Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin som skyller godt, har stor trommel mm.?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 23:54   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vaskemaskin som skyller godt, har stor trommel mm.?

Jeg er på jakt etter ny vaskemaskin.

Det jeg helt sikkert skal ha er en trommel som tar 8 kg og med 1600 o/min.

Og så vil jeg ha en maskin som skyller ut vaskemiddel helt. Maskinen jeg har nå gjøre ikke dette, selv ikke med ekstra skylling-knapp inne. Tar jeg en ny runde med bare skylling ser jeg at det er såperester igjen i klærne/bleiene- og det selv om jeg bruker lav såpedosering.

Andre ting som er ønskelig er:
- At det går an å programmere rett på skylling (så bleier og annet kan få en kald skylling før varm vask)
- Ullvugge - Dersom det er den som gjør slik at Nøstebarns ulltøy kan vaskes maskin uten å krympe. Hvis ikke er det ikke så farlig med den vuggen.
- Mulighet for kortprogram (dvs 60 og/eller 40 graders program som er litt kortere enn vanlig normalvaskprogram)
- Energiklasse A
- Lydsignal ved ferdig maskinvask
- Lys i trommel når døren er åpen

og ikke minst- god kvalitet!

Sist redigert av Éowyn : 22-11-10 kl 00:08.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:17   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskin som skyller godt, har stor trommel mm.?

Generelle anbefalingene er vel AEG og Miele. Miele tror jeg ikke har modeller som tar 8 kilo, men AEG skal ha det.

Gammel 24-11-10, 15:34   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ullprogrammet på vår Miele vasker Nøstebarn-tøy uten å krympe det. Så regner med at nyere maskiner også gjør det samme. Ser ikke ut som de kan romme mer enn 7 kg tøy som mrc sier. http://www.miele.no/no/husholdning/p...frontlader.asp

Gammel 24-11-10, 15:41   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Siemens-maskin har alle disse funksjonene. Jeg har hatt den i et år nå og er fremdeles kjempefornøyd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:02   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg har en Hoover som tar 9 kg, har 1600 omdr. og ikke krymper ulltøyet fra Nøstebarn.
Kaldskylling har jeg aldri brukt, men ut fra displayet, så ser det ut som om den har et slikt program. Den har også flere kortprogrammer.
Har hatt den et år, og er kjempefornøyd.

Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 00:31   #6
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er Bosch et ok merke? Har kikket hos Elkjøp.no og en av maskinene (underkant av 9000) legger automatisk inn en ekstra skylling dersom det er skumrester igjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 13:59   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Er Bosch et ok merke? Har kikket hos Elkjøp.no og en av maskinene (underkant av 9000) legger automatisk inn en ekstra skylling dersom det er skumrester igjen.

Bosch og Siemens har mange av de samme hvitevarene under forskjellige merke og kanskje kosmetiske forskjeller. Hvilket "rykte" disse merkene har er jeg ikke helt sikker på, men AEG og Miele kan generelt virke som å ha et bedre rykte i hvert fall.

Ellers er det vel ganske mange av de dyrere maskinene som har optisk "evaluering" av skullevann og fortsetter skyllingen hvis det ikke er rent. Er en del oppvaskmaskiner også med dette etter hvert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.