|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Dette koker ned til at ungene gjorde noe som ødela dressene. Du lurer på om vi andre også forbyr aking i sandfylte sklier, klatring i trær osv, men dette er da vitteligen aktiviteter som normalt ikke ødelegger klærne. Så jeg ser ikke problemet ditt. De aller fleste unger får utfolde seg som de vil, med klatring i trær osv, og dette ødelegger vanligvis ikke klærne bortsett fra ved uhell som unntaksvis skjer. Det er alle inneforstått med. Denne tråden handlet om en aktivitet som nærmest måtte føre til at klærne ble ødelagt. Det er stor forskjell på det og aktiviteter som unntaksvis gir uhell som ødelegger klærne. Jeg syns det er innlysende at man skiller mellom slike aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
saftig
|
Det kalles svar på tiltale, Kirsebær. Jeg syns hun har en nedlatende tone, for eksempel i innlegget jeg quotet. Jeg ser også hva bina mener, men det går an å si det uten å være nedlatende samtidig.
|
|
|
#163 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg syns dette også er en litt nedlatende holdning jeg da. Å "ta" noen for at de har en nedlatende holdning med å svare på samme måte er ikke veldig effektivt slik jeg ser det.
|
|
|
#165 |
|
saftig
|
Javel, tante.
|
|
|
#167 |
|
Ustabil
|
Takk! Fikk ikke prikke deg, så derfor bare takk her! |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Borte
|
Se, nå er jeg forvirret igjen. Alt det du skriver her kunne jeg skrevet. Jeg mener det er en soleklar forskjell på dette og det å ikke gripe inn når man ser at klær blir ødelagt.
|
|
|
#169 |
|
Passiv
|
Hvorfor argumentere på en slik måte at man tillegger en hel del andre egenskaper til de som er uenig med deg? Jeg går ikke av skaftet av noe av det du nevner, det har da heller ingenting med det å ødelegge klærne sine. Sikkert greit for deg å fremheve deg selv som en spesielt bra mor (siden du lar barnet utfolde seg hele tiden) og oss andre som begrensende, men det stemmer lite med hvordan jeg er som mor... |
|
|
|
#170 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenSå lenge barnehagen forventer at jeg skal ha brukbart og helt tøy og klær så han kan være ute i all slags vær, så forventer jeg faktisk at barnehagen gjør sitt for at han ikke skal ødelegge tøyet på aktiviteter som alle "vet" at tar drepen på tøy.
|
|
|
#171 |
|
Erfaren nok
|
Forslag til dugnadsaktivitet kanskje?
|
|
|
#172 |
|
Den som gir seg...
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenJeg har nå fått foreldrekontakt på tråden og det var greit å få snakket med henne.
|
|
|
#173 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er forsåvidt helt enig med deg i det du skriver her, men driver ikke du en helt annen diskusjon enn det Amor har startet?? |
|
|
|
|
|
#174 |
|
er grønn og fin.
|
På Bogerud Tekstil på Strømmen Storsenter selger de vinterdresser med fleecedress inni til 199,- nå.
|
|
|
#175 |
|
Den som gir seg...
Det høres jo ut som et kupp! Nå som jeg trenger en nødløsning, men dessverre bor jeg laaangt unna Strømmen Storsenter. Uff!
|
|
|
#176 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenDu kan jo høre med en Bogerud der du bor, event så kan jeg dra og kjøpe en for deg og sende til deg.
|
|
|
#177 |
|
flisespikker
|
Virkelig ikke noe som helst? Da forstår jeg jo at du ikke synes Amor har noen grunn til å reagere, men jeg lurer jo på om du virkelig mener at de ikke har noe ansvar, f.eks. hvis det var snakk om at ungene ødelegger klærne eller utstyret sitt (eller andre barns klær og utstyr) med vilje. (Ja, jeg vet at det ikke er det akkurat denne tråden dreier seg om, men du sier jo her at du mener de ikke har noe som helst ansvar, derfor spør jeg.)
Jeg tenker også slik. Men jeg ønsker likevel å unngå aktiviteter som ødelegger klærne med én gang. (Da er det ikke snakk om at jeg vil bevare bruktverdien på klærne så jeg kan selge dem når sesongen er slutt - da er det snakk om at jeg ikke vil kjøpe ny dress hver uke, liksom.) Og der synes jeg også barnehagen har et ansvar.
|
|
|
#178 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenIrriterende når klær blir ødelagte.
|
|
|
#179 |
|
Nattrangler
Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagenKjedelig da klær blir ødelagt, Men det er vel noe en kan forvente kan skje. Men at 3 dresser i den samme familien blir ødelagt på samme tid, så er ikke det noe en forventer. Hvis de voksne har sett hva som har skjedd så burde jo de ha sakt i fra til ungene, en står jo ikke å ser på at barna ødelegger klærne sine.
|
|
|
#180 |
|
Ringskrømt
|
De har på seg riktige klær for riktig vær. |
|
|
|