|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Pepperkakehus- hjemmelaget eller kjøpt? | |||
| Vi lager alt selv (hus og deig) |
|
24 | 18,32% |
| Vi kjøper deig, men bygger huset selv |
|
28 | 21,37% |
| Vi kjøper hus på butikken og setter sammen selv |
|
56 | 42,75% |
Kjøper ferdig sammensatt hus
|
|
0 | 0% |
| Har ikke pepperkakehus |
|
23 | 17,56% |
Lager heller pepperkaketre/nisse/sykkel
|
|
3 | 2,29% |
| Sirupssnipp |
|
5 | 3,82% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi kjöper ferdig sett som vi setter sammen og pynter. Husene her i Tyskland er av saann kjempetykk deig, saa det er ingen problemer med at det gaar i stykker. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg kjøper og setter sammen. Klarer liksom ikke å få platene sprø (og rette) nok til å kunne bygge av dem.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi har hatt traidsjon å lage med alle tanteungene mine (7 stk). I fjor prøvde vi for første gang ferdighus. KJøpte først 7 stk, 3 var knust i eska, 2 knakka når vi limte dem sammen. FIkk nye på butikken, der var også noen knust. FIkk limt sammen noen, men den dagen vi skulle pynte hadde 2 sunket sammen og 2 av dem sank sammen mens vi pynta.
|
|
|
#24 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Lager pepperkakehus med deig fra Ikea. Kan man ikke spise pepperkakene av den deigen altså? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Har forsøkt meg på pepperkakehus en eneste gang og det var et rent lite h****te.
|
|
|
#26 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Lager både deig og hus selv siden lille har cøliaki. Huset blir som regel knust (og spist!) av ungene i romjulen. Har ikke laget det enda, så da blir det vel ikke så gammelt og støvete |
|
|
|
|
|
#27 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Har dere sett de her? www.utenknekk.no Vi har kjøpt et slik men har ikke laget det enda.
|
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?
Jeg også, men vi bruker Ikeadeig. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Ja, men det ser ikke så enkelt ut likevel. Jeg hater forøvrig knekk og setter alltid sammen med royal icing, eller hva det nå heter. Det holder som bare det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
1. Stek lenge. Lenger enn de man skal spise. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg lager alt selv og forsøker meg på nye kreasjoner hvert år. I år tror jeg kanskje det blir tog. Det ser dog alltid temmelig skakt og rart ut, og jeg har enda ikke klart å finne en god melisblanding som ikke drypper.
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Når man lager selv kan man jo dessuten få disse drops-vinduene, de er jo lekre.
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi kjøper deig både til hus, vinduspynt og pepperkaker; jeg er ikke særlig glad i pepperkaker uansett, og storebror (som nærmest er den eneste som spiser det) liker kjøpedeigkakene like godt. Jeg er nok preget av diverse mer eller mindre mislykkede deiger som ikke lot seg kjevle da jeg vokste opp, vil heller bruke deig jeg vet at funker slik at storebror får gleden av å kjevle og stikke ut. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Rockesøster
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Har tradisjonelt lagd 3 hus hvert år, store hus som er egendesignet, av hjemmelagd deig og med ca. 1 1/2 kg melis på hvert hus. I år ryker dette i lag med de fleste juleforberedelser siden jeg er midlertidig satt ut av spill etter et fall i glatt trapp |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg er nybygger i år |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Crazy Cat Lady
|
Det gjør vi også. I tillegg har jeg kjøpt pepperkakehusutstikker p Biltema, det var veldig enkelt å lage pepperkakehus i år
|
|
|
|
#37 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Vi har fast tradisjon at tanteungene mine kommer til oss siste helga før jul, da pynter vi flere pepperkakehus. Har ikke engang tenkt på å lage selv, så her er det å lime sammen ferdighus. Men kanskje til neste år?
|
|
|
#38 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg kjøper to ferdigpakker,iskremmerhus og mekker borg selv
|
|
|
#39 |
|
Off the map.
|
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Jeg har laget hus en gang. Tror det var i 1990 ca. Et eller annet gikk galt i prosessen. Det ble skikkelige tømmerkoier, halvannen cm tykke vegger. Lagde et lite tun med utedo, og ble massivt mobbet for det. Etter det har jeg ikke prøvd.
|
|
|
#40 |
|
På vei
Sv: Pepperkakehus- lage selv, eller kjøpe ferdig?Lager alt selv, fordo jeg syns det er morsomst. Dessuten liker jeg å gjøre ting "ordentlig", og det blir mye penere også. Ungene får hvert sin hus, som de pynter. |
|
|
|
![]() |
|
|