Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 15:29   #161
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Igjen spør jeg, og det er ikke for å provosere, men et oppriktig spørsmål. Koker dette ned til at det BARE handler om aking på barmark? Ikke klatring, ikke aking på sandfylte sklier, ingenting annet enn bare aking på rumpa på barmark? Alt annet greit, men ikke DET?

Dette koker ned til at ungene gjorde noe som ødela dressene. Du lurer på om vi andre også forbyr aking i sandfylte sklier, klatring i trær osv, men dette er da vitteligen aktiviteter som normalt ikke ødelegger klærne. Så jeg ser ikke problemet ditt. De aller fleste unger får utfolde seg som de vil, med klatring i trær osv, og dette ødelegger vanligvis ikke klærne bortsett fra ved uhell som unntaksvis skjer. Det er alle inneforstått med. Denne tråden handlet om en aktivitet som nærmest måtte føre til at klærne ble ødelagt. Det er stor forskjell på det og aktiviteter som unntaksvis gir uhell som ødelegger klærne. Jeg syns det er innlysende at man skiller mellom slike aktiviteter.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:32   #162
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde skrevet et glimrende innlegg, også koblet nettet seg av.

Jeg har ingen problemer med å forstå hva bina mener. Og det at de fleste er uenige med henne betyr vel ikke bare at hun har en "tone".

Hun mener noe annet enn de fleste. Jeg skjønner hva bina mener, men jeg er også uenig i deler av det.
Jeg er veldig for fri utfoldelse, men en del ting er bare greit om ingen voksne er der for å se på.

Om poden som knapt kan å gå vil klatre høyt opp i et tre og ingen voksne ser det er det helt greit. Om barna kaster seg bortover asfalten med utedress, og ingen voksne ser det så er det greit. Men om en voksne ser at her kan det gå galt så føler jeg at den voksne bør si ifra. Men der bina mener at det er bare liv og helse som skal passes på mener jeg at klær og ting også bør få muligheten til å overleve utelek.

Og safran, mener du virkelig at bina har alle imot seg? Jeg ser at de fleste er uenig, men de er ikke imot henne av den grunn.

Du stiller fint med en "tone" selv her føler jeg.

Det kalles svar på tiltale, Kirsebær. Jeg syns hun har en nedlatende tone, for eksempel i innlegget jeg quotet. Jeg ser også hva bina mener, men det går an å si det uten å være nedlatende samtidig.

Gammel 22-02-07, 15:34   #163
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Denne tråden handlet om en aktivitet som nærmest måtte føre til at klærne ble ødelagt. Det er stor forskjell på det og aktiviteter som unntaksvis gir uhell som ødelegger klærne. Jeg syns det er innlysende at man skiller mellom slike aktiviteter.

Helt enig. Det er jo i personalets egen interesse at barna har hele og ordentlige klær også, ellers blir det mye merarbeid for dem. Det var sikkert flere barn som var med på leken og fikk ødelagt uteklærne sine.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:38   #164
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran

Jeg syns det er utrolig interessant hvordan du gang på gang ender opp med å ha hele røkla mot deg? Er ikke det rart? Kan det ha noe med tonen din å gjøre, tror du?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kalles svar på tiltale, Kirsebær.

Jeg syns dette også er en litt nedlatende holdning jeg da. Å "ta" noen for at de har en nedlatende holdning med å svare på samme måte er ikke veldig effektivt slik jeg ser det.

Men nå regner jeg med bina kan svare for seg selv, så det var egentlig ikke meningen å tale hennes sak her. Jeg ville bare påpeke for deg at du ikke bidrar til en god diskusjon eller gode holdninger du heller når du skriver slikt.

Gammel 22-02-07, 15:39   #165
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette også er en litt nedlatende holdning jeg da. Å "ta" noen for at de har en nedlatende holdning med å svare på samme måte er ikke veldig effektivt slik jeg ser det.

Men nå regner jeg med bina kan svare for seg selv, så det var egentlig ikke meningen å tale hennes sak her. Jeg ville bare påpeke for deg at du ikke bidrar til en god diskusjon eller gode holdninger du heller når du skriver slikt.

Javel, tante.

Gammel 22-02-07, 15:41   #166
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Javel, tante.

Sorry, ikke meningen å være tantete.

Gammel 22-02-07, 15:42   #167
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde skrevet et glimrende innlegg, også koblet nettet seg av.

Jeg har ingen problemer med å forstå hva bina mener. Og det at de fleste er uenige med henne betyr vel ikke bare at hun har en "tone".

Hun mener noe annet enn de fleste. Jeg skjønner hva bina mener, men jeg er også uenig i deler av det.
Jeg er veldig for fri utfoldelse, men en del ting er bare greit om ingen voksne er der for å se på.

Om poden som knapt kan å gå vil klatre høyt opp i et tre og ingen voksne ser det er det helt greit. Om barna kaster seg bortover asfalten med utedress, og ingen voksne ser det så er det greit. Men om en voksne ser at her kan det gå galt så føler jeg at den voksne bør si ifra. Men der bina mener at det er bare liv og helse som skal passes på mener jeg at klær og ting også bør få muligheten til å overleve utelek.

Og safran, mener du virkelig at bina har alle imot seg? Jeg ser at de fleste er uenig, men de er ikke imot henne av den grunn.

Du stiller fint med en "tone" selv her føler jeg.

Takk! Fikk ikke prikke deg, så derfor bare takk her!

Helt greit at man er uenige om ting. Jeg forventer ikke og har heller ikke erfaring med at barnehagen går inn for å beskytte barnas klær og utstyr. Tvert i mot vil jeg nesten si. Men jeg har da valgt å akseptere det, og si at barnehage er "risiko" både når det gjelder klær og skader på barna. Jeg går ikke av skaftet om barna kommerhjem med skrubbsår, bitemerker eller "spade-spor" i ansiktet, og jeg går heller ikke av skaftet om de kommer hjem med skitne, hullete og slitte klær. Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte. Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.

I tillegg syns jeg personlig altså at det er greit at barna har en aktivitet som sliter hardt på klærne. Jeg ser ingen grunn til å begrense barnas aktivitet av hensyn til klærne. Jeg kjøper ikke dresser for at de skal gå i arv eller selges videre, jeg kjøper dresser som forbruksvare fordi ungene trenger det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:52   #168
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Fikk ikke prikke deg, så derfor bare takk her!

Helt greit at man er uenige om ting. Jeg forventer ikke og har heller ikke erfaring med at barnehagen går inn for å beskytte barnas klær og utstyr. Tvert i mot vil jeg nesten si. Men jeg har da valgt å akseptere det, og si at barnehage er "risiko" både når det gjelder klær og skader på barna. Jeg går ikke av skaftet om barna kommerhjem med skrubbsår, bitemerker eller "spade-spor" i ansiktet, og jeg går heller ikke av skaftet om de kommer hjem med skitne, hullete og slitte klær. Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte. Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.

I tillegg syns jeg personlig altså at det er greit at barna har en aktivitet som sliter hardt på klærne. Jeg ser ingen grunn til å begrense barnas aktivitet av hensyn til klærne. Jeg kjøper ikke dresser for at de skal gå i arv eller selges videre, jeg kjøper dresser som forbruksvare fordi ungene trenger det.

Se, nå er jeg forvirret igjen. Alt det du skriver her kunne jeg skrevet. Jeg mener det er en soleklar forskjell på dette og det å ikke gripe inn når man ser at klær blir ødelagt.

Barnehagepersonalet kunne sagt "Ikke skli i bakken der, da blir dressene deres ødelagt", på lik linje som de ville sagt "Ikke klipp i genseren din, da blir det hull i den". Mener du at det er helt uproblematisk å kjøpe 3 nye dresser annenhver måned som vil være tilfellet for Amor? Fra Oktober til April blir det i beste fall ni dresser som skal kjøpes inn, flere om akingen skjer daglig. Jeg syns ikke det henger på greip om barnehagen forventer dette.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:52   #169
TBM
Passiv

Standard

Jeg går ikke av skaftet om barna kommerhjem med skrubbsår, bitemerker eller "spade-spor" i ansiktet, og jeg går heller ikke av skaftet om de kommer hjem med skitne, hullete og slitte klær. Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte. Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.

Hvorfor argumentere på en slik måte at man tillegger en hel del andre egenskaper til de som er uenig med deg? Jeg går ikke av skaftet av noe av det du nevner, det har da heller ingenting med det å ødelegge klærne sine. Sikkert greit for deg å fremheve deg selv som en spesielt bra mor (siden du lar barnet utfolde seg hele tiden) og oss andre som begrensende, men det stemmer lite med hvordan jeg er som mor...

Ungene mine utfolder seg masse fysisk - mer enn de aller fleste vil jeg tro - men de skjønner at noen aktiviteter vil ødelegge klærne deres såpass at de ikke gjør det. Dette betyr at de har fått noen grenser å forholde seg til - som igjen er en viktig del av deres oppdragelse...

Heldigvis har vi en barnehage som forstår seg på å sette slike grenser også - og det er ikke uvanlig at man drar en regnbukse over dressen når underlaget tilsier det. Det er en god del lurere enn de folka i amors barnehage...

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:57   #170
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge barnehagen forventer at jeg skal ha brukbart og helt tøy og klær så han kan være ute i all slags vær, så forventer jeg faktisk at barnehagen gjør sitt for at han ikke skal ødelegge tøyet på aktiviteter som alle "vet" at tar drepen på tøy.
Da tenker jeg på aktiviteter som ved uhell ødlegger tøy altså.
Selvsagt kan ting bli ødelagt ved et uhell, elelr at barnet har gjort ting som personalet ikek har sett der og da. Men når ting som f.eks aking på barmak og steiner blir sett, så tar jeg det som en selvfølge at de ansatte gjør noe med det.
(nå er det eksemplet klin umulig der jeg har mitt barn, for de har bare gress i bakkene sine da)

Gammel 22-02-07, 15:59   #171
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

(nå er det eksemplet klin umulig der jeg har mitt barn, for de har bare gress i bakkene sine da)

Forslag til dugnadsaktivitet kanskje?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:22   #172
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå fått foreldrekontakt på tråden og det var greit å få snakket med henne.

I tillegg har jeg forsøkt å ringe styrer privat. Han tok telefonen, men i Tunisia! Han er på ferie han. Jeg sa at jeg ikke hadde noe hyggelig å ringe for, men at han skulle få slippe å forholde seg til det når han var på ferie Jeg fikk informasjon om at han var tilbake til uka.

Finnes det noen her inne som har brukbar vinterdress til gutt str 122? Kjøper gjerne!

Gammel 22-02-07, 16:25   #173
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er forsåvidt helt enig med deg i det du skriver her, men driver ikke du en helt annen diskusjon enn det Amor har startet??

Man må regne med at ting blir ødelagt under lek og at det kan skje uhell. Men når MANGE barn får klærne ødelagt på samme dag - da er det en helt annen sak. Da handler det ikke om slitasje, uhell eller aktiv lek lenger. I et slikt tilfelle burde barnehagepersonalet ha stoppet akkurat den leken. Og ikke minst, de burde ha informert foreldrene om hva som hadde skjedd når de kom for å hente.

Tilfeldigvis var det Amor som hadde tre av barna dette skjedde med, så det rammet henne hardt, men sjansen for at dette har skjedd med flere av barna også synes jeg er rimelig stor.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:30   #174
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har nå fått foreldrekontakt på tråden og det var greit å få snakket med henne.

I tillegg har jeg forsøkt å ringe styrer privat. Han tok telefonen, men i Tunisia! Han er på ferie han. Jeg sa at jeg ikke hadde noe hyggelig å ringe for, men at han skulle få slippe å forholde seg til det når han var på ferie Jeg fikk informasjon om at han var tilbake til uka.

Finnes det noen her inne som har brukbar vinterdress til gutt str 122? Kjøper gjerne!

På Bogerud Tekstil på Strømmen Storsenter selger de vinterdresser med fleecedress inni til 199,- nå.
Men på en annen Bogerud så jeg samme dressen til 499,-
Den virket helt greit, regulerbar snøring i livet, men ikke gummi i rompa.
Men skal være vanntett leste jeg på lappen.

Gammel 22-02-07, 16:37   #175
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

På Bogerud Tekstil på Strømmen Storsenter selger de vinterdresser med fleecedress inni til 199,- nå.
Men på en annen Bogerud så jeg samme dressen til 499,-
Den virket helt greit, regulerbar snøring i livet, men ikke gummi i rompa.
Men skal være vanntett leste jeg på lappen.

Det høres jo ut som et kupp! Nå som jeg trenger en nødløsning, men dessverre bor jeg laaangt unna Strømmen Storsenter. Uff!

Gammel 22-02-07, 16:42   #176
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Du kan jo høre med en Bogerud der du bor, event så kan jeg dra og kjøpe en for deg og sende til deg.
De virket litt små i størrelsen så jeg ville nok gått for 128, men siden det var regulerbar snøring i livet så gjør det jo ikke så mye om den er litt romslig.
Bare å si fra om du vil jeg skal handle for deg.

Gammel 22-02-07, 16:45   #177
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.

Virkelig ikke noe som helst? Da forstår jeg jo at du ikke synes Amor har noen grunn til å reagere, men jeg lurer jo på om du virkelig mener at de ikke har noe ansvar, f.eks. hvis det var snakk om at ungene ødelegger klærne eller utstyret sitt (eller andre barns klær og utstyr) med vilje. (Ja, jeg vet at det ikke er det akkurat denne tråden dreier seg om, men du sier jo her at du mener de ikke har noe som helst ansvar, derfor spør jeg.)

Jeg tenker også slik. Men jeg ønsker likevel å unngå aktiviteter som ødelegger klærne med én gang. (Da er det ikke snakk om at jeg vil bevare bruktverdien på klærne så jeg kan selge dem når sesongen er slutt - da er det snakk om at jeg ikke vil kjøpe ny dress hver uke, liksom.) Og der synes jeg også barnehagen har et ansvar.

Gammel 22-02-07, 17:12   #178
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Irriterende når klær blir ødelagte.

Gammel 22-02-07, 17:30   #179
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjedelig da klær blir ødelagt, Men det er vel noe en kan forvente kan skje. Men at 3 dresser i den samme familien blir ødelagt på samme tid, så er ikke det noe en forventer. Hvis de voksne har sett hva som har skjedd så burde jo de ha sakt i fra til ungene, en står jo ikke å ser på at barna ødelegger klærne sine.

Gammel 22-02-07, 17:35   #180
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit nok det. Men jeg lurer - og jeg lurer oppriktig. Hva har deres barn på seg på tur i skogen med barnehagen? Og forventer dere at de ansatte i barnehagen skal nekte barna å klatre i trær, for eksempel?

De har på seg riktige klær for riktig vær.

Det blir som en nevnte tidligere i tråden. Hvis ungen klatrer i et tre og dressen hekter seg fast i en grein, så vil et barn som har lært seg å ta vare på klærene sine rygge litt tilbake slik at han slipper fri kvisten, ikke fortsette i samme retning og rive og røske i dressen slik at både dress og kvist tar skade.

Forskjellen mellom meg og deg er at jeg ikke hemmer barnet i lek, jeg lærer det å leke og utfolde seg, samtidig som hensyn og respekt for klær og leker ligger i bunn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.