|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
tankefull
|
![]() Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Varig uføretryd er mindre enn 66% av tidligere lønn altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikereJeg er usikker på hva jeg mener om ministillinger eller andre måter å sysselsette trygdede på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi!
![]() |
#4 |
tankefull
|
Selfølgelig blir beløpet regulert etter hvor mange pensjonspoeng man har klart å opptjene seg, men det er sånn som dette over her det vil se ut for en assistent i barnehagen. Om hun har vært så "heldig" å bli varing ufør med en alvorlig nok sykdom, før hun ble 26 år. Er man eldre enn det risikerer man å ende som minstepensjonist, og de tallene er ikke noe pent syn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikereHvem har egentlig råd til å gå på det som ble kalt attføring, rehabiliteringspenger eller uføretrygd? Ikke jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men om uføretrygden hadde vært 100% av den siste lønna man hadde før man ble ufør, hadde det antakeligvis vært tredobelt så mange snyltere som hadde prøvd seg, så jeg synes liksom ikke at det er noe bedre løsning heller.
![]() |
#7 |
tankefull
|
Klart man hadde fått flere snyltere om uføretrygden tilsvarte full lønn. Det går jo ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
Vanskelig å svare på det spørsmålet. På en måte ja. Jeg tenker på kronikere av ulikt slag, men samtidig så er det forskjell på kronikere også. Det er ikke lett. Jeg syns selvfølgelig at jeg burde få 100 % |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
Det blir jo til en viss grad gjort, den graderes etter restarbeidsevne. Og hvis man skal prøve seg på en slik gradering, er man virkelig, virkelig ute og sykler. For hvem tør å si høyt at man synes at leddgikt er mer alvorlig enn fibromyalgi? Eller at man blir mer ufør av utmattelsen som følger etter cytostatikabehandling og kreft enn av ME? Og har noen fakta her?
![]() |
Emneord |
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd |
|
|