|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?... og hvorfor?
|
|
|
#2 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Velg konsoll ut fra spillene du liker er det beste rådet jeg kan gi. Det er egentlig to kategorier for konsoller nå, Wii mot Xbox 360/Playstation 3. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Xbox 360. Så klart |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Lillebror skal få Xbox på bursdagen sin nå, med Kinect. Den var avgjørende for at vi heller velger den enn PS3. Sist redigert av Left : 17-11-10 kl 08:14. |
|
|
|
#7 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Juste summerer vel greit opp. Vi har en Playstation 3 og en Wii, og jeg heller til å anbefale en Playstation 3, men det kommer litt an på hvordan man skal bruke den; Xbox 360 eller Wii er også helt greie valg. Mange av de samme spillene kommer til både Xbox og Playstation, og for disse vil det stort sett ikke spille noen rolle hvilken av de to man har. Playstation kan også brukes til onlinespilliing, men Xbox er vesentlig bedre hvis man skal spille mye online, og Xbox har en mye bedre innebygd onlinebutikk for spill. Playstation 3 har innebygd en veldig god Blu-Ray-spiller, men helt greie Blu-Ray spillere koster under 1000 kroner nå, så det spiller ikke så stor rolle lenger. Jeg spiller ikke så mye online, så for meg er hvilke spill som bare finnes på Playstation viktigere, bla. Little Big Planet, God of War og neste års The Last Guardian + gjenutgivelse av Ico og Shadow of The Colossus. Bortsett fra Little Big Planet er riktinok disse for voksne. Til Wii får man mengder med Mariospill; de er stort sett fantastisk bra og egnet for alle aldersgrupper. Wii Sports (som følger med Wii), er et veldig bra partyspill (også egnet for både voksne og barn). Zeldaserien er også blant det beste i sin genre, så jeg vil ikke avskrive Wii helt, selv om den er litt dyr og har mye mindre utvalg i bra spill enn Xbox og Playstation, så er de spillene som er bra virkelig veldig bra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Jeg elsker spillene fra Nintendo, og de kommer bare til Wii. Mario, Zelda, Pokemon, Pikmin osv... Hvis disse spillene ikke fenger, altså de som er signert Nintendos egne spillutviklere, er nok PS3/xbox360 et bedre valg enn Wii.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?
For å si det mildt. Jeg blir nesten voldelig når mannen glemmer å slå av Xboxen.
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Så om man skal handle til barn på 8 og 5 med er Wii fremdeles det beste? *noterer*
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Mini på 8 har WII og PS2 og jeg må innrømme at han bruker Ps mer enn Wii når han er alene. Når venner er på besøk spiller de mest WII pga de "sosiale" spillene der.
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Mann kjøpt ps3 for noen år siden, ikke den første som kom, men den som kom etter der, men ikke den nye tynne
Sist redigert av Honda : 17-11-10 kl 10:53. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Crazy Cat Lady
|
Pokemon, ett av Nintendos største flaggskip, til PS3? Det kan jeg ikke tenke meg kommer til å skje, i hverfall ikke på lovlig vis
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Vi er ingen spillfamilie, men vi bruker faktisk Wii-en mer og mer. Super Mario-bilspillet, der du kjører med et ratt, er en stor hit hos 6-åringen (det er ganske vanskelig i starten, men du verden så fort de tar det. De.
|
|
|
#15 |
|
Type R ;)
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Åj hva var det jeg skrev, mente ratchet and clank
|
|
|
|
#17 |
|
Type R ;)
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Men det er likevel nyttig for oss som vurderer å bytte ut den gamle PS2-en vi har.
|
|
|
#19 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Vi har Wii, og til jul blir det en PS3. Vi har mye motlys i stua (store vinduer), og da leser jeg på nett at kinect sliter litt. Jeg hadde jo så lyst på kinect, men måtte gi opp etterhvert. PS3 har mange flere barnetitler her hos lokale forhandlere, og Move kontrollene er visst mye mer presise enn Kinect. I mars skal mor ha Zumba til PS3!
|
|
|
#20 |
|
Type R ;)
Sv: Hvilken spillkonsoll vil du anbefale?Finnes det zumba til ps3?
|
|
![]() |
|
|