Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gir du DIN bestemor til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 17:05   #41
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gir du DIN bestemor til jul?

Hjemmelagde godsaker som appelsinmarmelade og kjeks faller gjerne i smak.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 17:12   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Våre får et lite album hver fra bryllupet vårt, som ingen av dem fikk vært med på.

Gammel 14-12-10, 17:14   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gavekort på Hjemmet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 18:36   #44
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min bestemor blir 89 år på torsdag, og da får hun den siste platen til Sissel Kyrkjebø. Til jul har jeg kjøpt et deilig badehåndkle og en såpe, begge fra Turiform.
Begge deler sendes.

Gammel 14-12-10, 20:40   #45
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Min mormor på 87 år får en ullsinglet fra Iris, og en deilig håndsåpe. I tillegg et bilde av yngstebarnet mitt, det har hun ikke fått før.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:31   #46
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En god hårshampo.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:38   #47
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eggelikør eller Tiamaria

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:40   #48
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åja, du skal sende...

Abonnement på Hjemmet, Allers, Norks Ukeblad eller Familien?
Ulltøy er også alltid fint. En fin deorant? Håndkrem? Lepomade? Elisabeth Arden "8..ett eller annet.." stift/krem.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:41   #49
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Fotokalender + et oliventre fra Kirkens Nødhjelp.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:47   #50
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestemor har de siste 15 årene fått en fin blomsteroppsats til jul. Det setter hun stor pris på, den er vakker og se på i jula og når januar kommer kan den kastes. Det er ikke stort damer på 80+ trenger, gitt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:08   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min bestemor, og mannens bestefar, får bilde av Knerten. Han har en bildevegg, setter sikkert pris på det, jeg vet hun vil bli kjempeglad.
Hans bestefar får konfekt i tillegg, farmor får ei bok av mine foreldre, meg og min bror.

i ditt tilfelle hadde jeg enten funnet en nettbutikk som sender garn direkte til henne, faktura til deg, eller levert garnet i romjula, tenker jeg?

Gammel 14-12-10, 22:37   #52
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er fotokalender en slager. Såpass populært at vi har trykket opp i flere eksemplarer i år enn i fjor. Mamma, pappa og tante ville nemlig også ha.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:44   #53
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bestemor har så mange barnebarn og oldebarn at det å gi kalender(e) ville blitt helt vilt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 22:51   #54
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det fotokalender i år igjen.

Hva med en fleecedress? Sånn type fra B-Young til 199,- i en grei farge? Det blir min bestemor glad for vet jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:40   #55
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Min bestemor får en tupperwareslikkepott. Den hun har er sikkert fra 70-tallet, og hun kan ikke ta seg råd til en ny, vet du.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 23:42   #56
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har ikke vi bestemødre i live lenger, men når de levde kjøpte vi gjerne:

Rødvin og gode oster
Likør, julekaffe, konfekt (Anton Berg)

*flasker kan fint sendes i posten bare man polstrer de godt nok*

Gammel 15-12-10, 01:00   #57
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten gitt oppadbare lykter/nødlys til våre eldre familiemedlemmer tidligere.
Det er lykter som står i en stikkontakt og lader, og dersom strømmen går begynner den å lyse. Ypperlig, og vår Grand Old Lady har rost den veldig og funnet stor nytte når strømmen har gått.
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=157546649

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:39   #58
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Min bestemor har så mange barnebarn og oldebarn at det å gi kalender(e) ville blitt helt vilt.

Jeg syns det var en smart løsning at man går sammen om å lage kalender av alle barnebarna. Tror jeg skal legge den på minnet til neste år, og høre med søsknene mine.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:14   #59
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Oi, så mange gode tips

Kalender: Hun får 3-4 stk, så det orker jeg ikke. Vi burde gått sammen, men da måtte det vært plass til mange bilder på hver måned. Hun har 22 barnebarn og 70 % av disse har familisert seg og lagd alt fra 1-3 barn ... oldebarn... ja - mange!

Likør/vin/etc: utgår, pinsevenn og totalt avholds.

Klær: utgår, hun er *kremt* en stor dame- og jeg aner ikke hvor hun kjøper sine klær. Ikke b-young iallfall Strikke gjør hun som en helt, så noe hjemmestrikka og sånn.. tja, nei - rekker ikke uansett..

Mat og sånn: jo, det blir hun nok glad på! Kaffe, nøtter, sjokolade og servietter og sånn. Men da må hun få det i romjula når vi kjem

Hun kunne fått et bilde av minsta hun har veldig mange bilder, men tror faktisk ikke hun har av Elida..

Det er vanskelig å kjøpe til de eldre. Tror nok mange av barnebarna og de store oldebarna har kjøpt glassengler oppigjennom åra. Hun har iallfall en hel skare av dem som står på en kommode i jula Det er sånn: har du robba alle englene i butikkene i bygda eller :shock:...

Ser for meg en kurv med litt godsaker, og noen raggegarn jeg.. så får jeg heller skrive på julekortet at vi tar med pakken i romjula :-)

TUSEN TAKK FOR GOD HJELP alle sammen

Gammel 15-12-10, 12:52   #60
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Ett lite bestemorsøk på Epla og jeg fant disse:

Bestilte dem, også får hun noen gode garn i tillegg Det blir nok ypperlig for den produktive dama der, så kan hun stolt sette på et lite varemerke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.