Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 11:32   #441
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Denne var fiiiin! Hvor fant du oppskriften?

http://www.knitpicks.com/cfpatterns/...m_campaign=RAV

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-12-10, 13:12   #442
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket strømper til yngste:

Og kasjmirskjerf til søsteren min, hun ønsket seg orange:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-12-10, 13:31   #443
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

julegavegenseren er ferdig, må bare feste tråder, og montere to korte sømmer. Vaske, tørke, og pakke inn. Jepp, ei god uke tok det, skulle blitt ferdig fredag om jeg ikke fikk omgangssyke da...

da er det bare bodyen til lillejenta i magen jeg har på pinnene.

Gammel 12-12-10, 19:55   #444
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Dale har også en variant av vottekalenderen.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 12-12-10, 20:16   #445
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg (er helt idiot, og) har begynt på nikkersen øverst til høyre. Men vi får nå se om jeg faktisk blir ferdig til jul.....

Salt er ikke aktiv  
Gammel 12-12-10, 20:16   #446
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nå strikker jeg leggvarmere som skal bli julegave til en liten frøken.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 12:56   #447
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ahh, glemte å ta bilde av julegavegenseren før jeg pakket den inn, nå er den sendt.

Men den er jo egentlig ganske lik den kjekkasgenseren jeg strikket til Knerten da, bare en litt annen "melering" siden det er et annet garn (som forøvrig farget av noe ekstremt!)
Om jeg nå bare kan huske å sjekke oppskriften litt, så kommer jeg videre på bodyen til lillejenta også, har den i veska som strikkeprosjekt, men vet bare at jeg skulle strikke til den var 22 cm fra et punkt, og det er den nå.. så har jeg ikke husket resten...

Gammel 14-12-10, 14:41   #448
Kilkenny
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: I en by i et hus
Kilkenny har et hav av muligheter foran seg
Standard

Strikker dukkeklær jeg da Kjapt, lettvint og greit - også en som blir veldig glad når dukken får nye klær

Gammel 14-12-10, 16:21   #449
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt på jakken fra dette settet. Strikker i navia 3 i stedet for extra fine.

Planen er å strikke to; en til julegave til niesen, og en til Lille Ville.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 16:22   #450
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klukkakjole og har kommet til vrangborden på toppen av skjørtet.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 23:03   #451
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg (er helt idiot, og) har begynt på nikkersen øverst til høyre. Men vi får nå se om jeg faktisk blir ferdig til jul.....

Åh, de settene der fikk barna mine når de var små. Guttungen har det på seg på 2 års fotograferingen. Nydelige sett!!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 23:05   #452
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det er kjempefint, Carrera, men det tar sin tid! Spørs om jeg blir ferdig til julaften. Har ikke delt arbeidet enda, en gang. Jaja..

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 23:06   #453
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Var min søster som strikket til dem begge, og hun lovte seg vel selv at aldri mer...tok for lang tid

Håper du kommer i mål da.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 23:09   #454
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Takk! Jeg er forberedt på å sitte sent noen netter på slutten. Heldigvis skal jeg bare strikke nikkersen. Han har så mange fine gensere allerede som han kan bruke til.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-12-10, 23:18   #455
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg er et prosjektmenneske merker jeg.

Etter å ha strikket 26 par tøffler, som er tovet, og 17 små engler (tuller ikke) har jeg nå kommet til mitt 4 par med votter...

Gammel 15-12-10, 13:25   #456
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på å fullføre vottepar nr 2 til ungene. Etter det skal jeg begynne på balaklava som de kan ha på seg når det er kaldt ute når de er i barnehagen og på skolen.

Gammel 15-12-10, 15:50   #457
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg er et prosjektmenneske merker jeg.

Etter å ha strikket 26 par tøffler, som er tovet, og 17 små engler (tuller ikke) har jeg nå kommet til mitt 4 par med votter...

Engler?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 22-12-10, 13:40   #458
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Etter inspirasjon fra Saint er det blitt en cheese attack-lue. Julegave til en 20-åring, jeg håper det ikke er helt skivebom.

allium er ikke aktiv  
Gammel 22-12-10, 15:15   #459
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt på genser til Odin. Altså vofsegenser. Den blir strikket i garn jeg hadde i hus (turkis superwashgarn fra Trysil og noe mohairgreier) og jeg tviler på at jeg kommer til å strikke hette på den. Får se om jeg klarer å strikke den i løpet av dagen og morgendagen...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 24-12-10, 00:44   #460
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikket ferdig klukkaen min, men skal montere den og hekle rundt erm og hals, i løpet av romjulen, så i morgen begynner jeg på genser til junior av hundegarn.

Tinka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.