Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-10, 20:05   #41
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?

Klart jeg blir sliten. Er det virkelig noen som ikke blir sliten av det?

Gammel 11-12-10, 20:09   #42
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hovedproblemet er vel alt annet som skal fikses og ordnes samtidig som barna skal tas vare på. Hadde jeg bare hatt barna å tenke på hadde det jo gått greit. Så er vel egentlig ikke barna som er slitsomme, bare hele pakka. Desember er litt ekstra slitsom (men koselig).

Gammel 11-12-10, 20:13   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mine er så store så jeg blir sjelden sliten av dem lenger. Men alle kompisene som flokker seg her hver f***ings dag? Ja.

Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:22   #44
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åja, i perioder sliter jeg med at jeg får litt klaustrofobi i helgene, føler jeg beveger meg fra rom til rom med dem på slep klengende etter. De periodene sliter jeg veldig med at vi så og si aldri har barnepass eller avlastning lenger, er inne i en sånn periode nå hvor det skikkelig svir at ikke noen besteforeldre kan si: jeg ser du er sliten, la meg bake pepperkaker/gå på kino/gå på tur med ungene så du kan slappe av litt..

Stort sett er det greit da, det er fine rolige unger, det er bare så mye mas å stå på pinne på dem 24/7 av og til.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:24   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, rett som det er.

Gammel 11-12-10, 20:26   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempesliten nesten hver eneste dag. Mantraet er at det blir bedre, han blir større.

Gammel 11-12-10, 20:26   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det faktum at vi ikke har avlastning/barnevaktmuligheter (utenom å ha ham i barnehagen så vi kan gå på jobb) er vel med på å gjøre det litt ekstra slitsomt.

Når jeg er 7 måneder på vei, syk og dødssliten hadde det vært deilig om ha kunne bake pepperkaker med besteforeldrene noen timer ja... men jeg har jo heldigvis mannen, som til all lykke ikke har blitt syk, så han pleier sine to pasienter i helga...

Gammel 11-12-10, 20:26   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

J-A!
Og det litt for ofte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:27   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er kjempesliten nesten hver eneste dag. Mantraet er at det blir bedre, han blir større.

Det er mitt mantra og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:30   #50
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Heheheh... nææææ, tuller du..

Tenker på at jeg/vi må jo være galen som sitter her, gravid, nå når snuppa er 5 år og klarer mye selv, så begynner en på`an igjen...

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:33   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men i mye mindre grad nå som de er 7 og 10 enn f.eks da de var 2 og 5. Det er selvfølgelig deilig når de legger seg mange kvelder, men overgangen fra huset med og uten sovende barn er mye mindre nå enn tidligere, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:44   #52
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Etter en travel arbeidsuke og unger som har sagt "mamma" omtrent like ofte som de trakk pusten i ettermiddag er jeg sliten, det innrømmer jeg.
Ungene er egentlig ikke masete, det er bare omgivelsene og omstendghetene som gjør at jeg helst vil flytte på hotell akuratt nå...heldigvis vet jeg at følelsen går over om litt, leggingen er snart slutt, misten sover og mellomste sitter og slapper av ved siden av meg.

Mine er egentlig litt store nå, så utfordringene blir annerledes enn når jeg hadde bleieunger som ikke kunne klare noe selv, men som en som har behov for alenetid innimellom så merker jeg at jeg har tenåring i hus. de minste kan "mase" mye på dagtid, mens eldste "stjeler" kveldene mine.

Men jeg elsker ungene mine

Gammel 11-12-10, 21:05   #53
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mye mindre sliten nå som de begynner å bli litt større.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:17   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Gammel 11-12-10, 21:17   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hehe lei og sliten??? JA.. absolutt.. er ikke flau over å si det en gang..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:23   #56
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg blir ikkje så ofta direkte sliten lenger no når ungane er større, men eg blir svimmel av og til. Lillesøster har mykje å sei, og det går i eit frå morgen til kveld. Og ho skifter tema i eit tempo som kun ein superhelt kan følga. Ein vert jo van med det, men enkelte dager har ho meir og fortella enn andre (om mogeleg). Då trekker eg eit lettelsen sukk om det ringer på døra, for då veit eg at eg får ein liten pause. Når loftet er fullt av unger, kan eg setja meg ned med kaffikopp og strikketøy.

Gammel 11-12-10, 21:23   #57
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åja, og jeg er hjemme med minsta for tiden. Siste uka har storebror vært hjemme med feber og halsbetennelse, så jeg kjenner at jeg gleder meg til mandag.

Mantraet her også er at det blir bedre. Først med dobling av areal til sommeren så når de blir eldre.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:34   #58
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Jeg er alene med to barn uten noen særlig avlastning, ingen familie her, så alt faller på meg. Det hender jeg gleder meg til det er leggetid.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:38   #59
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp. Helgene alene med dem er ikke alltid bare kose-kos nei.
De er så innihampen hyperaktive hele gjengen, og hvis de ikke er ute løper de bare rundt inne, krangler og herjer. Det blir jeg sliten av. Og kjapt lei.

Gammel 11-12-10, 21:58   #60
Left
Passiv

Standard

Det avhenger av dagsformen. I det siste har 7-åringen min blitt verdensmester i usaklig kverulering - så JA, jeg blir sliten, sur og lei. Det er helst når jeg selv er sliten at det blir slik.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.