Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver med mening

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 11:29   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver med mening

Vel, det er ikke påkrevd å snakke med folk tror jeg... (men samtidig skal man kjenne dem godt nok til å vite hvilke organisasjoner de støtter, og hvordan gjør man egentlig det uten å snakke med dem innimellom? (Og av egen erfaring, åpenbart oftere enn mannens 1-2 månedlige telefoner til sine to foreldrehjem (vel, sitt barndomshjem og farens nye hjem) for å få denne kunnskapen...) Så muligens må man snakke med folk man skal gi gaver til?

Og ja, det er grunnleggende helt idiotisk å ha kjøpt en gave de kommer til å bli kjempeglad for, og så gå og vri hodet rundt i noen dager, bruke tid og krefter på å få til å bruke mer penger... på noe "ekstra" som de antakelig ikke kommer til å ha bruk for... Mest fristende å bare si at de får det de får, men slike "rettferdighetsgreier" på at budsjettet for søsken er likt for søsken på min og hans side... nei, jeg har lyst å gi min bror ei geit... (Men nei, jeg skal passe meg for å antyde at han, eller min svigerinne, på noe vis ER ei geit...)

Før vi går inn i gavesesongen neste år skal jeg ha snakket med familien, jeg skal det. Ha spurt om det kanskje er like greit at slike "resten-gaver" kan være litt mindre i form av skapfyll, litt mer av typen "god samvittighet", når man altså HAR funnet en god gave som bare ikke koster så mye som den burde....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.