Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 18:40   #141
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Herlig tittel!

Jeg har fått overdose Holt og rigger meg til med "Dagboken" av Nicholas Sparks.

Gammel 18-11-10, 18:58   #142
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det var fort gjort - litt vekslende, synes jeg. Jeg husker Å som ganske mye morsommere.

Er nå i gang med en ny populærvitenskapelig bok om språk, skrevet av Guro Fløgstad og Anders Vaa: Norsk er et lite språk som er i ferd med å dø ut og andre myter om språk. (Boken er også kjent som Lingvister bruker vanligvis ikke for få ord når de skal lage fyndige boktitler, akkurat, men sørger for å gardere seg mot potensielle misforståelser og motforestillinger. )

Å! Den lånte jeg av Nera i sommer, men har helt glemt den. Sorry, Nera. Den skal leses straks!

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 18-11-10, 20:46   #143
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jonathan Franzen's Freedom. Veldig fengende!

leliane er ikke aktiv  
Gammel 29-11-10, 18:29   #144
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lånt Hans Olav Lahlums Menneskefluene, og synes foreløpig det ser lovende ut.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 29-11-10, 18:45   #145
Frantzen
Passiv

Standard

I takt med filmtiden leser jeg nå Levi Henriksens Bare mjuke pakker under treet. En tvers gjennom nydelig bok.
Til helgen skal jeg se filmen også (Hjem til jul), liker Bent Hamers filmer godt og gleder meg veldig til denne!

Gammel 29-11-10, 19:03   #146
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser "Bare kirka sto igjen" av Marion Palmer. Har kommet til midten av boka, og synes den er gripende.

Kirka var den eneste bygningen som sto igjen i Kvalsund etter tyskernes herjinger under andre verdenskrig.
Denne lille bygda i Finnmark ble åsted for et drama der livet aldri ble det samme. I Norge var det først og fremst Finnmark som ble rammet av krigshandlingene. Antallet tyske soldater var enormt sammenlignet med den norske og samiske befolkningen. Og evakueringen og den brente jords taktikk satte sine spor i hver eneste familie.
Gjennom personlige beretninger gir Bare kirka sto igjen et sterkt innblikk i folks opplevelser av krigen i de små bygdene i Kvalsund kommune. Små og store øyeblikk er klippet sammen til en medrivende fortelling. Dette er historie fortalt nedenfra – her kommer hverdagsmennesket til orde, og det hun har å si, berører oss dypt.
Bare kirka sto igjen er en episk fremstilling av hverdagsliv og motstand, evakuering og livet etter en utmattende krig.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 16:20   #147
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Fallen av Lauren Kate blir lest på senga (jeg har også bok to i serien)

Ferdig med bok to og har begynt å lese 'Min Elskede Drittsekk' av Joy Fielding. Den ender sikkert aldeles tragisk, men boka er fin.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 18:51   #148
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leif GW Persson sin Linda - som i Lindadrapet.

Krim jeg liker!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 19:15   #149
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg endelig begynt å lese litt igjen, og er på Varg Veum nummer to - og det er den rekka jeg skal fortsette på til alt er lest ut.

Litt artig å lese såpass gammel krim. Dette er fra 70-tallet, så ingen google eller mobiltelefoner og sånt for å løse mysteriene.

Gammel 01-12-10, 13:07   #150
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tante pose av Gabriel Scott.

Jeg fikk den av mannen i julegave for mange år siden - han hadde bestilt den på et antikvariat. Jeg elsker filmen Tante pose, men boken er så uendelig mye bedre og jeg ler meg gjennom den. Har lest den hver desember de siste årene, så det har blitt en førjulstradisjon for meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 14:14   #151
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

God gammal sovjetisk science fiction: Roadside Picnic av Boris og Arkady Strugatsky

Gammel 01-12-10, 16:33   #152
Oslo_fan
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
Oslo_fan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nevil Shutes "requiem for a wren" som jag hittade på Kjelsås återvinningsstation(gratis). Läser den sakta...mystik

Oslo_fan er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 19:13   #153
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gert Nygårdshaug - "Afrodites Basseng" (etter å ha pløya meg gjennom "Mengele Zoo" og "Himmelblomsttreets muligheter")

Gammel 02-12-10, 10:43   #154
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mats-Eric Nilsson " Ekte vare, guiden til uforfalsket mat".

Gammel 02-12-10, 11:32   #155
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Carmine Street av Håkan Nesser.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 02-12-10, 14:18   #156
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Spatial Analysis in Epidemiology
..den har kansje ikke mye plot, men desto bedre bilder...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 02-12-10, 14:38   #157
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Spatial Analysis in Epidemiology
..den har kansje ikke mye plot, men desto bedre bilder...

Kan jeg låne den når du er ferdig? *ironidersomingenforstoden*

Gammel 02-12-10, 15:39   #158
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kan jeg låne den når du er ferdig? *ironidersomingenforstoden*

Epidemiologi er spennende det da, jeg kunne gjerne finne på å lese om det jeg også. Men nå gjør jeg ikke det, nå er det Dinas Bok av Herbjørg Wassmo. Veldig, veldig bra!

Noba er ikke aktiv  
Gammel 02-12-10, 15:56   #159
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser "Going Postal" av Terry Pratchett. Det går sakte, fordi Knøttliten ikke vil at jeg skal lese mens hun spiser.

Gammel 02-12-10, 16:20   #160
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Har begynt på Mørkets ild av CJ Sansom. Fikk virkelig sansen for han etter "Oppløsningen"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.