Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Eh, visste ikke at man måtte ha masse faglig tyngde for å mene at noen viser dårlig dømmekraft. Og det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, jeg klarer å ha empati for noen selv om jeg synes de gjør teite ting. Ingenting er bedre enn at hun klarer å ta godt vare på de to hun har kunnet beholde, men jeg synes fortsatt det er en god ide at barnevernet følger opp. Eller synes du det er trygt og veldig empatisk (spesielt empatisk for ungene) å la alle tidligere rusmisbrukere seile sin egen sjø på metadon og ikke følge opp at det går bra?
Gådd.
Selvfølgelig bør enhver som har en historie med rusmisbruk som fortsatt går på avvenningsstoffer følges opp, også om de ikke har barn. Men å gå fra å mene det til å beskylde noen for dårlig dømmekraft fordi de velger å bære frem et barn pga. forhistorie, det er et ganske drøyt steg. Å komme med denslags synspunkt uten å vite noe annet enn at det er en tidligere rusmisbruker det er snakk om, vitner om en ovenfra-og-ned-holdning jeg finner usedvanlig lite sjarmerende.
|