Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 17:36   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Min sønns lærer hadde nøkkelknippe liggende på pulten bestandig med "with God all things are possible" - selvsagt blir det ikke nøytral religionsundervisning av sånt.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Kanskje burde det kun være agnostikere som underviste?

Dette synes jeg kanskje blir å dra det litt langt. Selvsagt må RLE-læreren få ha en eller annen tro selv. Jeg tror heller ikke det skader noen at vedkommende "flagger" sin tro i form av kors, hijab eller annet. Selv ikke det at læreren forteller om hvordan det oppleves for vedkommende å tro, ville jeg steilet av. Hvis det var i en riktig kontekst, altså ikke på jevnlig basis som en integrert del av presentasjonen av den gitte religionen, men som et eksempel og ikke som Sannheten. En kristen/muslimsk/buddhistisk/annet lærer må kunne forventes å presentere stoffet like nøytralt som en ateist eller agnostiker. Det er forskjell på "jeg tror på dette, men andre/dere kan tro på noe annet" og "jeg tror på dette, og det er Sannheten som alle burde tro på".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.