Sv: Einar Gelius
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Om han har gitt ut boka i form av sitt yrke som prest og bundet den opp mot sitt ansettelsesforhold i kirken vil det selvsagt være litt annerledes
Han har utgitt boken som sogneprest, Einar Gelius, det blir i hvert fall i mine øyne som at du skulle skrevet en bok som regnskapsfører for firma x, emm. Jeg har ikke lest boken, og har ingen planer om det heller.
Det jeg synes er trist i denne saken, er at telefonkiosk-vielsen blir et tema i det hele tatt. I stedet for å fastholde på at kirkelige vielser skal foregå på vigslet grunn, bør kirken være glade for alle som ønsker å gifte seg med DNK. Paret som ble viet i telefonkiosk hadde mange alternativer, f.eks. HEF eller Sosialhumanistene, eller Unitarforbundet om det var viktig med en religiøs vielse. Men de ville ha med DNK, og det burde kirken heller være glade for.
At han ikke gjør jobben sin når han har beredskapsvakt, spesielt når det er snakk om et dødsfall under spesielle omstendigheter, synes jeg er såpass alvorlig, at det bør få konsekvenser.
|