Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 20:30   #1
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Vi er invitert på kurvfest, der alle tar med mat og drikke selv. Kjempekoselig ide, men siden jeg aldri har deltatt på noe lignende trenger jeg gode ideer og gjerne oppskrifter på mat som slår an. Gjerne retter dere har erfart at faller i smak til mange. Er et spesielt tilbehør viktig for retten lager jeg gjerne det. Spekemat og pastasalat utgår, da jeg vet at noen tar med dette.

Bør det være julete mat når det er julebord forresten ?

Som dessert tenkte jeg ta med mad muff pie.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 20:59   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Når du vet spekemat og pastasalat inngår tenkte jeg først focaccia. Ellers har jeg aldri deltatt på noe slikt jeg heller, så jeg vet ikke. Ingen fordeling gjort? Så en kan risikere at alle kommer med kjøtt og ikke noe tilbehør....?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 20:59   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Jeg har ingen råd, men i morgen skal vi på avsluttning på skolen der vi har fått beskjed om å ta med noe spiselig. Er helt blank!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:00   #4
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Når du vet spekemat og pastasalat inngår tenkte jeg først focaccia. Ellers har jeg aldri deltatt på noe slikt jeg heller, så jeg vet ikke. Ingen fordeling gjort? Så en kan risikere at alle kommer med kjøtt og ikke noe tilbehør....?

Jeg tenkte også Focaccia med engang jeg og. Eggerøre, hjemmelaget potetsalat, reker ol er også alltid en sikker vinner.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:05   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Kyllingvinger eller kjøttboller blir sikkert populært.

Om det skal være litt julete kan du smøre lefser med sennep og sylte eller noe sånt, rulle sammen og skjære i fingerspisestørrelse. Samme kan du gjøre med laks, snøfrisk og ruccula - det er også godt.

Eller hva med en god ovnsbakt (litt stor) leverpostei med stekt bacon, sylteagurk og kanskje ta med noe godt rugbrød?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:08   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Eller hva med noe sånt? Det var populært på et 'koldtbord' jeg var på her om dagen.

http://www.leneoglinda.no/2010/06/04...-i-ponzu-saus/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:09   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Pepperkaker med blåmuggost er visstnok godt

Eller rett og slett et ostefat og noen gode kjeks.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:14   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

En pai/quiche, eventuelt med enkel salat til?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:17   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.106
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Røkelaks og eggerøre slår aldri feil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:23   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Pai eller form av noe slag

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:29   #11
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Lefserull med snøfrisk og røkelaks?

Tenker ofte tapasaktig når jeg tar med til slike anledninger, og man ikke har fått beskjed om hva man skal ha med..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:30   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Lefserull med sennep og sylte.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:34   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

- Kyllingvinger og nachochips
- Karbonader m/løk og potetsalat
- Kalkunpålegg og waldorfsalat
- Reker, egg, majones, sitron og loff
- Kald ribbe, medisterkaker, pølser og lefser
- Div laksetyper på ett fat m/eggerøre og sennepssaus
- Roastbeef m/rå løk og remulade
- Pasta og pesto salat og skåler m/oliven og fetaost
- Div sildetyper m/wolcornbrød og meierismør
- God cabaret m/remulade
- Ostefat

*og jeg er sulten....*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:28   #14
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Hva tar jeg med på kurvfesten/julebordet?

Takk for mange gode forslag

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no