Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går dere i kirken på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-10, 01:45   #81
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går dere i kirken på julaften?

Nei. Vi gikk da jeg var liten, helt til det året vi måtte stå i døra. Deretter fant mor ut at det holdt å se Gudstjeneste på tv. Men nå er jeg stor og verken mannen eller jeg har snev av kristendom i oss. Pluss at Gudstjenester er det kjedeligste jeg vet. Det ville føltes fryktelig feil å gå i kirken. Men vi går på kirkegården og tenner lys på graven til de vi bryr oss om og som ikke lengre er.

Gammel 19-11-10, 07:40   #82
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg går i kirken bare om jeg blir "invitert", som i brullyp, dåp, konfirmasjon og begravelser. Mann og barn er ateister, jeg er religiøs eller noe slikt, men hører ikke til noe som helst trossamfunn. For all del, jeg synes det ofte er en fin opplevelse å være i kirken, men synes også at akkurat julaften, da kan jeg holde meg unna og gi plass til de det er viktig for.

Gravlundene i nærheten, de får besøk på julaften. Maten passer seg selv den stunden (ca 2,5 timer)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:54   #83
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Nei, vi går ikke i kirken.

Gammel 19-11-10, 11:26   #84
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er kristne hele året, men har ikke hatt som tradisjon å gå i kirken akkurat på julaften. Det hender dog at vi tar turen.
I kirken vår er det to gudstjenester, på den første deltar barnekoret og på den andre deltar Tensing-koret.
Det er som regel komplett kaos med parkering og stappfull kirke så jeg orker egentlig ikke styret, men om Knotten vil skal vi dra.

Jeg har for øvrig vært på midnattsmesse på Nyttårsaften flere ganger. Det er utrolig fint og stemningsfullt!

Gammel 19-11-10, 12:15   #85
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg synes det er stress å gå i kirka på julaften. Det er alltid masse folk, og ungene blir fort utålmodige. Da koser vi oss heller inne/ utenfor huset.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:23   #86
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi har aldri hatt en tradisjon på å gå i kirken på julaften, men vi tenner lys på kirkegården...

Gammel 19-11-10, 12:30   #87
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er så mye folk da. Føler det bare blir enda mer stress.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:29   #88
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Nei, vi er like ateistiske på julaften som resten av årets dager. Vi går bare i kirken når vi er invitert i bryllup eller barnedåp, og Lille deltar ikke på julegudstjenesten i barnehagens regi.

Gammel 19-11-10, 15:34   #89
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å la være på julaften men gå på 1. juledag.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 16:02   #90
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, vi er ikke kristne på julaften heller.

Ikke vi heller.

Gammel 19-11-10, 16:04   #91
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Man trenger ikke være kristen for å like seg i kirken.

Gammel 19-11-10, 17:25   #92
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg trives ikke i kirken og har heller ingen tro som drar meg dit, så jeg går ikke i kirken juleaften.

Gammel 19-11-10, 17:27   #93
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ikke kristne men går av og til i kirka på julaften likevel. Pinnekjøttet passer seg selv imens i tilfelle.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:32   #94
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

<-- Verken da eller ellers i året....

Gammel 19-11-10, 18:30   #95
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg prøver stort sett å unngå kirkebesøk. I alle fall julaften, hvor jeg har en million andre ting jeg heller vil/bør gjøre.

Gammel 19-11-10, 22:18   #96
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Vi er ikke kristne men går av og til i kirka på julaften likevel. Pinnekjøttet passer seg selv imens i tilfelle.

Pass på at det ikke tørrkoker, da. Jeg hadde nok ikke turd å gå fra pinnekjøttet. Ellers signerer jeg Vimsen. Man trenger ikke være kristen for å like seg i kirken. Men kirken må ha rett stemning, synes jeg. En arbeidskirke er ikke det samme for meg som en gammel, stemningsfull kirke. I høst var jeg i barnedåp i domkirka. Domkoret sang fantastisk, det var en fryd å høre på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:39   #97
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er ikke kristen. Jeg kan ikke fordra å gå i kirken og misliker sterkt all form for preken og forkynnelse, selv om selve kirkebygget ofte er vakkert.
Jeg tenner lys i lyktene på graven til mamma og pappa på julaften, det har ikke noe med Gud å gjøre for meg, det handler bare om at jeg tenker på dem og savner dem så inderlig, særlig når det er jul.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 00:48   #98
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg er ikke kristen og er ikke medlem.

Gammel 20-11-10, 05:46   #99
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, hverken på julaften eller resten av året så sant det ikke er dåp, bryllup, konfirmasjon eller gravferd.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 07:08   #100
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det gjør vi ikke. Er vokst opp med det iom at jeg har sunget i kor/ten sing,men nå koser vi oss hjemme. Det er alltid så kaos i kirken den dagen. Vi tar oss en runde rundt på gravene for å tenne lys, det synes vi er en fin tradisjon og gir oss tid til ettertanke.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.