|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Foreldre og svigerforeldre drikker vin/øl/akevitt, mannen tar seg et par juleøl og jeg Pepsimax(som vanlig!). |
|
|
|
|
|
#62 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Her blir det servert vin/øl til maten, og mannen tar et par munnfuller med akevitt.
|
|
|
#63 |
|
"De"
|
Sv: Alkohol på julaften?Hadde det vært opp til meg hadde det kun blitt servert julebrus/vann. Men så lenge vi har besøk, blir det øl. Og akevitt om gjestene tar det med selv.
|
|
|
#64 |
|
saftig
|
Sv: Alkohol på julaften?
Ja, det var ikke det at jeg ikke trodde på deg altså.
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Jeg drikker svært sjelden, og kommer ikke til å drikke på julaften heller. De andre tar seg sikkert ett glass eller 2 med øl/vin eller hva det måtte være... |
|
|
|
|
|
#66 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Alkohol på julaften?Det varierer litt, men vi har ikke noe prinsipp om alkoholfri julefeiring.
|
|
|
#67 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Det var en fin tanke.
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Alkohol på julaften?Blir vel eit glas til maten, men resten venter me med til ungane er i seng. Herligt å synka ned i sofaen med eit glas vin og kjenna roen senker seg.
|
|
|
#69 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Vi har ikke no tradisjon for det. Siden jeg har gullet annenhver jul, så blir det også juleøl annenhver jul
|
|
|
#70 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Vi serverer alltid øl og akevitt til ribba. Jeg er ingen øl-drikker så det blir nok et vinglass på meg. Ingen drikker mer en det ene glasset eller to til maten.
|
|
|
#71 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Alkohol på julaften?Nei jeg drikker ikke ilag med ungene uansett. Jeg liker nesten ingen ting en sprit å det er ikke noe å drikke til mat:P
Sist redigert av Honda : 29-11-10 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Fortynnet
|
Sv: Alkohol på julaften?De gangene min far er hos oss på julaften er det 100% alkoholfritt, fordi han er alkoholiker. Når han ikke er der pleier mannen min å ha en juleøl og jeg et glass rødvin til middagen. Gjerne litt mer rødvin senere på kvelden, det er helt uproblematisk. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alkohol på julaften?Vi drikker alkohol på julaften, og jeg har virkelig ingen dårlig samvittighet for det. Jeg blir litt oppgitt over denne "gi barna en hvit jul"-greiene. Jeg er helt enig i at de skal slippe jul med fyll, men i de kvanta vi inntar alkohol så er det virkelig ikke noe problem. Det må være mulig å skille mellom alkoholbruk og alkoholmisbruk.
|
|
|
|
#75 |
|
Fortynnet
|
Helt enig. Barna mine har en fin og hvit og trygg jul selv om vi voksne drikker ett glass vin. Tro meg, jeg har opplevd det motsatte da jeg var barn selv. Og det hjelper fint lite for de barna som virkelig trenger det at folk med et helt uproblematisk forhold til alkohol lar være å ta det ene glasset. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Alkohol på julaften?Ja.
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Ett glass vin til maten og mer tåler jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Alkohol på julaften?Vi har vin eller øl til maten til de som vil ha, og gjerne et glass eller to til etter at barna er i seng.
|
|
|
#79 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Mannen tar nok en øl, eller to vil jeg tro. Jeg drikker ikke (ammer), vist jeg ikke hadde gjort det hadde det kanskje blitt et glass vin ikke mere. Vi drikker sjeldent. Min mor og stefar tar seg nok noen øl, men ikke slik at ungene merker noe på de. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Alkohol på julaften?Ja, vi har alkohol på julaften. Øl og akevitt til maten, og cognac/likør til kaffen. De voksne som er her på julaften er voksne fornuftige mennesker som ikke drikker seg fulle, så det er ikke noe problem.
|
![]() |
|
|