Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mulige konsekvenser av vaksiner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 11:48   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Mulige konsekvenser av vaksiner

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For det første så mener jeg at de som har psykosomatiske sykdommer ikke skal ha enerett på å bestemme hva som er årsaken til sykdommen. Det må sannsynliggjøres på en saklig måte.

For det andre så tenker jeg at jeg er litt delt på hva slags erstatningsansvar staten skal ha. Om det hadde blitt sånn at vaksiner ikke var frivillige (som jeg synes de ikke skal være da) så er det logisk og riktig at man får erstatning. Men så lenge de er tatt frivillig så er jeg usikker på om det er riktig at de skal få det.

Jeg vil jo anta at det er lagt ned en ganske formidabel innsats fra statens side i forhold til den ene saken her - og der er det jo da en rettskraftig dom på at staten skal erstatte og på at skadene til hun som ble rammet nettopp skyldes vaksinen hun fikk. Det er mange der ute som mener vaksiner har skyld for mye rart og som ikke nødvendigvis har rett.

Men nå har vi da fått første saken hvor det er funnet bevist at vaksinen invalidiserte et menneske og hvor det da utbetales kjempeerstatning. Det betyr at det vil komme mange flere saker. Om staten vinner eller taper disse sakene vil sikkert variere litt - kostnadene som påføres vil likevel være enorme i forhold til bevisføring, saksomkostninger og utredninger. En eller annen gang vil man vel da si at man ikke lenger vil vaksinere i statlig regi.

Og da har vi igrunnen et problem.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.