Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 11:47   #141
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Jeg er ateist. Jeg pleier å si at det er en åpenbar mulighet at det finnes en allmektig gud. Men om det gjør det så synes jeg ikke det er stort å tilbe, for å være helt ærlig. Han får hive seg rundt og ta tak her og der først så kan han hylles etterpå.

Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:56   #142
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er ateist. Jeg pleier å si at det er en åpenbar mulighet at det finnes en allmektig gud. Men om det gjør det så synes jeg ikke det er stort å tilbe, for å være helt ærlig. Han får hive seg rundt og ta tak her og der først så kan han hylles etterpå.

Ah- åpner du for en diskusjon rundt Det ondes problem?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:58   #143
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ah- åpner du for en diskusjon rundt Det ondes problem?

Gjerne. Vi har diskutert den før en gang også. Det var da jeg ble nyansert.

Eh...

Nyansertere ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:02   #144
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg tenker er problemet med statskirken, er at den ikke bare ikke betyr noe for ateister/agnostikere men at den heller ikke dekker det åndelige behovet til en lang rekke religiøse mennesker.

Jeg har et åndelig syn på tilværelsen og jeg tenker at det er en guddommelig kraft som er i oss alle og alt som er - men jeg har et like distansert forhold til det gammelmodige gudsbegrepet og kristne dogmer som det ikke-troende gir uttrykk for.

Jeg tror det er mange som ikke tenker over muligheten til å inkludere den åndelige dimensjonen av tilværelsen uten å måtte definere seg som kristen eller definere seg inn i religiøse tanker og læresetninger som ikke henger med i utviklingen av samfunn og menneskeheten.

Jeg får gjerne følelsen av at mange tenker at enten så er man kristen på den litt naive det-som-står-i-Bibelen-er-sant-alt-sammen eller så er man en realitetsorientert, fornuftig ateist/agnostiker.

Jeg tenker at om man hadde et åndelig tilbud til folk som var løsere i gudsbegrepet og veldig mye løsere med læresetningene sine, så hadde mange flere søkt mot åndelige møteplasser/lokaler/ritualer/markeringer.

Digresjon, og på siden av debatten, men det bare tvang seg fram.

Gammel 04-12-10, 12:05   #145
Slettet bruker
Passiv

Standard

Zoë - jeg er vel snarere omvendt. Jeg kan lettere stå i statskirken (hvilket jeg gjør) og forholde meg til at det er definert en rolle i samfunnet for kirken enn å begynne å snakke om åndelighet og kraft inni meg.

Jeg tror ikke på magi-greia, men jeg synes absolutt mange prester gjør en uvurderlig jobb, for å si det sånn.

Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:09   #146
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at noe skurrer når vi har en offentlig skole hvor forkynnelse er forbudt og alle religioner er likeverdige, (noe jeg er helt enig i) men samtidig har en statskirke.
Enig med Zoe, for øvrig.

Gammel 04-12-10, 12:13   #147
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at noe skurrer når vi har en offentlig skole hvor forkynnelse er forbudt og alle religioner er likeverdige, (noe jeg er helt enig i) men samtidig har en statskirke.
Enig med Zoe, for øvrig.

Nja - men statskirken er frivillig. Derimot er det skoleplikt. Jeg ser behovet for å begrense gladkristne lærere i barneskolen altså.

Om statskirken skal være statskirke eller ei har jeg ikke noen sterke synspunkter på - jeg kan ikke nok om grunner for og mot. Men det jeg har sett er hvilken støtte mennesker i krise får av sin lokale prest. Jeg er gjerne med på å betale for å ha en ordning med en som er et virkelig profesjonelt medmenneske. Og jeg ser ikke for meg at sosialdemokratiet enda så glad jeg er i det, ville tatt seg råd til å lage en ordning som dekket dette behovet om vi kvittet oss med kirkene.

Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:19   #148
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Zoe, for øvrig.

Det går da helt fint an. Man kan f.eks. anerkjenne av Den Norske Kirke er et svært viktig tilbud til mange mennesker, og at det derfor har verdi å opprettholde dette tilbudet best mulig. Uten at man nødvendigvis vil prakke det på folk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:27   #149
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder derfor med lett hjerte fast ved at det er mer lærdom å hente, om samfunn, kultur, historie etc, i kristendommen enn i nisser.

Jeg synes bare Human Etisk forbunds bestrebelser på å finne fullgode vikarer for han i krybba var litt komiske.

For det første, det blir veldig vanskelig å diskutere med deg når du finner på ting og påstår at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør.

HEF prøver ikke å finne vikarer for Jesus. Å snakke om nisser er anderledes enn hva som skjer i en vanlig skolehverdag, i tillegg til at det er morsomt, lærerikt og relatert til julen. Akkurat som det å gå i kirken er et avbrekk. At du mener barn som ikke blir med i kirken ikke fortjener et alternativt opplegg Utenom det vanlige er jo ikke særlig hyggelig eller inkluderende av deg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:30   #150
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Voldsomt så generaliserende man var da?

Jeg er kristen, og jeg pleier å si "Jeg TROR på Gud. Det betyr at jeg ikke kan bevise noe som helst. Det heter å tro, ikke å vite"

Det er den holdningen jeg, og de fleste kristne jeg kjenner står for.

Jeg synes skolens brev om skolegudstjenesten i hi var langt over streken for hva som er ok å sende ut. Jeg tror jammen jeg hadde reagert selv, dersom mine unger kom hjem med noe slikt. -Og jeg er kristen selv.

Jeg mener absolutt en skal vise hensyn, men jeg synes det er vanskelig med skolejul dersom foreldrene skal ha veldig lange tær. Noen vil ikke at barna skal høre om Jesus og kristen julefeiring, synge kristne sanger osv. Andre opplever det aldeles feil å markere jul som tradisjon uten at man tar med de kristne tradisjonene og sangene også. Og innimellom er det elever som både kan høre om jul på de fleste måter, men som spesifikt ikke skal synge om nissen eller gå rundt juletret mm. Her om dagen fant jeg ut at Musevisa omtrent er den eneste julesangen som er innafor det meste, uten å støte noen. En kan jo la vær å markere julen i skolen (Det er mer enn nok pensum vi skal gjennom, så vi ville ikke gått tom for ting å gjøre), men det tror jeg ikke foreldre og elever hadde likt så godt det heller.

Sist redigert av Kaija : 04-12-10 kl 12:42.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:35   #151
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det var et atalt brev å sende ut - som 'er du helt sikker på at du ikke kanskje er en idiot hvis du tenker deg veldig godt om.'

Det bør være frivillig.

Når det er sagt. Jeg/vi er ateister, men jeg sender allikevel ungene til kirka før jul dersom skole eller barnehage skal dit. (Uten at jeg jeg dermed sier at det er det riktige - det må hver og en finne ut for seg selv) Jeg tror ikke de blir besmudlet av det, og vi voksne er åpne om at vi ikke tror på gud, og hvem vet hva ungene ender opp med å tro på.

Gammel 04-12-10, 13:46   #152
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det var et atalt brev å sende ut - som 'er du helt sikker på at du ikke kanskje er en idiot hvis du tenker deg veldig godt om.'

Det bør være frivillig.

Når det er sagt. Jeg/vi er ateister, men jeg sender allikevel ungene til kirka før jul dersom skole eller barnehage skal dit. (Uten at jeg jeg dermed sier at det er det riktige - det må hver og en finne ut for seg selv) Jeg tror ikke de blir besmudlet av det, og vi voksne er åpne om at vi ikke tror på gud, og hvem vet hva ungene ender opp med å tro på.

Jeg sendte også jentungen i kirka de to første skoleårene når det var skolegudstjeneste før jul. Tenkte at hun ikke hadde vondt av det, og at hun kanskje kunne lære noe av det. Når hun så kommer hjem, og forteller at jeg lyger til henne, for hun har nemlig hørt at gud har skapt jorden, da foretrekker jeg å holde henne borte fra vranglære og forkynnelse i skoletida. Vi hadde mange og lange samtaler rundt det som har med religion og tro/ikke tro å gjøre, det var veldig fint og lærerikt for henne, men det kirkelige innslaget rundt juleavslutninga var likevel veldig forvirrende for en såpass liten unge som en 6-7-åring. Jeg mener fremdeles den religiøse oppdragelsen bør ene og alene være foreldrenes valg og ansvar, og at forkynnelse og religionsutøvelse ikke har noe i skolen å gjøre. Opplysning og undervisning, ja takk! Men IKKE forkynnelse, og fremstilling av religion som en sannhet, det godtar jeg ikke for mine barn.

Gammel 04-12-10, 13:52   #153
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg sendte også jentungen i kirka de to første skoleårene når det var skolegudstjeneste før jul. Tenkte at hun ikke hadde vondt av det, og at hun kanskje kunne lære noe av det. Når hun så kommer hjem, og forteller at jeg lyger til henne, for hun har nemlig hørt at gud har skapt jorden, da foretrekker jeg å holde henne borte fra vranglære og forkynnelse i skoletida. Vi hadde mange og lange samtaler rundt det som har med religion og tro/ikke tro å gjøre, det var veldig fint og lærerikt for henne, men det kirkelige innslaget rundt juleavslutninga var likevel veldig forvirrende for en såpass liten unge som en 6-7-åring. Jeg mener fremdeles den religiøse oppdragelsen bør ene og alene være foreldrenes valg og ansvar, og at forkynnelse og religionsutøvelse ikke har noe i skolen å gjøre. Opplysning og undervisning, ja takk! Men IKKE forkynnelse, og fremstilling av religion som en sannhet, det godtar jeg ikke for mine barn.

At du ikke forberedte henne på hva julegudstjeneste er på forhånd. Hos oss har vi lagt vekt på at eldstemann skal ha forståelse for at mennesker tror ulike ting. Han vet at jeg og mannen ikke tror på gud, men at besteforeldrene gjør det. Jeg skjønner at det kan bli forvirrende for et totalt uforberedt barn, som kanskje tror at alle tror det samme som mamma og pappa.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:56   #154
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg åpner selvsagt for at jeg kan forandre mening om vi opplever noe sånt altså. At noen trer noe nedover hodene våre vil jeg også ha meg frabedt.

Gammel 04-12-10, 14:11   #155
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke det minste kristen, men juleavslutningene i kirken er noe jeg husker med stor glede. Pga musikken, lysene, rommet, sangen og stemningen. Jeg ønsker at mine barn skal kjenne på den samme høytidlige stemningen og gleden over de fine julesangene.

Mannen min er kristen og vi oppdrar ungen til å forstå at folk tror på ulike ting, og at min tro (ikketro) er like mye verdt som kristentro eller annen tro. Vi snakker faktisk veldig mye om religiøse spørsmål, antagelig fordi mannen og jeg har ulike trosretninger. Jeg betviler at barna vil bli sjokkert over ting de skulle bli servert i kirken.

Gammel 04-12-10, 15:57   #156
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Nja - men statskirken er frivillig. Derimot er det skoleplikt. Jeg ser behovet for å begrense gladkristne lærere i barneskolen altså.

Om statskirken skal være statskirke eller ei har jeg ikke noen sterke synspunkter på - jeg kan ikke nok om grunner for og mot. Men det jeg har sett er hvilken støtte mennesker i krise får av sin lokale prest. Jeg er gjerne med på å betale for å ha en ordning med en som er et virkelig profesjonelt medmenneske. .

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det går da helt fint an. Man kan f.eks. anerkjenne av Den Norske Kirke er et svært viktig tilbud til mange mennesker, og at det derfor har verdi å opprettholde dette tilbudet best mulig. Uten at man nødvendigvis vil prakke det på folk.

Jeg er fullt klar over at det er frivillig å være medlem i statskirken, jeg tenker bare at det er unødvendig å favorisere en religion på den måten når vi på alle andre områder forsøker å unngå akkurat det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For det første, det blir veldig vanskelig å diskutere med deg når du finner på ting og påstår at jeg mener noe helt annet enn det jeg gjør.

HEF prøver ikke å finne vikarer for Jesus. Å snakke om nisser er anderledes enn hva som skjer i en vanlig skolehverdag, i tillegg til at det er morsomt, lærerikt og relatert til julen. Akkurat som det å gå i kirken er et avbrekk. At du mener barn som ikke blir med i kirken ikke fortjener et alternativt opplegg Utenom det vanlige er jo ikke særlig hyggelig eller inkluderende av deg.

Nå påstår du at jeg skrev noe annet enn det jeg gjorde. Jeg skrev at jeg personlig hadde foretrukket at mine barn fikk en mattetime ekstra i stedet for å drive slektsforskning på nissen. Hele greia virket litt oppkonstuert på meg, nemlig. Jeg har ikke skrevet noe om hva andres barn bør gjøre, derimot har jeg skrevet tidligere i tråden at det meg bekjent er gode alternative tilbud på de fleste skoler og at jeg synes det er en Bra Ting.

Gammel 04-12-10, 16:00   #157
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen! Om man kan si det slik.

Gammel 04-12-10, 16:14   #158
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det jeg tenker er problemet med statskirken, er at den ikke bare ikke betyr noe for ateister/agnostikere men at den heller ikke dekker det åndelige behovet til en lang rekke religiøse mennesker.

Jeg har et åndelig syn på tilværelsen og jeg tenker at det er en guddommelig kraft som er i oss alle og alt som er - men jeg har et like distansert forhold til det gammelmodige gudsbegrepet og kristne dogmer som det ikke-troende gir uttrykk for.

Jeg tror det er mange som ikke tenker over muligheten til å inkludere den åndelige dimensjonen av tilværelsen uten å måtte definere seg som kristen eller definere seg inn i religiøse tanker og læresetninger som ikke henger med i utviklingen av samfunn og menneskeheten.

Jeg får gjerne følelsen av at mange tenker at enten så er man kristen på den litt naive det-som-står-i-Bibelen-er-sant-alt-sammen eller så er man en realitetsorientert, fornuftig ateist/agnostiker.

Jeg tenker at om man hadde et åndelig tilbud til folk som var løsere i gudsbegrepet og veldig mye løsere med læresetningene sine, så hadde mange flere søkt mot åndelige møteplasser/lokaler/ritualer/markeringer.

Digresjon, og på siden av debatten, men det bare tvang seg fram.

Du sier det så mye bedre enn jeg. Dette er også mitt ståsted.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:16   #159
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fullt klar over at det er frivillig å være medlem i statskirken, jeg tenker bare at det er unødvendig å favorisere en religion på den måten når vi på alle andre områder forsøker å unngå akkurat det.

Nja, det er helt greit å mene det, jeg har heller ikke sagt hva jeg mener om saken, bare at det er logisk mulig å mene det jeg skrev. Slik du formulerte deg hørtes det ut som at det var en logisk umulighet å være tilhenger av statskirke uten å samtidig ville kreve skoleavslutning i kirken.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 22:58   #160
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er ikke det minste kristen, men juleavslutningene i kirken er noe jeg husker med stor glede. Pga musikken, lysene, rommet, sangen og stemningen. Jeg ønsker at mine barn skal kjenne på den samme høytidlige stemningen og gleden over de fine julesangene.

Samme her. Jeg likte juleavslutningene i kirken, og det samme gjør min datter. Jeg har spurt henne, og hun har alltid lyst å dra dit med skolen. Og de fineste julesangene, synes jeg, er de religiøse (Glade jul, Deilig er jorden, Du grønne glitrende osv).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.