Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-10, 20:03   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå har jeg da i forsøk på å bli litt flinkere på kjøkken bestemt meg for å prøve å lage denne. Deigen står til heving, men er bekymret for at det ble litt for mye olje. Brukte ca 1 dl, deigen er ganske klissete.

Men, det jeg lurer på da. Hvor mye skal jeg fylle i langpanna, altså hvor høyt sånn ca skal det være i panna?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:15   #2
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første gang jeg bakte denne, fløt hele brødet i olje ETTER steking. Det gikk nesten ikke an å spise den, for det sa svupp svupp når man tygget.
Etter det har jeg brukt myyyye mindre olje, og nå blir den så fin som bare det.. Så det kommer litt an på hvordan man tolker MYE olje i oppskriften hehe.. Myye olje kan være alt fra 0,5 dl til 5 dl.. Og 5 dl er aaaltfor mye

Gammel 04-12-10, 21:21   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står ikke verden til påske. I dag laget jeg foccia med mindre olje og den ble perfekt. Hadde 1 dl i deigen, 1/2 dl i forma + slengte litt på toppen. I tillegg så fant ikke mannen aioli på butikken i dag, så jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage selv som så mange her inne skryter av er så enkelt, og jammen ble det kjempegodt og det var kjempe enkelt. Hadde ikke akkurat noe kvalitetsolje, men det ble godt for det. Neste gang skal jeg kjøpe ordentlig god olivenolje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 21:37   #4
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå står denne i ovnen, men jeg er redd for at det ble for mye olje. Satser på at den blir god allikevel.

Gammel 13-12-10, 13:53   #5
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne oppskriften var det som gjorde at jeg oppdaget dette forumet; søkte på oppskrift på focaccia og kom til denne. Mye brukt, nydelig, alltid vellykka!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.