeg spretter rett som det er frisk og freidig ut av min HC-bil - med HC-kortet godt plantet på dash-bordet. Så det kan fort ha vært meg du har sett.
![]() |
#14 |
Til tider hjulbeint
|
Det finnes dessverre mange falske kort i omløp. Folk kjøper også gjerne et utgått kort og jeg har selv ringt kommunen når en nabo har tatt HC-plassen på den måten. Det er virkelig lavmål å gjøre noe slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
Det er ikke alle fysiske skavanker som er synlige ved første øyekast.
![]() |
#16 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?Jeg skrev tidligere her at jeg kan stå å vente på HC plass, og vil bare legge til at dette utelukkende skjer på en butikk i nabolaget her. Er 3 HC plasser der, og det er sjelden det står biler der. Ikke er det ofte jeg stopper der heller.
Min mor fikk en gang skikkelig kjeft av en forbipasserende når hun parkerte på HC plass, med gyldig bevis i vinduet. Vedkommende la merke til at hun kom relativt lettbent ut av bilen...
![]() |
#17 |
frakoblet
|
Jeg kan også være relativt spretten på vei ut av bilen. Og så kan det plutselig snu seg fra ett skritt til et annet, og jeg kan nesten ikke gå. Og det er jo litt vanskelig å forutse akkurat når det skjer. Jeg kan heller ikke bære noe særlig, så hvis det ikke går an å trille varene helt til bilen har jeg et stort problem hvis bilen står for langt unna.
![]() |
#18 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?Never.
![]() |
|
|